معاون حقوقی رییس جمهور:

دولت خویشتن داری کرده است

معاون امور مجلس رییس جمهوری گفت:دولت و معاونت حقوقی رییس جمهوری تا به حال در برابر مسائل مختلفی که مطرح شده خویشتن داری کرده و آنها را نادیده گرفته است.
کد خبر: ۶۷۰۲۹۵
دولت خویشتن داری کرده است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «مجید انصاری» در حاشیه سفر یکروزه خود به شهرستان شهریار در جمع خبرنگاران افزود: اگر کسی به نام نقد بخواهد تهمت بزند و یا دروغ را در جامعه منتشر کند در آنجا قانون فصل الخطاب و میزان است و باید اجرا شود.

وی افزود: دکتر روحانی از ابتدا تاکید کرد که دولت از نقد سازنده استقبال می کند و از هیچ فرد و رسانه ای به خاطر نقد، گلایه و شکایتی ندارد اما اگر مرزهای قانون مورد توجه قرار نگیرد جامعه دچار هرج و مرج می شود.

انصاری تصریح کرد: در این مدت کوتاه برخی رسانه های خاص که وابسته به جریانات افراطی هستند و برخی از آنها حتی از بیت المال تغذیه می کنند بیشتر نقد، حمله و اخیرا بیشترین دروغ پردازی ها را علیه دولت و شخص رییس جمهوری شروع کرده اند و چند سی دی مشمول دروغ تولید کرده اند.

انصاری افزود: در ارتباط با واکنش های مسوولان نظام در برابر این دروغ پردازی ها گفت: قبل از اینکه رییس جمهوری در مقابل این رفتارها موضع بگیرد سایر مسوولان نظام از جمله رییس مجلس شورای اسلامی موضع نشان دادند.

معاون امور مجلس رییس جمهوری گفت: ظرف سال های گذشته جامعه ما از بداخلاقی های سیاسی لطمات بسیار زیادی خورده و شاهد بودیم که عدم رعایت قانون موجب اختلافاتی میان قوا شده بود؛ یادمان نرفته است که این قانون شکنی ها در سطحی انجام شد که حتی در مجلس شورای اسلامی و در حضور نمایندگان مجلس به رییس مجلس و رییس قوه قضاییه اتهام زده شد.

انصاری ادامه داد: دولت تدبیر و امید اجازه نمی دهد که شرایط به شکل گذشته برگردد و بطور قطع رای مردم برای تغییر این فضای نادرست بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد کارت زرد در مجلس گفت: کارت زرد اصطلاحی است که از عرصه ورزش به عرصه سیاست منتقل شده است و به معنای اخطار هشدارگونه ای است که اگر تکرار شد به اخراج می انجامد.

وی افزود: آنجایی که رای نمایندگان مبتنی بر این است که از پاسخ وزیر قانع نشده اند، اصطلاح کارت زرد توسط رسانه ها مطرح می شود اما در آیین نامه مجلس چنین اصطلاحی وجود ندارد.

معاون امور مجلس رییس جمهوری افزود: طبق آیین نامه مجلس اگر از وزیری سوال شد، وزیر پاسخ می دهد و رییس مجلس باید رای بگیرد که آیا نمایندگان سوال را وارد می دانند یا نمی دانند؛ اما متاسفانه روال فعلی مجلس برخلاف این است و اکنون رای گرفته می شود که آیا نمایندگان قانع شدند یا قانع نشدند.

وی افزود: من اخیرا طی نامه ای به رییس مجلس این اشکال را متذکر شدم و انتظار داریم که هیات رییسه مجلس این مساله را حل کند.

وی در تشریح تفاوت این دو شکل از رای گیری در مورد سوال نمایندگان از وزیر گفت: در رای گیری کنونی آرای ممتنع به زیان وزیر تمام می شود چون سوال این است که نمایندگان قانع شدند یا قانع نشدند و باید قانع شدن نصف به اضافه یک رای بیاورد در حالی که باید این موضوع به رای گذاشته شود که آیا نمایندگان مجلس سوال را وارد می دانند یا نمی دانند.

انصاری افزود: در آیین نامه مجلس گفته شده که اگر یک وزیر سه مرتبه پاسخش قانع کننده نبود مجلس می تواند طبق اصل 88 آیین نامه ورود پیدا کرده و تقاضای استیضاح بدهد؛ در حالی که تقاضای استیضاح منوط به سوال نیست و نمایندگان حتی ابتدا به ساکن هم می توانند تقاضای استیضاح بکنند بنابر این ملازمه اجباری بین سوال و استیضاح وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها