در حالی که ایرنا به نقل از حسین موسویان عضو پیشین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که بتازگی به کشور بازگشته، نوشته است آمده‌ام که در ایران بمانم، فارس هم به نقل از وی نوشته: برای عیادت مادرم به تهران بازگشته‌ام و مدت دو هفته در ایران خواهم ماند. هر دو خبرگزاری این مطالب را به نقل از موسویان در حاشیه مراسم یادبود مادر وزیر خارجه نوشته‌اند و ایرنا افزوده است که موسویان، از دو هفته پیش برای دیدن خانواده‌اش به ایران آمده است.
کد خبر: ۶۳۱۷۷۳
بازگشت موسویان به ایران

موسویان، دیپلمات پیشین هسته‌ای و معاون اسبق روحانی در شورای عالی امنیت ملی است که در سال‌های گذشته به اتهام جاسوسی مدتی بازداشت شد و پس از آزادی به آمریکا رفت و اکنون در این کشور زندگی می‌کند.

علی‌آبادی: احمدی‌نژاد بلندپرواز بود

محمد علی‌آبادی، عضو کابینه محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با نشریه مثلث، با بیان این‌که احمدی‌ نژاد بسیار بلندپرواز بود، افزود: در این بلندپروازی پروژه‌هایی تعریف می‌شد که یا نمی‌شد انجام داد یا این که با ظرفیت‌های اقتصادی ما جور درنمی‌آمد. پروژه فقط کلنگ زدن نیست و نباید حجم وسیعی خارج از توان اقتصادی کشور را به یکباره صرف کرد.

به گزارش ایرنا، وی در این گفت‌وگو افزوده است: «ما نشمردیم چقدر پول داریم و بعد به اندازه آن پروژه تعریف کنیم؛ یعنی در واقع از توان اقتصادی خودمان ارزیابی نکردیم و آینده‌نگری در حوادث پیش روی کشور نبود.»

ماجرای مداح تهرانی و تیراندازی در اتوبان

در روزهای گذشته، برخی سایت‌ها اخباری مبنی بر درگیری محمود کریمی مداح معروف تهرانی با چند نفر در بزرگراه بابایی و تیراندازی وی در این حادثه منتشر کردند که البته روایت‌های مختلف، با یکدیگر متفاوت است.

خبر اولیه‌ای که از این ماجرا منتشر شد بدون ذکر نام مداح، اعلام کرده بود که وی ساعت سه بامداد روز پنجم دی در بزرگراه بابایی با یک خودروی ۲۰۶ تصادف می‌کند که این ماجرا به مشاجره و درگیری لفظی می‌کشد و این مداح تهرانی، به سوی گلگیر خودروی مقابل که سرنشینان آن یک زوج بوده‌اند پنج گلوله شلیک می‌کند و بعد از شکایت سرنشینان ۲۰۶ به کلانتری، مداح معروف در جلسه دادرسی حاضر نمی‌شود.

پس از انتشار خبر اولیه، سایت ندای انقلاب به نقل از یک منبع نزدیک به این مداح معروف با بیان این‌که این مداح، محمود کریمی بوده است، در خصوص جزئیات این اتفاق گفت: در این جریان سرنشینان چند خودرو با ویراژ دادن در اطراف خودروی حاج محمود کریمی، وی را مجبور به توقف در حاشیه بزرگراه می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از توقف خودروی کریمی در حاشیه بزرگراه، سرنشینان خودروهای مزاحم پیاده شده و به سمت خودروی کریمی می‌روند و این مداح که همراه خانواده خود بوده، برای دفاع از خانواده و دور کردن اراذل و اوباش اقدام به شلیک هوایی می‌کند که این کار هم نتیجه نمی‌دهد و در نهایت کریمی یک گلوله به سمت لاستیک ماشین یکی از این افراد مزاحم شلیک می‌کند که این گلوله به گلگیر خودرو اصابت می‌کند و نهایتا اراذل و اوباش از اطراف ماشین کریمی فاصله می‌گیرند.

در حالی که پس از انتشار خبر اولیه این درگیری حرف و حدیث‌هایی در فضای مجازی درخصوص حمل سلاح از سوی این مداح منتشر شده بود، این منبع آگاه نزدیک به وی به ندای انقلاب گفت: محمود کریمی از سوی نهادهای ذی‌ربط دارای مجوز حمل سلاح است.

اعلام جرم دادستان علیه علی مطهری

دادستان عمومی و انقلاب تهران علیه علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی به دلیل اظهارات اخیرش اعلام جرم کرد.

به گزارش ایرنا، پرونده اعلام جرم دادستانی تهران علیه مطهری، به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شده است.

اعلام جرم دادستانی علیه مطهری در ارتباط با نطق وی در جلسه یکشنبه گذشته مجلس بود که به مباحث حوادث پس از انتخابات سال 88 اختصاص داشت.

 آزادی زنجانی با ارائه وثیقه ممکن نیست

به دنبال انتشار برخی اخبار در ارتباط با احتمال آزادی بابک زنجانی با قید وثیقه، ایرنا به نقل از یک منبع آگاه نوشت که این میلیاردر، همچنان در زندان اوین خواهد ماند.

وی که نخواسته نامش فاش شود، تاکید کرده آزادی زنجانی با ارائه وثیقه ممکن نیست. بابک زنجانی، دوشنبه گذشته بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. دلیل بازداشت وی، داشتن پروندهایی در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت بوده که در حال رسیدگی است.

موضع شمخانی درباره رفع حصر سران فتنه

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره پرونده رفع حصر سران فتنه و اقدامات در این زمینه، گفته است: اجازه دهید چیزی نگویم؛ بنده آدم اقدام کردن هستم نه آدم حرف زدن.

سید محمد علوی، وزیر اطلاعات نیز در پاسخ به پرسش خبرنگاری در این زمینه تاکید کرد: چه سران فتنه و چه هر فرد دیگری که خلاف کرده باشد، باید در محکمه عادله‌ای به اتهاماتش رسیدگی شود و برابر با جرمی که مرتکب شده، مجازات شود.

در همین حال سردار مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این‌که بنده دلایل متقنی دارم که حصر باید تشدید شود، تصریح کرد: دو ضلع از سران فتنه در حصر نیستند در حالی که باید می‌بودند و آنها دارند در خارج از حصر، فتنه را مدیریت می‌کنند.

به گزارش فارس، معاون ستاد کل نیروهای مسلح، ادامه داد: وزارت اطلاعات باید نسبت به فتنه‌های جدید مراقبت کند.

در همین حال محمدحسین صفارهرندی، درخصوص وعده‌های برخی نسبت به رفع حصر سران فتنه، گفته است: آنها در توهم هستند و راه به جایی نمی‌برند.

به گزارش مهر، صفارهرندی در پاسخ به این ‌که گفته می‌شود شما یکی از گزینه‌های احتمالی ریاست سازمان صداوسیما هستید، پاسخ داد: این شایعه است.

اژه‌ای: انتقاد به عملکرد قوه قضاییه در پرونده مهدی هاشمی وارد است

دادستان کل کشور گفت: به نظر بنده دستگاه قضا در پرونده مهدی هاشمی می‌توانست بهتر و زودتر از این عمل کند و مردم می‌توانند این انتقاد را بر دستگاه قضایی داشته باشند، اما قوه قضاییه در حد مقدورات خود در بحث مهدی هاشمی کوتاه نیامده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ترانه
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
۰
۰
متاسفانه اینجا هم در خصوص قشر مداح با دید رافت نگاه شده اگر یك فرد عادی برای دفاع از ناموسش اینكارو كرده بود به جرم محارب تا الان اعدام شده بود ......مگر در جامعه ما پلیس و 110 نیست كه افراد خودشون اقدام به عمل كنن؟؟؟؟؟

نیازمندی ها