نشست هیئت رئیسه آسیا

داورزنی به چین رفت

برخوردهای فدراسیون بازدارنده است

داورزنی: همه باید کمک کنند تا والیبال تربیت شود

رییس فدراسیون والیبال درباره بداخلاقی‌های اخیر در لیگ برتر گفت: قطعا برخوردهای انضباطی می‌تواند بازدارنده باشد و از سال آینده این رویه را در دستور کارمان قرار خواهیم داد.
کد خبر: ۵۴۵۷۷۴
داورزنی: همه باید کمک کنند تا والیبال تربیت شود


محمدرضا داورزنی در گفت‌وگو با ایسنا ، در پاسخ به این پرسش که چرا بداخلاقی در والیبال تا این حد شدت گرفته است، اظهار کرد: حساسیت‌ها، جذابیت و حضور تماشاگران در لیگ برتر والیبال بیشتر شده است تا جایی که در همه شهرستان‌ها با کمبود جا مواجه هستیم. ما ناچار شدیم مرحله سوم پلی‌آف را در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار کنیم. والیبال در سطح جهانی رشد کرده اما هنوز اخلاق حرفه‌ای پیشرفتی نداشته است. اخلاق را باید کادر فنی، بازیکنان و همه تماشاگرانی که طرفدار تیم‌ها هستند رعایت کنند. ما باید تلاش کنیم کارهای تربیتی بیشتری صورت بگیرد تا دیگر این روند تکرار نشود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا بهتر نبود احکام کمیته انضباطی قاطع‌تر صادر می‌شد تا مانع تداوم حاشیه ها در لیگ برتر والیبال می‌شد، خاطرنشان کرد: بپذیریم کار فرهنگی و تربیتی با زور، بخشنامه و برخورد انضباطی اتفاق نمی‌افتد. همه باید کمک کنند تا بتوانیم افراد حاضر در والیبال را تربیت کنیم. قطعا برخوردهای انضباطی محکم می‌تواند بازدارنده باشد. ما این کار را از سال آینده انجام خواهیم داد.

رییس فدراسیون والیبال درباره برنامه‌های تیم ملی پس از بازگشت ولاسکو به ایسنا گفت: از امروز اردوهای مقدماتی تیم ملی با حضور بازیکنان 8 تیمی که از لیگ برتر خداحافظی کردند آغاز می‌شود، اکنون تیم نوجوانان در اردو است و خودش را آماده می‌کند، این تیم 8 فروردین به دعوت ایتالیا برای حضور در تورنمنت چند جانبه به این کشور سفر خواهد کرد. تیم جوانان هم بعد از تعطیلات نوروز برای مسابقه‌های قهرمانی جهان به اردو می‌رود، 25 اسفند کار چهار تیم حاضر در مرحله پلی‌آف تمام می‌شود و بازیکنان ملی‌پوش به اردو دعوت می‌شوند. از 7 – 8 فروردین اردوی بزرگسالان و زیر 23 سال برپا خواهد شد. یک تیم در لیگ جهانی و یک تیم در مسابقه‌های اسلامی و قهرمانی زیر 23 سال جهان شرکت خواهد کرد. با احتساب تیم بانوان اردوی تیم ملی در 7 رده سنی آغاز شده است.
وی افزود: مهم‌ترین بخش کار حضور تیم ولاسکو در لیگ جهانی است. قبل از رفتن به مسکو تیم ملی اردوی تدارکاتی در بلغارستان خواهد داشت. بعد از دعوت تیم ملی این کشور تصمیم گرفتیم در بلغارستان اردو داشته باشیم. پس از آن هم ملی‌پوشان به منطقه‌ای در غرب روسیه می‌روند تا با تیم ملی این کشور در هفته اول لیگ جهانی مسابقه دهند. هفته بعد از این بازی در تهران هم باید با آلمان مسابقه دهیم اما از آنجایی که این دیدار با انتخابات ریاست جمهوری مصادف است از آلمان و FIVB درخواست کردیم که این بازی یک ماه به تعویق بیفتد و در تیرماه برگزار شود. هفته بعد از انتخابات نیز با صربستان در تهران دیدار می‌کنیم پس از آن هم تیم ملی به ایتالیا و سپس به کوبا می‌رود و در آخرین مرحله مقدماتی با آلمان در تهران بازی می‌کند. بعد از انجام 10 بازی در لیگ جهانی برای بازی‌های جام ملت‌ها در شهریور آماده می‌شویم. امیدوارم نتیجه لازم را در میادین مختلف از این دیدارها بگیریم.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها