نوروزی به تیم ملی دعوت می شود

درهای باز انتقاد!

رییس فدراسیون پینگ‌پنگ معتقد است که نظر شخصی‌اش با تصمیم کمیته‌ استیناف نوروزی متفاوت است و تاکید دارد که به مدیر تیم‌های ملی گفته افشین نوروزی را به اردوی تیم ملی دعوت کنند.
کد خبر: ۵۴۱۵۷۸
درهای باز انتقاد!

به گزارش ایسنا، محمد زارع‌پور درباره رای کمیته‌ استیناف افشین نوروزی، اظهار کرد: رای کمیته‌ انضباطی مورد جمع بندی اعضای کمیته‌ استیناف قرار گرفت. این در شرایطی بود که ساختار کمیته‌ انضباطی با کمیته‌ استیناف ثابت نبود و تنها یکی، دو نفر از کمیته‌ مربیان و رییس سازمان لیگ ثابت بودند. قطعا منِ زارع‌پور نظر دیگری را نسبت به این رای داشتم، اما وقتی رای استیناف داده شد با توجه به بررسی‌های انجام شده همان نظر استیناف را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: قرار بود که رای کمیته‌ استیناف توسط قدوسی، رییس کمیته‌ انضباطی اطلاع رسانی شود، اما به خاطر کسالت ایشان و دیسک کمری که داشتند، ابلاغ این رای با تاخیر انجام شد، البته من قبل از ابلاغ رای به آقای بابادی وند تاکید کرده بودم که اگر آقای نوروزی شرایط ایده‌آلی داشته باشند اگر در انتخابی هم شرکت نکرده، می‌تواند همان طور که در سه سال گذشته به مسابقات برون مرزی اعزام شده این بار هم در ترکیب تیم قرار بگیرد چون ما سه نفر از بازیکنان خود را از مسابقات انتخابی مشخص می‌کنیم و یکی، دو بازیکن هم بر اساس انتخاب کمیته‌ فنی خواهند بود، در هر حال دریچه برای حضور نوروزی باز است که بتواند در مسابقات جهانی شرکت کند.

وی ادامه داد: حتی با آقای بابادی وند هم شخصا صحبت کردم که نوروزی هر چند محروم است، اما می‌تواند در تمرین تیم ملی شرکت کند و زیر نظر کادر فنی تمرین کند.

زارع‌پور با بیان این که در این سال‌ها اگر سفر برون مرزی برای تیم ملی بوده با نظر کادر فنی بوده است؟ ، افزود: ما حتی سفر به مسابقات مصر را با بابادی وند چک ‌کرده‌ایم. ایشان که کارشناس پینگ‌پنگ است ، من منصوبش کرده‌ام و او را من به عنوان مدیر تیم‌های ملی انتخاب کرده‌ام و در سه سال گذشته هم ایشان را تغییر نداده‌ایم. یکی از دغدغه‌های ورزشکاران و جامعه پینگ‌پنگ نداشتن اردوهای بلند مدت بود که دلیل برگزار نشدن آن هم مخالفت مدیر تیم‌های ملی بود.

وی در پاسخ به این که گفته می‌شود برگزار نشدن اردوهای بلند مدت به دلیل مشکلات مالی فدراسیون بوده است، گفت: درست است که مشکل مالی فدراسیون هم در این باره دخیل بوده،‌ اما این مشکلات بعد از المپیک لندن به وجود آمد که مربوط به دو برابر شدن نرخ ارز بود، اما با این شرایط هم برنامه ما این است که در سال 2014 بتوانیم مدال انفرادی بگیریم. در این سال‌ها هر چقدر این مسایل را مطرح کرده‌اند من پشت مدیرم ایستاده‌ام.

وی در پاسخ به این که گفتید نظر دیگری نسبت به رای کمیته‌ استیناف دارید نظر شما چیست؟ پاسخ داد: نظر من شخصی است اجازه دهید که اعلام نکنم.

زارع‌پور درباره این که چرا بحث عذرخواهی نوروزی دوباره از سوی کمیته‌ استیناف مطرح شده در حالی که در اطلاع رسانی اول چنین چیزی وجود نداشت؟ گفت: این رای را کمیته‌ استیناف صادر کرده و از روز اول تاکنون بدون تغییراست. حتی امضای نمایندگان وزارت ورزش در دفتر امور فدراسیون‌ها پای این رای وجود دارد. دوستان روز اول اطلاع رسانی غلط کرده بودند و همان طور که گفتم با شخصی که این کار را انجام داده برخورد خواهیم کرد. این حکم دقیقا حکمی است که از روز اول در نظر گرفته شده و زیر آن را اعضای وزارت ورزش هم امضا کرده‌اند.

وی درباره این که نوروزی با این رای مسابقات فرانسه را از دست داده است، گفت: من با بابادی وند (قبل از ابلاغ رای) به صورت تلفنی صحبت کردم و گفتم که ایشان تمرینات را انجام دهد و او را به اردو دعوت می‌کنیم. اگر در اوج باشد او هم اعزام خواهد شد. من باید تصمیم بگیرم و این تصمیم چه درست یا چه غلط مسئولیتش با من است.

زارع‌پور در پاسخ به این که نوروزی حتی نمی‌تواند در مسابقات داخلی حضور یابد، گفت: اولا این که نوروزی کاش می‌گذاشت حکم رسانه ای شود و پس از آن مصاحبه می‌کرد و حداقل صبر داشت می توانست بعد از ابلاغ حکم به من زنگ بزند. هر ورزشکاری که به من زنگ زده من پاسخش را داده‌ام. اما وقتی خودش می‌گوید (که نمی‌تواند در لیگ بازی کند) قطعا ما هم می گوییم که حرفش شهید نشود.

زارع‌پور در پاسخ به این که آیا حکم نوروزی درباره محرومیت از کل میادین ورزش نیست؟ در این شرایط آیا می‌تواند در لیگ باشد؟ اظهار کرد: نوروزی قطعا نمی‌تواند در لیگ باشد چون رای صادر شده است.

رییس فدراسیون پینگ‌پنگ درباره این که آیا این حکم برای انتقاد نوروزی سنگین نیست؟ گفت: انتقاد با تخریب و دخالت در امور اجرایی تفاوت دارد. او گفته فدراسیون محل برو و بیاست و انتقادش درباره حضور آقای حسنی بوده یا این که چرا یک جودوکار در پست دبیری است. این موضوعات به ورزشکار چه ربطی دارد؟ من تشخیص می‌دهم چه کسی کجا باشد.

زارع‌پور که در رادیو ورزش صحبت می‌کرد، در پاسخ به این که چرا در رای استیناف از نوروزی خواسته شده دوباره عذرخواهی کند؟ گفت: من به آقای قدوسی می گویم که در این باره اطلاع رسانی کند. این موضوع مربوط به تصمیم کمیته‌ استیناف است.

رییس فدراسیون پینگ‌پنگ در پاسخ به این که مگر نوروزی پیش از جلسه کمیته‌ استیناف عذرخواهی نکرده بود؟ گفت: نوروزی یک بار آمد و عذرخواهی کرد. حتما کمیته‌ استیناف قانع نشده است که دوباره او این موضوع را تکلیف کرده است.

زارع‌پور تاکید کرد: درهای انتقاد باز است. ما در خدمت دوستان هستیم. ما به دنبال انتقاد به همراه راهکار هستیم و اینقدر فضا را باز گذاشته‌ایم که در دو، سه سال اخیر هر چیزی را که خواستند گفته‌اند. ما عذرخواهی نوروزی را قبول ‌کرده‌ایم و گرنه استیناف برگزار نمی‌شد. من هم به آقای قدوسی می گویم تا جایی که راه داشته باشد با ا ومساعدت کند.

وی درباره انتصاب جواد شفیعی به عنوان رییس کمیته‌ آموزش و انتقادهایی درباره این که او از جامعه پینگ‌پنگ نیست هم اظهار کرد: شفیعی فوق لیسانس تربیت بدنی دارد و دارای مدرک مربیگری پینگ‌پنگ است حتی در حوزه آموزش ورزش‌های راکتی هم کار کرده دو سال هم به عنوان مربی بدنساز در کنار تیم ملی بوده است.

زارع‌پور ادامه داد: با توجه به این که می‌خواستیم تمام تمرکز آقای جعفرپور بر روی تیم ملی باشد، این سمت را به شفیعی دادیم. البته جعفرپور عضو کمیته‌ آموزش باقی خواهد ماند. ما به دنبال آن هستیم که شرایطی ایده‌آل و استاندارد داشته باشیم و آقای شفیعی هم حالا به عنوان سرپرست است و اگر نتوانست در این پست به جمع بندی برسد، می‌شود تصمیم دیگری گرفت.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها