اداره کل درمان استان تهران برای رفاه حال بیمه‌شدگان و بیماران در ماه‌های اخیر، سامانه نوبت‌دهی تلفنی را در 16 بیمارستان و مرکز درمانی تابعه خود راه‌اندازی کرد.
کد خبر: ۶۰۶۸۳۸
راه‌اندازی سامانه تلفنی در مراکز درمانی تامین اجتماعی

سیدعلی جمالیان، مدیرکل درمان استان تهران در این باره اظهار کرد: بیمه‌شدگان گرامی با بهره‌گیری از این سامانه نوبت‌دهی تلفنی در مراکز درمانی تابعه، می‌توانند قبل از مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابعه، از طریق تماس تلفنی، نوبت خود را در صف بیماران و مراجعه‌کنندگان به این مراکز برای دریافت خدمات درمانی موردنیاز، رزرو کرده و براساس نوبتی که برای آنان منظور شده است، در زمان مناسب برای مراجعه جهت ویزیت پزشکان مشخص شده، وقت خود را برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل درمان استان تهران درباره هدف از راه‌اندازی این سیستم در سطح بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابعه این اداره کل گفت: این سامانه با هدف سهولت دسترسی به خدمات درمانی موردنیاز بیماران و ایجاد امکان برنامه‌ریزی و مدیریت زمان برای بیمه‌شدگان و مراجعه‌کنندگان در سطح مراکز درمانی تابعه طراحی و راه‌اندازی شده تا براساس آن، زمان انتظار آنها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابعه برای دریافت خدمات درمانی موردنیاز به حداقل زمان ممکن کاهش یابد.

وی ادامه داد: امروزه سیستم‌های نوبت‌دهی جزء لاینفک هر مرکز ارائه‌دهنده خدمات درمانی بوده و از این رو با راه‌اندازی یکپارچه آن در سطح مراکز درمانی تابعه، بیمه‌شدگان و بیماران نیازمند، نیاز به مراجعه حضوری برای اخذ نوبت ندارند، ضمن اینکه این خدمت برای انجام امور مختلف درمانی که نیاز به انتظار طولانی‌مدت بیماران در مراکز بیشتر حس می‌شود، می‌تواند بسیار یاری‌دهنده باشد.

جمالیان در عین حال درخصوص طریقه بهره‌مندی از این سیستم نیز افزود: هم‌اکنون در اغلب مراکز درمانی استان برای جلوگیری از اتلاف وقت بیماران نوبت‌دهی به صورت دقیق هم از طریق مراجعه حضوری و هم از طریق تلفن گویا با نوبت‌دهی تلفنی انجام می‌شود.

مدیرکل درمان استان تهران درباره بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابعه این اداره‌کل که مجهز به این سیستم شده‌اند نیز گفت: به منظور رفاه حال شهروندان سیستم سامانه پذیرش نوبت‌دهی تلفنی درحال‌حاضر در بیمارستان‌های لبافی‌نژاد، کاشانی، شریعت‌رضوی، لواسانی، شهریار، فیاض‌بخش، 15 خرداد ورامین، 12 بهمن شهرقدس، دی‌کلینیک ابوریحان، شهید سلیمانی و پلی‌کلینیک‌های خاندان حکیم، قدس شریف، شهید دستغیب، امانی پاکدشت، جشنواره و دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی درحال بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: به این ترتیب بیمه‌شدگان و مراجعه‌کنندگان قادر خواهند بود چند دقیقه قبل از زمان اعلام شده، برای دریافت خدمات درمانی موردنیاز خود در مرکز درمانی حضور یابند.

مدیرکل درمان استان تهران خاطرنشان کرد:‌ با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم شبکه‌ای، این سرویس و سامانه نوبت‌دهی تلفنی به تدریج درحال گسترش و توسعه به سایر مراکز درمانی تابعه اداره کل درمان استان تهران است و در آینده نزدیک کلیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابعه از این امکان بهره‌مند خواهند شد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها