رئیس‌جمهور با بیان اینکه بشر برای رسیدن به سعادت به بمب‌ اتم، سلاح‌های کشتار جمعی، طراحی‌های ضد انسانی و همچنین اشغالگری و جنگ نیاز ندارد، گفت: برای رسیدن به امنیت بین‌المللی لازم نیست که زرادخانه‌ها پر شود و مسابقه تسلیحاتی ثروت ملت‌ها را ببلعد، فقر و ناکامی را در جامعه بشری نهادینه کند، رسیدن به سعادت از طریق تعامل، اندیشه‌ها و دانش است امروز جامعه بشری بیش از هر زمان دیگر نیازمند معرفت، علم و دانایی است.
کد خبر: ۵۵۸۸۶۱
جامعه بشری برای رسیدن به سعادت به بمب اتم نیاز ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر امروز (سه‌شنبه) پس از افتتاح بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع ناشران، نویسندگان و صاحبان غرفه این نمایشگاه با تأکید بر اینکه نمایشگاه کتاب یک میعادگاه و یک نشانه است، گفت: این نمایشگاه نشانه عزم ملت ایران برای پیمودن راه ستُرگ رسیدن به قله‌های سعادت بشری است و ملت ایران از دیرباز فصل مشترک خود با سایر ملت‌ها را علم، اندیشه و دانایی قرار داده است.

رئیس‌جمهور همه موانع در برابر رسیدن به سعادت و همه مشکلات جامعه بشری را ناشی از جهل دانست و گفت: راه رفع این مشکلات و عبور از جهالت، دانستن، شناخت عالم و حقیقت انسان، شناخت استعدادهای الهی انسان، علم به ضرورت همگرایی و همدلی برای تجربه سعادت انسان و در یک کلام دانایی است و امروز جامعه بشری بیش از هر زمان دیگر نیازمند معرفت، علم و دانایی است.

فصل مشترک ایران با سایر ملت‌ها؛ علم، اندیشه و دانایی است

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران امروز هم فصل مشترک خود با سایر ملت‌ها را علم، اندیشه و دانایی قرار داده است، گفت: خوشبختانه این ملت همین مسیر نورانی را دنبال می‌کند و صمیمانه از همه کسانی که در برپایی این نمایشگاه تلاش و مشارکت کرده‌اند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس‌جمهور خطاب به حاضران در این مراسم آنها را سربازان جبهه دانایی در برابر جبهه جهل و تعصب دانست و گفت: شماها پیشگامان نجات بشر از اندیشه‌های ضدانسانی سلطه‌گرانه هستید و به امید روزی که در آینده نزدیک انسان‌ها در پرتو حاکمیت انسان کامل تمام روابط خود را براساس دانایی، اندیشه و حقیقت انسانی تنظیم کنند، آن روز است که همگان طعم شیرین انسان بودن را به طور کامل خواهند چشید.

احمدی‌نژاد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت کتاب، کتابت، دانش و تبادل دانش، افزود: انسان، خلق شده تا در این عالم با سعادت، با عزت و انسانی زندگی کند و امنیت، رفاه، عزت و حقیقت انسان بودن را تجربه کند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه قریب 10 هزار سال از عمر انسان در زمین می‌گذرد و سوال این است که چرا هنوز مأموریت و هدف از خلقت انسان محقق نشده است، گفت: جواب این سوال روشن است، سعادت انسان در تعامل با یکدیگر، همدلی، همگرایی و پیگیری هدف مشترک، امکان‌پذیر است.

وی در ادامه با طرح این سوال که چرا این همگرایی، همدلی و پیگیری هدف مشترک تا به امروز اتفاق نیفتاده، تصریح کرد: عوامل گوناگون در این زمینه دخالت داشتند که جهالت‌ها و تعصبات یعنی بی‌اطلاعی از حقیقت انسان‌ها، خودخواهی‌ها، توسعه‌طلبی‌ها و برتری‌‌طلبی‌ها مانع از تعامل انسانی بین آحاد بشر بوده و همه اینها برآمده از جهل نسبت به حقیقت، مأموریت و ظرفیت‌های عظیم انسانی است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه باید لایه به لایه همه خودخواهی‌ها، تعصبات، برتری‌طلبی‌ها را از ذهن برداشت، افزود: حقیقت انسان، صلح‌جو، کمال‌جو، عدالت‌طلب و مهربان بوده و انسان‌ها خواهان همگرایی بین آحاد بشری هستند. حقیقت‌انسان‌ها یکی است و همه انسان‌ها برای یک حقیقت که همان فطرت الهی است، خلق شده‌اند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ظرفیت کمال‌یافتن و انسانی‌زیستن در تک‌تک آحاد بشر به امانت گذاشته شده، و سوال این است که چگونه می‌توان به این امانت دسترسی پیدا کرد؟ افزود: راه رسیدن به این امانت از طریق دانایی، علم به حقیقت و کمال انسان، امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه اگر کسی راه درست سعادت انسانی را بشناسد، حجاب‌های تعصب او را از حیثیت انسانی ساقط نمی‌کند، خاطر نشان کرد: اگر کسی بداند که راه سعادت انسان خدمت به جامعه بشری و فداکاری در این راه است، دیگر خودخواهی، برتری‌جویی و فرصت‌طلبی نمی‌کند. اگر کسی جایگاه حقیقی انسان‌ها در عالم هستی را به خوبی بشناسد، دیگر به پستی خودخواهی و تعصبات تن نخواهد داد.

رئیس‌جمهور گفت: تصور کنید انسان‌ها در دنیایی خالی از تعصبات و خودخواهی‌ها زندگی‌ می‌کنند، در چنین دنیایی انسان‌ها همه با دانش و اندیشه با یکدیگر تعامل می‌کنند و فصل مشترک روابط انسان‌ها با یکدیگر برآمده از دانش، معرفت و انسانیت باشد، چنین جهانی چقدر زیبا و دوست‌داشتنی است.

جامعه بشری برای رسیدن به سعادت به بمب اتم نیاز ندارد

احمدی‌نژاد با بیان اینکه بشر برای رسیدن به سعادت به بمب‌ اتم، سلاح‌های کشتار جمعی، طراحی‌های ضد انسانی و همچنین اشغالگری و جنگ نیاز ندارد، گفت: برای رسیدن به امنیت بین‌المللی لازم نیست که زرادخانه‌ها پر شود و مسابقه تسلیحاتی ثروت ملت‌ها را ببلعد، فقر و ناکامی را در جامعه بشری نهادینه کند، رسیدن به سعادت از طریق تعامل، اندیشه‌ها و دانش است امروز جامعه بشری بیش از هر زمان دیگر نیازمند معرفت، علم و دانایی است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه هر دانایی زمانی می‌تواند در دل و جان جامعه بشری جاری شود که مکتوب و تصویب شود، تصریح کرد: کتاب بهترین ظرف انتقال دانایی است و یک محیط بی‌انتها و فضایی امن برای ارتباط جان‌ها و تقویت همگرایی بین انسان‌ها و زدودن تعصبات و خودخواهی‌ها و عوامل واگرایی است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه جهان زمانی به سعادت می‌رسد که بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها در این عرصه اتفاق بیفتد، گفت: راه سعادتمندی جهان در این است که فضای عمومی را اندیشمندان، متفکران و صاحبنظران عبور کرده از مرزهای جهالت، مدیریت کنند و این اتفاق خواهد افتاد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: خوشبختانه امروز یک میل عمومی و گرایش عظیم در دنیا برای عبور از مرزهای غیرواقعی و مرزهای برآمده از تعصب جاهلیت که بین انسان‌ها فاصله می‌اندازد به راه افتاده و مطالبات فطری انسان‌ها سر باز کرده است.

احمدی‌نژاد گفت: بسیاری از پیشرفت‌ها، گردش اطلاعات و باز شدن فضای اطلاعات بر روی همگان امکان‌ ارتباط بین انسان‌ها در تمام نقاط جهان و تبادل اندیشه‌ها این فرصت را بوجود آورده است تا در فضایی عمومی همه بتوانند با هم ارتباط برقرار کرده و اندیشه‌ها را تبادل و مأموریت استقرار سعادت جامعه بشری را به طور مشترک دنبال کنند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: ایشان یک انسان کامل و الگو برای همه بشریت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها