در مراکز هسته ای اصفهان و نطنز صورت گرفت

افتتاح 2 مرکز تولید سوخت هسته ای و سامانه‌ های هشدار دهنده

طرح‌های جدید سازمان انرژی اتمی ایران در مرکز تولید سوخت هسته ای اصفهان و مجتمع غنی سازی نطنز (شهید احمدی روشن) افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۶۴۷۵۲۷
افتتاح 2 مرکز تولید سوخت هسته ای و سامانه‌ های هشدار دهنده

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی، اصغر زارعان معاون سازمان انرژی اتمی در مراسم افتتاح دو طرح اورژانس هسته ای و سامانه‌های هشدار دهنده که با حضور فرماندار شهرستان های کاشان و نطنز و ریاست دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، گفت: یکی از اهداف سازمان انرژی اتمی دستیابی به تولید انرژی پاک با استفاده از توان و ظرفیت‌های داخلی با در نظر داشتن پتانسیل های موجود می باشد و این مهم برکات زیادی دارد. اگر پیرامون نیروگاه بوشهر یک تحقیق بنمائیم شاهد خواهیم بود که این نیروگاه با ظرفیت 1000 مگاوات و صرفه جویی شش میلیون لیتر سوخت فسیلی در روز که در سال 2.190.000.000 لیتر صرفه جویی در بر دارد.

وی پیرامون اخبار هسته ای منتشره در رسانه ها گفت: به جز بحث 20 درصد آن هم بصورت موقت، هیچگونه فعالیتی تعطیل نشده است و سازمان انرژی اتمی با قدرت تمام به فعالیت‌های خود کما فی‌السابق ادامه می‌دهد لذا نباید اظهار نظر دور از واقعیت و غیر کارشناسانه و غیر منصفانه صورت پذیرد که یأس و نا‌امیدی در جامعه به دنبال داشته باشد.

زارعان همچنین از تولید اکسیژن 18 برای درمان بیماران سرطانی خبر داد و گفت: اکسیژن 18 تا پایان امسال یا اوایل سال آینده رونمایی می شود و اینها افتخاراتی هستند که همکاران عزیز و گمنام در صنعت هسته ای بدون هیچگونه ادعا و خودبینی و خود بزرگ بینی می آفرینند و این را باید قدر بدانیم.

معاون سازمان انرژی اتمی خاطر نشان کرد: در این شرایط ما باید هوشیارانه و با دقت دشمن را رصد کنیم زیرا دشمن دنبال آن است که به هر شکل ممکن بتواند خلاء و نیازمندی های اطلاعاتی خود را تأمین کند. سازمان انرژی اتمی با هوشیاری و تدبیر با همکاری سایر مراجع امنیتی و اطلاعاتی، دشمن را رصد می‌کند و اهداف آنان را به لطف خداوند تاکنون خنثی نموده است.

وی افزود: در حوزه های پزشکی، نانوتکنولوژی، انرژی و... خیلی از افتخارات را تا کنون متخصصین جوان بی ادعا آفریدند که نامی از آنها نیست. اکنون دوران بالندگی است و کشور با سرعت و قدرت رسیدن به قله هایی که مدنظر می‌باشد را بر حسب رهنمودهای مقام معظم رهبری دنبال می‌نماید و انشاءالله با تلاش ویژه و هوشیاری تمام عیار که همیشه به لطف خداوند یک قدم جلوتر از آنچه دشمن در سر داشته، بوده ایم و با تکیه بر توان و اقتدار ملی و توسل به ائمه اطهار کشور را به آنچه در شأن مردم بزرگوار بوده و هست، خواهیم رساند. ما از شهادت هیچ ترس و هراسی نداریم و از دشمنی بیگانگان احساس ضعف نمی کنیم بلکه با قدرت و قوت اهداف خودمان را تحت رهبری مقام ولایت دنبال کرده و این فرایند ادامه دارد. پای این انقلاب ایستاده ایم و تمام عیار از آن دفاع می کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها