نیازی به کاهش تیم‌های لیگ برتری نیست

مظلومی: کروش به لیگ ما بی اعتماد است

سرمربی سال گذشته‌ استقلال با انتقاد از وضعیت برنامه‌ریزی لیگ برتر می‌گوید برنامه‌ریزی غلط قهرمانی سال گذشته‌ را از استقلال گرفت.
کد خبر: ۵۵۱۸۳۹
مظلومی: کروش  به لیگ ما بی اعتماد است

پرویز مظلومی در گفت‌وگو با ایسنا، با همان رک گویی همیشگی انتقاداتی نسبت به وضعیت فوتبال ایران داشت. او معتقد است که حضور بازیکنان دورگه در تیم ملی، توهین به فوتبال ایران است.

* آقای مظلومی، استقلال سال گذشته و با سرمربی‌گری شما در فروردین ماه چند بازی کرد؟
دقیقا یادم نیست ولی به خاطر دارم که یکم، پنجم، نهم هم بازی داشتیم، یعنی شب عید هم در هتل بودیم. از ازبکستان به تهران آمدیم و بلافاصله به بوشهر رفتیم. دقیقا سه روز به سه روز بازی می‌کردیم. من آن زمان هم پیشنهادی برای حل این فشردگی رقابت‌ها دادم که کسی گوش نداد.

* چه پیشنهادی؟
بازی‌های ملی ما با تقویم آسیایی تنظیم شده است و همواره در اسفند ترافیک بازی‌های لیگ و ملی ایجاد می‌شود. من اعتقاد دارم که فشردگی لیگ برتر را باید در ابتدای لیگ گذاشت یعنی بجای فشردگی در اسفند، بیاییم و فشردگی را به ماه‌های نخست لیگ برتر منتقل کنیم. ما مدام از برنامه‌ریزی لیگ گله می‌کردیم و حتی قهرمانی لیگ برتر را هم بخاطر همین برنامه‌ریزی از دست دادیم ولی عده‌ای متاسفانه می‌گفتند مظلومی بهانه‌گیری می‌کند. مسئله‌ای که مدتها سر آن صحبت‌ می‌کردم و می‌گفتم به تیم آسیب می‌زند را دوستان تازه متوجه شده‌اند و آنها هم از این وضعیت ابراز ناراحتی می‌کنند. این در حالی بود که سال گذشته ما قهرمانی را بخاطر این مسئله از دست دادیم. این برنامه‌ریزی به تیم ملی هم آسیب می‌زند. به بازیکنان تیم ملی هم فشار زیادی وارد می‌شود. متاسفانه کروش با این برنامه‌ریزی آسیب به ما زد.

* کروش؟ آقای مظلومی می‌توانید بیشتر در این باره صحبت کنید؟
شما فکر می‌کنید طرح شانزده تیمی شدن لیگ برتر را چه کسی داده است؟ ما کشور وسیعی داریم و اعتقاد دارم که 18 تیم کم است. این شهرستان‌ها را ببینید که مردمشان به همین فوتبال دلخوش هستند. این کاهش تیم‌ها به ضرر ماست، من اعتقاد دارم که این طرح بی مطالعه بوده است. الان بنا دارند تا لیگ و حذفی را تا اواخر اردیبهشت تمام کنند. پس قاعدتا ما در خرداد تعطیل هستیم و سه بازی سرنوشت‌ساز برای جام جهانی را هم که در خرداد خواهیم داشت را با خاطری آسوده بازی خواهیم کرد و ان‌شاءالله که به جام جهانی هم صعود کنیم. حالا شما به من بگویید که اگه ما به جام جهانی برویم یا نرویم، چه ارتباطی به لیگ سال بعد دارد؟ می‌خواهم بگویم که با رفتن یا نرفتن تیم ملی به جام جهانی، در سال آینده تیم ملی درگیر نخواهد بود و اصلا نیازی به کاهش تیم‌های لیگ برتری نیست و ما در سال فوتبالی بعدی، سالی خلوت را خواهیم داشت.

* بازی با کویت را دیدید؟
مثل بازی‌های قبل بودیم و روی کاکول ستاره‌ها می چرخیدیم و اثری از کار گروهی ندیدم. متاسفانه دو تعویض اشتباه کروش تیم را انداخت. اعتقاد دارم تعویض جباری و شجاعی اشتباه بود. با این حال امیدوارم تا خرداد مشکلات تیم ملی حل شود و به جام جهانی برویم. من صحبت‌های اخیر برانکو را خواندم، از یک حرف او خوشم آمد. برانکو گفته بود کروش باید تفکراتش را ایرانی کند. متاسفانه کی‌روش خودش را بالاتر از فوتبال ما می‌داند و ای کاش به حرف برانکو گوش کند.

* راستی نظرتان راجع به بازیکنان دورگه چیست؟
من به شدت به این مسئله اعتراض دارم. اینها را از کجا پیدا می‌کنند؟ آوردن یک سری از این بازیکنان توهین به جوانان ماست. برای صعود به جام جهانی همه چیز را نباید زیر پا بگذاریم. یکی را می‌آورند که حتی نامش خارجی است. جالب اینجاست که از او استفاده هم نمی‌کنند. حساب اشکان دژاگه از اینها جداست. او به خوبی فارسی صحبت می‌کند و مشخصا یک ایرانی است ولی فردی به نام نظری را آورده بودند که قیافه‌ی او کاملا فیلیپینی بود و من نمی‌دانم او را از کجا آورده بودند!

* پس به شدت به این مسئله انتقاد دارید.
بله، ببینید ما در بسیاری از علوم مثل پزشکی به مرحله‌ای رسیدیم که نیازی به متخصص خارجی نداریم. من اعتقاد دارم که در بازیکن‌سازی هم به چنین وضعیتی رسیده‌ایم. اینکه جوانان خودمان را کنار بگذاریم و از جایی دیگر بازیکن وارد کنیم توهین به ماست. نباید خودمان را گول بزنیم.

* اما چرا این مساله را این‌طور نمی‌بینید که لیگ ما نتوانسته ستاره‌ای تحویل بدهد و کروش مجبور به اجبار رو به استفاده از دو رگه‌ها آورده است.

این بی‌اعتمادی کروش به لیگ ماست وگرنه این بازیکنان سال‌های گذشته هم بودند و موفق‌تر از حال حاضر نتیجه گرفته‌ایم. فکر می‌کنم کی‌روش خودش به لیگ ما اعتماد ندارد و چون کارش برای صعود به جام جهانی به اما و اگر رسیده، ترجیح داده تا از خارج بازیکن بیاورد. ما آرزویمان صعود تیم ملی با کروش به جام جهانی است ولی ای کاش این امر با بچه‌های ایرانی اتفاق می‌افتاد.

* راستی، دلتان برای رقابت‌های آسیایی تنگ نشده است؟ افسوس بازی استقلال و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا را نمی‌خورید؟
بله، انصافا بازی در آسیا لذت و هیجان خاصی دارد. افسوس بازی با سپاهان را هم می‌خورم ولی قبول کنید سپاهان آن سال از الان بسیار قوی‌تر بود. اصلا آن سپاهان کجا و این سپاهان کجا. سال گذشته سپاهان تیم قدری بود و بسیار هماهنگ بازی می‌کرد. مهاجم آن تیم سزار بود که خودش یک تیم بود.

* تیم شما چطور؟ بهتر از تیم امسال استقلال بود؟
این را بگذارید مردم قضاوت کنند و اجازه دهید در این‌باره چیزی نگویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها