سبزی‌ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف و آب، علاوه بر تامین ویتامین‌ها مواد معدنی و مورد نیاز بدن، از تشنگی فرد در طول روز جلوگیری می‌کنند.
کد خبر: ۵۷۹۲۱۶
مصرف سبزیجات از تشنگی روزه داران جلوگیری می کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، مهدیه السادات حاجی میرزاده کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان یزد در خصوص چگونگی وعده غذایی در سحر، گفت: با توجه به طولانی بودن روز در ماههای فصل تابستان، بهتر است غذای مصرفی در وعده سحری خصوصیات و ویژگی وعده ناهار را داشته باشد تا از ایجاد گرسنگی در طول روز پیشگیری شود.

وی افزود: با توجه به ساعت صرف افطار و تا وعده سحری می‌توان در فاصله افطار تا سحر یک وعده غذایی مثل شام سبک را صرف کرد کــه البته این به وضعیت خود شخص و تمایل او به صرف غذا بستگی دارد.

وی توصیه کرد: در وعده سحری مقدار مناسبی سبزی‌های مختلف (سبزی خوردن) مصرف شود.

این کارشناس تغذیه اظهار کرد: سبزی‌ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف و آب، علاوه بر تامین ویتامین‌ها مواد معدنی و مورد نیاز بدن، از تشنگی فرد در طول روز جلوگیری می‌کنند.

حاجی میرزاده با تاکید بر این مطلب که مصرف مواد غذایی شیرین در وعده سحری توصیه نمی‌شود، افزود:  مصرف مواد غذایی شیرین با تحریک انسولین موجب ورود قند خون به داخل سلول‌ها و در نتیجه کاهش قند خون می‌شوند. به این ترتیب مصرف مـواد غذایی شیرین و حاوی قندهای ساده مثل شیرینی و شکلات در وعده سحری موجب می‌شود شخص زود‌تر گرسنه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها