سیاست گذاری فدراسیون ها را تحسین می کنم

افشارزاده: نتیجه نهایی IOC تا هفته‌ی آینده می‌آید

برکنار شده‌ها در مجمع دوشنبه حضور نخواهند داشت

افشارزاده: 750 میلیون بودجه گرفتیم

دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: به محض این که اساسنامه از سوی IOC تایید شود، انتخابات کمیته برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۴۵۷۴۵
افشارزاده: 750 میلیون بودجه گرفتیم


بهرام افشارزاده، دبیر کل کمیته ملی المپیک بعد از نشست هیات اجرایی این کمیته‌ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آخرین تغییرات مورد تصویب هیات اجرایی قرار گرفت. اساسنامه ممکن است اصلاحاتی داشته باشد که دارد انجام می‌شود، تا روز دوشنبه هم اصلاحات کامل و برای IOC ارسال خواهد شد. ما درخواست‌های IOC را در جلسات متوالی انجام دادیم. احساسم این است که مطالب مورد نظر آنها با توجه به مصالح کشور لحاظ شده و فکر می‌کنم مشکل خاصی نباشد.
به گزارش ایسنا؛وی درباره نشست هم اندیشی با اعضای مجمع در روز دوشنبه اظهار کرد: ما همه روسای فدراسیون‌ها را دعوت کردیم تا در این نشست حضور پیدا کنند. روسای فعلی دعوت شده‌اند و برکنار شده‌ها در این مراسم نخواهند بود.
افشارزاده در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد بدون انجام دو شرط IOC مبنی بر بازگشت روسای برکنار شده و اصلاح اساسنامه فدراسیونها، با برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک موافقت شود؟ خاطرنشان کرد: با آقای عباسی در این باره صحبت کنید، باید یک تعامل ویژه با IOC داشته باشیم. اگر بخواهیم آنچه را که IOC خواسته اجرایی کنیم باز هم به بررسی کامل و بسیار دوستانه با مسئولان IOC و OCA نیاز داریم. من فکر نمی‌کنم وضعیت به همین صورت بماند. به هر حال ما مسابقات کشورهای اسلامی، داخل سالن، جوانان آسیا ، غرب آسیا، تدارکاتی کره و بازی‌های المپیک برزیل را پیش‌رو داریم. این رقابت‌ها به صورت زنجیروار به هم وصل هستند. بنابراین باید هر چه سریع‌تر این مشکل را حل کنیم.
دبیر کل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که آیا بودجه هشت میلیاردی در اختیار کمیته‌ قرار گرفته است، اضافه کرد: خیر، هفته‌ گذشته 750 میلیون تومان بودجه گرفتیم. پنجشنبه گذشته آن را بر اساس اولویت میان فدراسیون‌ها تقسیم کردیم تا آخر وقت اداری امروز هم به حساب فدراسیون‌ها واریز می‌شود.

افشارزاده در پاسخ به این پرسش که آیا بسکتبال به بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام می‌شود، تصریح کرد: با توجه به این که این تیم همزمان چند مسابقه بین‌المللی دارد،‌ به بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام نمی‌شود، اما والیبال و وزنه‌برداری به این بازی‌ها اعزام خواهند شد.

وی درباره وعده هایی که محمد علی آبادی برای کسب مدال به ورزشکاران داده اما با گذشت چند ماه هنوز این پاداش ها پرداخت نشده است؟ گفت: به محض این که بودجه هشت میلیاردتومانی را بگیریم، به تعهدات رییس کمیته ملی المپیک عمل خواهیم کرد.

افشارزاده در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید انتخابات کمیته ملی المپیک چه زمانی برگزار خواهد شد؟ اظهار کرد: اساسنامه باید ارسال شود و بعد از آن دوباره برگردد تا ببینیم که اصلاحات برطرف شده یا نه. ما نمی‌دانیم که این پرسه چقدر طول می‌کشد، اما پیگیری می‌کنیم تا IOC زودتر جواب بدهد، اما به محض این که اساسنامه برسد انتخابات برگزار خواهد شد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در واکنش به این اظهارنظر که شایعه‌ها از بروز اختلاف در جلسه هم اندیشی با حضور وزیر ورزش به گوش می‌رسد، گفت: هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. این جلسه، جلسه هم اندیشی است و ممکن است اعضا صحبت‌هایی کنند. من با شناختی که از عباسی و همکارانش در فدراسیون‌ها دارم فکر نمی‌کنم که هیچ مشکلی به وجود آید. اگر سوال فنی وجود داشته باشد پاسخ قانع کننده می‌دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها