نایب رئیس مجلس با تأکید بر اینکه مجلس گزینه‌ای برای تصدی وزارتخانه‌ها پیشنهاد نمی‌کند، گفت: انتخاب وزرا از حقوق مسلم شخص رئیس جمهور منتخب است و شخص وی باید وزرا را انتخاب و به مجلس پیشنهاد دهد.
کد خبر: ۵۷۳۱۰۹
مجلس گزینه‌ای برای تصدی وزارتخانه‌ها پیشنهاد نمی‌کند

محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به اینکه قوه مجریه و دولت جدید برای انتخاب وزرا نیاز به همکاری و مشورت دارد، گفت: این همکاری می‌تواند حتی در صورت نیاز دولت جدید، به اصلاح برخی قوانین نیز منجر شود.

وی افزود:‌ قاعدتاً باید همکاری همه جانبه‌ای میان مجلس و دولت وجود داشته باشد و این دو قوه برای پیشبرد اهداف کشور هم‌افزایی داشته باشند.

نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر دیدارهایی میان برخی نمایندگان مجلس و رئیس جمهور منتخب برگزار می‌شود، افزود: اقدامات اساسی برای تقویت روابط مجلس نهم و دولت یازدهم و تشکیل کمیته و جلسات از هفته جاری آغاز می‌شود.

باهنر با تأکید بر این که مجلس شورای اسلامی هیچ گزینه‌ای را برای تصدی وزارتخانه‌ها به رئیس جمهور منتخب پیشنهاد نمی‌کند، گفت: انتخاب وزرا از حقوق مسلم شخص رئیس‌جمهور منتخب است و شخص وی باید وزرا را انتخاب و به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دهد.

وی درا دامه خاطرنشان کرد: اگر قبل از معرفی رسمی وزرا به مجلس، رایزنی‌هایی میان دولت منتخب و مجلس صورت گیرد، طبیعتاً رأی اعتماد راحت‌تر انجام می‌شود و دولت زودتر مستقر خواهد شد.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حجت الاسلام حسن روحانی 12 مرداد برگزار می شود و مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب نیز 13 یا 14 مرداد برگزار خواهد شد.

باهنر در پایان این گفت‌وگو اظهار داشت: براساس برنامه ریزی انجام شده، به زودی با رئیس جمهور منتخب دیداری انجام می‌دهم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها