حمید بقایی، معاون پشتیبانی دانشگاه ایرانیان و معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم با اشاره به درخواست وزارت دادگستری مبنی بر تخلیه ساختمان لادن اظهار کرد: در حال تخلیه ساختمان لادن هستیم.
کد خبر: ۶۱۶۵۲۷
بقایی: در حال ‌تخلیه ساختمان ‌لادن هستیم

وی در گفت‌و‌گو با تسنیم افزود: با این‌که نامه‌هایی را به حجت‌الاسلام روحانی برای جلوگیری از تخلیه ساختمان لادن از سوی وزارت دادگستری نوشتیم، پاسخی دریافت نکردیم و نامه‌های ما بدون جواب ماند.

بقایی بدون اشاره به محل جدید استقرار محمود احمدی‌نژاد و محل جدید دفتر دانشگاه ایرانیان گفـت: سه مکان مدنظر ماست که در نهایت مشخص خواهیم کرد دفتر دانشگاه را کجا مستقر کنیم. وی خاطرنشان کرد: گویا این موضوع از مشکلات اساسی مردم است که دولت به طور جد دنبال تخلیه این ساختمان بود!

تذکر دفتر مقام معظم رهبری درباره زمین‌خواری

حسین هاشمی، استاندار تهران با تائید خبر تذکر دفتر مقام معظم رهبری به استانداری درباره زمین‌‌خواری در شمال تهران اظهار کرد: از دفتر ایشان درباره موضوعات مختلف متذکر می‌شوند و در گذشته نیز تذکراتی درباره موضوعات مختلف داده بودند.

حسین هاشمی در گفت‌وگو با فارس ادامه داد: طبیعتا هر جا احساس کنند مقداری به منابع طبیعی تجاوز شده است، از دفتر ایشان تذکر می‌آید و مطمئنا مورد اقدام و پیگیری استانداری تهران قرار می‌گیرد.

جلسه نمایندگان با علوی درباره انتصاب‌های وزارت علوم

واکنش نمایندگان به برخی انتصاب‌ها در وزارت علوم همچنان ادامه دارد و در همین راستا اعضای کمیسیون آموزش مجلس دیروز با وزیر اطلاعات جلسه تشکیل دادند.

براساس اظهارات نمایندگان، دستور کار جلسه دیروز با سید محمود علوی وزیر اطلاعات، درباره نتایج استعلام‌های وزارت علوم درباره برخی از افراد منصوب شده در این وزارتخانه بوده است چرا که پیش از این رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم در واکنش به انتقاد برخی نمایندگان مبنی بر این‌که برخی از افراد دخیل در حوادث پس از انتخابات 88 در وزارت علوم، مسئولیت گرفته‌اند گفته بود که درباره این افراد از وزارت اطلاعات استعلام می‌کند و در صورت درست بودن صحبت‌های نمایندگان، این انتصاب‌ ها را لغو خواهد کرد.

در همین حال علیرضا سلیمی، نماینده محلات و دلیجان با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون آموزش و تحقیقات با وزیر اطلاعات به فارس گفت: وزیر اطلاعات در این جلسه گفت، در برخی از موارد در انتصاب‌های وزارت علوم استعلام نشده است و در برخی موارد نیز استعلام شده است که جواب وزارت اطلاعات منفی بوده است.

وی اظهار کرد: آقای فرجی‌دانا وعده دادند که اگر استعلام‌‌ها منفی باشد آن فرد را در وزارت علوم منصوب نخواهند کرد.

فرهاد بشیری دیگر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم در تشریح جزئیات جلسه دیروز کمیسیون آموزش مجلس گفت: آقای علوی با حضور در جمع اعضا اعلام کردند که برای برخی انتصاب‌‌ها استعلام صورت گرفته و برای برخی دیگر نیز انجام نشده است.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس تصریح کرد: از میان افراد استعلام شده فقط استعلام تعداد اندکی در حدود پنج یا شش نفر منفی بوده است که از این تعداد فقط چند نفر در وزارت علوم منصوب شده‌اند.

در همین حال محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مطرح شدن سوال از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه فردای این کمیسیون خبر داد.

بزرگ‌ترین پهپاد راهبردی ایران امروز رونمایی می‌شود

جدیدترین پهپاد راهبردی ساخت وزارت دفاع، امروز در شرکت صنایع هواپیماسازی ایران وابسته به سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع رونمایی می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این پهپاد جدید که فطرس نام دارد، بزرگ‌ترین هواپیمای بدون سرنشین راهبردی کشور است که قابلیت‌های ویژه‌ای دارد.

شهردار تهران پس از سال‌ها به استانداری رفت

شهردار تهران دیروز بعد از سال‌ها به استانداری تهران رفت تا دو نهاد تاثیرگذار در حل و فصل مسائل شهر تهران تعاملات خود را با یکدیگر گسترش دهند.

به گزارش فارس، در دولت نهم و دهم که مقارن با ریاست قالیباف در شهرداری تهران بود این دو نهاد پی در پی با یکدیگر در حال کشمکش بودند و موضوعات خود را از طریق رسانه‌ای با یکدیگر مطرح می‌کردند.

همچنین در دولت‌های نهم و دهم از شهردار تهران برای حضور در جلسات هیات دولت دعوت نمی‌شد اما آن گونه که فارس گزارش کرده، در دولت جدید قرار است از قالیباف نیز برای حضور در جلسات کابینه دعوت شود.

در همین حال و در حالی که برخی سایت‌ها مدعی شده بودند که در این دولت هم از شهردار تهران برای حضور در جلسات دولت دعوت نخواهد شد و به جای او استاندار تهران در این جلسات حضور می‌یابد، حسین هاشمی، استاندار تهران در پاسخ به این پرسش که بین شما و شهردار تهران کدامیک در جلسه هیات وزیران حاضر می‌شوید، گفت: ان‌شاالله در آینده‌ای نزدیک هر دو نفر ما شرکت خواهیم کرد.

ابراز تاسف «هاگل» از ناکامی کری در توافق با ایران در ژنو 2

چاک هاگل وزیر دفاع آمریکا نسبت به ناکامی جان‌کری، وزیر خارجه این کشور در دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران در مذاکرات ژنو 2 اظهار تاسف کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، هاگل در اجلاسی در واشنگتن از رویکرد دیپلماتیک برای حل اختلاف غرب با ایران بر سر برنامه هسته‌ای‌اش حمایت کرد

وی در عین حال گفت که واشنگتن از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران در نوعی جنگ غیررسمی با تهران بوده است و حل موضوعات سیاسی در مذاکرات زمان خواهد برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
احمد ارام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
۰
۰
وزیر علوم اختیار دارد كه هر كس خودش خواست در مسولیتهای اموزش عالی منصوب كند

نیازمندی ها