نبود نظارت مستمر بر کمپ‌ها دست بسیاری از آنها را در انجام انواع تخلفات باز گذاشته است

هراس از ایدز در کمپ‌های ترک اعتیاد

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی از شیوع و کنترل 100 درصدی بیماری ایدز در زندان‌های کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۲۱۷۴۹
مهار ایدز در زندان‌ها

«غلامحسین اسماعیلی» با بیان این‌که زندان بخشی از جامعه است و در زندان‌ها نیز این بیماری وجود دارد، افزود: مساله‌ای که موجب خوشحالی است، این است که بر اساس ارزیابی‌های پایگاه‌های دیده‌وری وابسته به وزارت بهداشت در سال‌های اخیر آمار مبتلایان به ایدز در زندان‌ها کاهش یافته و این روند نزولی سال به سال بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون نه فقط در مورد شیوع بیماری ایدز در زندان‌ها سیر صعودی نداریم بلکه هر سال نسبت به سال گذشته آمار مبتلایان به ایدز در زندان‌ها کمتر شده، این در حالی است که طبق آمار منتشر شده در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، آمار ابتلا به ایدز در دنیا روند رو به رشد دارد.

رئیس سازمان زندان‌ها به مسدود کردن راه‌های انتقال بیماری ایدز در زندان‌ها اشاره کرد و گفت: شیوه‌های انتقال بیماری ایدز، روش‌های خاصی است و این بیماری بیشتر از طریق خون، تزریق مشترک، رفتارهای جنسی و بذاق دهان انتقال می‌یابد که این راه‌ها را مسدود کرده‌ایم.

اسماعیلی با یادآوری این که بیشتر افراد مبتلا به ایدز در زندان‌ها، دارای سوء‌مصرف مواد مخدر هستند، تصریح کرد: درمان افراد معتاد، توزیع رایگان متادون به جای مواد مخدر در میان زندانیان معتادی که بر اساس تشخیص‌های پزشکی امکان ترک اعتیاد ندارند، مشاوره و روان‌درمانی و ارائه آموزش‌های لازم به افراد مبتلا به ایدز از اقدامات صورت گرفته برای کنترل شیوع و کاهش مبتلایان به ایدز در زندان بوده است.

وی گفت: البته بسیاری از مبتلایان به ایدز در زندان‌ها کسانی هستند که قبل از ورود به زندان براثر مصرف مواد و استفاده از سرنگ‌های تزریقی مشترک به این بیماری مبتلا شده‌اند. بر این اساس، هم‌اکنون بیشتر مبتلایان به ایدز در زندان‌ها جزو این افراد هستند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها