حنیف هم مثل بقیه مقصر بود

قلعه نویی: گوش شنوایی وجود نداشت

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال تهران مجموع بدهی مالیاتی سه بازیکن و سرمربی استقلال را 500 میلیون تومان عنوان و اظهار کرد که مشکل ممنوع‌الخروجی این افراد با ریش سفیدی حل شد .
کد خبر: ۵۴۴۵۷۹
قلعه نویی از سال 87 مالیاتی پرداخت نکرده است!


امیدوار رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مشکل ممنوع‌الخروجی برخی از بازیکنان استقلال برای سفر به قطر جهت مسابقه با تیم الریان گفت: سه نفر از بازیکنان باشگاه استقلال یعنی مجتبی جباری، پژمان منتظری و حنیف عمران‌زاده به همراه امیر قلعه‌نویی سرمربی باشگاه استقلال مشکل مالیاتی داشتند که به همین دلیل برای خروج از ایران جهت شرکت در مسابقه با مشکلاتی مواجه شده بودند.

وی افزود: ‌در همین راستا در روز شنبه 5 اسفند در ساعت 7 صبح جلسه‌ای با مسئولان سازمان مالیاتی برگزار کردم و با ریش‌سفیدی و دادن تعهد قرار شد که مشکل ممنوع‌الخروجی این بازیکنان به صورت مقطعی و برای شرکت در این مسابقه حل شود مشروط به اینکه از این به بعد باشگاه یکپارچه مالیات خود و بازیکنانش را در یک مرکز مالیاتی جمع کند و همچنین ارتباط نزدیک‌تری با سازمان مالیاتی داشته باشد. در واقع مقرر شد که باشگاه استقلال در امر پرداخت مالیات‌ها به‌روزتر شده و همکاری نزدیک‌تری داشته باشد.

این عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در توضیح جزئیات مشکلات مالیاتی بازیکنان ممنوع‌الخروجی این باشگاه، گفت: در این پرداخت، مالیات را باشگاه‌ها باید از حقوق بازیکنان یا مربی کسر کرده و آن را به سازمان مالیاتی پرداخت کنند. یا اینکه این کار در اختیار خود بازیکنان و مربی قرار می‌گیرد و آنها راسا باید مالیات‌های خود را پرداخت کنند.

رضایی افزود: در همین راستا مشکل آقای قلعه‌نویی با سایر بازیکنان فرق داشت چون مالیات از حقوق ایشان کسر شده بود اما باشگاه به دلیل مشکلات مالی آن را پرداخت نکرده بود. در واقع مالیات آقای قلعه‌نویی از سال 87 به بعد از دورانی که در باشگاه سپاهان بوده که ظاهرا باشگاه، مالیات را به سازمان پرداخت نکرده است.

*مجموع بدهی مالیاتی ممنوع‌الخروجان استقلال 500 میلیون تومان است

وی با بیان اینکه مجموع بدهی مالیاتی این افراد شامل جریمه دیرکرد به همراه اصل مبلغ پرداخت نشده مالیات 500 میلیون تومان است، گفت که از بین این افراد پژمان منتظری مالیاتش را پرداخته کرده بود و بدهی نداشت ولی جریمه مالیاتی‌اش وجود داشت که باعث ممنوع‌الخروجی‌اش شده بود.

این عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در عین حال گفت: ممکن است رویه بازیکنان استقلال نیز مشکل مالیاتی داشته باشد که هنوز پرونده‌شان تکمیل نشده و به همین دلیل با مشکل ممنوع‌الخروجی مواجه نشده‌اند یا اینکه آنها مالیات‌شان را تسویه کرده‌اند. شرایط پرونده‌ها به گونه‌ای است که وقتی ما در جلسه روز شنبه شرکت کردیم فکر می‌کردیم که فقط بازیکنان مشکل مالیاتی دارند ولی یک مرتبه به ما گفتند که آقای قلعه‌نویی نیز مشکل ممنوع‌الخروجی برای پرداخت مالیات دارد.

*استقلال می‌تواند قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود

امیدوار رضایی همچنین در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایسنا به بازی تیم استقلال برابر الریان قطر در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا اشاره و اظهار کرد: به نظر بنده شرایط استقلال شرایط بسیار خوبی است و همانطور که قلعه‌نویی گفته ما حتی می‌توانیم قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شویم. ایشان بدون اطلاعات درست هیچ صحبتی را مطرح نمی‌کند و طبیعتا به شواهدی دست پیدا کرده‌ که گفته‌ استقلال می‌تواند قهرمان شود.

*استقلال حداقل با یک گل از سد الریان قطر می‌گذرد

وی با بیان اینکه استقلال پتانسیل قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را دارد، گفت: ما انتظار زیادی از استقلال برای بازی روز چهارشنبه داریم و مطمئنیم که استقلال پیروز میدان می‌شود به طوری که به نظر بنده نتیجه این بازی با حداقل یک گل به نفع استقلال تمام می‌شود.

گفتگوی ایسنا با امیدوار رضایی

این عضو هیات مدیره باشگاه استقلال با بیان اینکه تیم استقلال علیرغم داشتن آمادگی مطلوب با آسیب‌هایی همچون مشکلات مالی و عدم پرداخت تعهدات وزارت ورزش مواجه است، گفت: در شرایطی که منابع اصلی باشگاه‌های حرفه‌ای در تمامی دنیا از حق پخش تلویزیونی، فروش بلیت جایگاه‌ها و زمین اختصاصی‌اش تامین می‌شود متاسفانه دو تیم اصلی استقلال و پرسپولیس چنین امکاناتی را در اختیار ندارند.

*مسئولان به تیم استقلال به اندازه ظرفیت‌هایش توجه نمی‌کنند

وی همچنین به مشکلات مالی باشگاه استقلال اشاره و اظهار کرد: تیم استقلال، تیم ملی است اما متاسفانه در بین مسئولان مربوطه به این تیم به اندازه ظرفیت‌هایش نگاه نمی‌شود که این در وهله اول ضربه بزرگ به کشور، منافع و امنیت ملی و سرمایه اجتماعی است چون میلیون‌ها جوان تیم استقلال را دوست دارند و در هر نظامی اگر همچنین پتانسیل‌هایی وجود داشته باشد طبیعتا برای آن سرمایه‌گذاری و توجه جدی و ویژه‌ای می‌شود.

رضایی با اشاره به رقیبان تیم استقلال در بازی‌های آسیایی، گفت: در شرایطی که استقلال با مشکلات مالی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند طبیعی است که سهامدارن این باشگاه باید در تمامی سود و زیان آن شریک بوده و جوابگو باشند نه اینکه سرمربی این فشارها را تحمل کند. سرمربی‌ که باید تمامی فکر و ذکرش بحث فنی و تقویت روحیه بازیکنان برای مسابقه با کشورهایی که رقیب جدی ایران در منطقه هستند، باشد.

وی افزود: کشورهای قطر، عربستان و امارات سه رقیب استقلال در بازی‌های آسیایی هستند که مسائل حاشیه‌ای فراوانی برای نظام و کشورمان دارند. در این شرایط انتظار این است که مسئولان در جهت کاهش فشارهای کادرفنی و بازیکنان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

*هر زمان به وزارت ورزش مراجعه شده تنها از کمبود بودجه می‌نالند

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال درباره آخرین اقدامات وزارت ورزش و جوانان برای رفع مشکلات مالی باشگاه استقلال، اظهار کرد: متاسفانه ما هر زمان که مراجعه کرده‌ایم تنها گفته‌اند دولت اعتبارات ندارد و از کمبود بودجه وزارت ورزش می‌نالند.

وی افزود:‌ در این شرایط قطعا بازیکنان و کادر فنی با گذشت ایثار کارشان را ادامه می‌دهند و حتما هم ادامه خواهند داد ولی متاسفانه در مقابل هنوز تکلیف ما با وزارت ورزش برای دادن اعتبارات مشخص نیست.

*بسیاری حاضرند کمک‌های میلیاردی به باشگاه استقلال کنند

رضایی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از افراد حاضرند کمک‌های میلیاردی به باشگاه استقلال کنند، اظهار کرد: اگر این افراد اختیارات کامل داشته باشند و بتوانند در باشگاه به عنوان هیات مدیره حاضر باشند حتی حاضرند میلیاردها تومان هزینه کنند اما مشکل بر سر آن است که انتخاب هیات مدیره با وزارت ورزش است.
عضو هیات مدیره باشگاه استقلال تاکید کرد: در این شرایط وزارت ورزش باید تکلیف خود را با باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مشخص کند یعنی اینکه دولت می‌خواهد این دو باشگاه را در اختیار داشته باشد یا اینکه چنین قصدی ندارد. اگر چنین تمایلی وجود دارد پس باید پول و اعتبارات لازم را پرداخت کند و اگر اینطور نیست باید باشگاه را به بخش خصوصی واگذار کند.

*وزارت ورزش با کم‌توجهی به استقلال و پرسپولیس به افکار عمومی کم‌توجهی کرده

به گفته رضایی، رویکرد کنونی وزارت ورزش در خصوص باشگاه استقلال و پرسپولیس، کم‌توجهی به افکار عمومی و طرفداران این دو تیم ملی کشور است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها