همزمان با روز جهانی ایدز در مشهد و تهران برگزار شد

تاکسی زرد، روبان قرمز

روز اول دسامبر (10 آذر) در سرتاسر دنیا، روبان­های قرمز جای خود را در میان جشن­ها، جشنواره­ها، همایش­ها، مصاحبه‌های مطبوعاتی و... باز می­کنند تا روز جهانی ایدز را به دولت­ها و ملت­ها یادآور شوند.
کد خبر: ۶۲۱۶۰۶
تاکسی زرد، روبان قرمز

به گزارش خبرنگار جام‌جم آنلاین دفتر مقابله با جرم و مواد سازمان ملل (UNODC) و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به مناسبت روز جهانی ایدز، طرح «تاکسی زرد، روبان» را در دو شهر تهران و مشهد اجرا کردند. در این طرح که در 10 پایانه تاکسیرانی شهر تهران و 5 ایستگاه تاکسی در شهر مشهد برگزار شد، اطلاع­ رسانان با توزیع بروشور و روبان قرمز در میان رانندگان و مسافران تاکسی کوشیدند تا گپ و گفت­های روزمره داخل تاکسی­ها حول محور اچ.آی.وی و ایدز شکل بگیرد.

در این ایستگاه­ها همچنین اطلاعاتی در خصوص باورهای نادرست عمومی در این حوزه، لزوم مقابله با انگ و تبعیض نسبت به کسانی که با اچ.آی.وی و ایدز زندگی می‌کنند و راه­های پیشگیری از انتقال ویروس به مراجعه­ کنندگان داده شد و راه­های تماس با مراکز تست رایگان اچ.آی.وی در اختیار آنان قرار گرفت.

لازم به ذکر است که این طرح با همکاری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران و سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد از صبح تا عصر روز یکشنبه برگزار شد.

از مهم­ترین اهداف توسعه هزاره در ارتباط با HIV ایدز می­توان به متوقف و معکوس‌کردن روند اپیدمی تا سال ۲۰۱۵ اشاره کرد، هدفی که به بیان سازمان ملل متحد با آگاهی عمومی و دوری از انگ و تبعیض علیه مبتلایان قابل دستیابی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها