مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی اعلام کرد: هیچ مشکلی برای چاپ و توزیع کتابهای درسی وجود ندارد و هم اکنون نیز چاپ بیش از 97 درصد کتابها به پایان رسیده و تا آخر مرداد چاپ کتاب ها به پایان می رسد.
کد خبر: ۵۸۵۷۱۴
کتاب های درسی تا پایان مرداد متولد می شوند

احمد حسینی با بیان این مطلب گفت: تلاش مان این است که کتاب های درسی همانند سال گذشته تا اول مهر در اختیار همه دانش اموزان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه 130 میلیون جلد کتاب درسی برای سال تحصیلی جدید چاپ و توزیع می شود، درباره زمان دقیق توزیع کتابها در میان کتابفروشی ها افزود: هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست اما قراردادهای لازم با کتاب فروشان منعقد و سهمیه بندی هر استان براساس جمعیت آماری مشخص شده است. ضمن آنکه  توزیع کتب درسی مانند سال‌های پیش از شهریور آغاز می‌شود و تا پایان این ماه ادامه دارد.

حسینی درباره تغییرات محتوای کتاب های درسی به غیر از سوم ابتدایی و هفتم توضیح داد: به استثنای کتب درسی پایه‌های سوم ابتدایی و اول دوره متوسطه که جدیدالتألیف هستند، کتب درسی دیگر پایه‌ها با حدود ۵ درصد تغییر جزئی چاپ می‌شود.

وی ادامه داد: تغییر محتوای کتابها روند بسیار سختی دارد، اما با این وجود ضروری است با توجه به توسعه علم و فناوری در دنیا، کتابهای درسی به ویژه در مقطع دبیرستان تغییر کند. برای مثال علم نانو وارد کتابهای درسی دبیرستان شده است و یا آنکه باید دستاوردهای علمی دانش اموزان المپیادی نیز برای تشویق دانش آموزان وارد کتاب های درسی شود.

حسینی گفت: رویکرد کتاب ریاضی هم اکنون حل مسئله، رویکرد درس مطالعات اجتماعی کاوشگری و رویکرد درس تفکر و پژوهش، فکر کردن است. بنابراین باید با توجه به این رویکردها تغییراتی در کتابها ایجاد می شد.

به گفته مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی از مجموع ۱۱۰۰ عنوان کتاب درسی تغییر محتوای جزیی 40 تا 50 درصد کتاب های درسی در پایه های مختلف امری عادی است. ( مهر )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
۰
۰
من نسخه پیش نویس كتاب كار و فناوری هفتم رو دیدم متاسفانه اشكالات نگارشی زیادی در نسخه پیش نویس داره كه البته امكانش هست در نسخه نهایی برطرف شه ،
اما یه سری اشكالات در تركیب بندی فصول این كتاب هست ، اشكالات در بخش محتوایی هست كه متاسفانه نتونستم تا الان راهی برای ارائه پیشنهاد به مولفان این كتاب پیدا كنم

نیازمندی ها