پلی آف والیبال از چهارشنبه این هفته

تهران میزبان قهرمانان

ارومیه ناکام مرحله اول لیگ برتر والیبال

سایپا جواهری را برد و شهرداری را حذف کرد

حذف شهرداری ارومیه در آخرین روز از بازی های فصل عادی لیگ برتر والیبال مهمترین حادثه بازی های هفته بیست و دوم بود.در غیاب این تیم ؛ پیکان ، متین ورامین ، سایپا البرز و کاله مازندران به مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال صعود کردند.
کد خبر: ۵۴۰۸۷۰
سایپا جواهری را برد و شهرداری را حذف کرد

مرحله دوره‌ای لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور با برگزاری 6 دیدار از هفته بیست و دوم، جابه‌جایی دو تیم و تثبیت جایگاه 10 تیم دیگر و پیوستن سایپا به پیکان، متین و کاله برای حضور در مرحله پلی‌آف به پایان رسید.

به گزارش مهر، هفته پایانی مرحله برگشت رقابت‌های والیبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در حالی برگزار شد که پیش از این تکلیف سه تیم پیکان، متین ورامین و کاله برای صعود مشخص شده بود اما رقابت این تیم‌ها در این هفته برای نهایی شدن جایگاه‌شان در جدول رده‌بندی اهمیت زیادی داشت به همان اندازه که این هفته از مسابقات برای سایپا و شهرداری ارومیه که در بلاتکلیفی صعود بودند، اهمیت داشت.

 با این شرایط دیدارهای هفته بیست و دوم (یازدهم و پایانی مرحله برگشت) مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز چهارشنبه برگزا رشد.  در چارچوب این هفته از مسابقات  شهرداری ارومیه که برای صعود نیازمند کسب سه امتیاز کامل بود، با پیروزی قاطع برابر نوین کشاورز به آن دست پیدا کرد. بازیکنان شهرداری ارومیه با کسب این پیروزی و صعود به رده چهارم نسبت به صعود از مرحله دوره‌ای امیدوار شدند اما عمر امید آنها فقط تا زمانی دوام داشت که نتیجه دیدار سایپا برابر گنبدی‌ها مشخص شد.

 صعود شهرداری ارومیه به مرحله پلیآف فقط در صورتیکه قطعی می‌شد که سایپا هیچ امتیازی از دیدار پایانی خود در مرحله دوره‌ای نگیرد. حتی اگر نارنجی‌پوشان از دیدار این هفته صاحب یک امتیاز می‌شدند، ست شماری تعیین کننده تیم راه‌یافته به مرحله پلی‌آف از میان دو تیم سایپا و شهرداری ارومیه بود. البته شاگردان فرهاد نفرزاده با نتیجه‌ای که برابر جواهری گنبد به دست آوردند، تمام معادلات شهرداری ارومیه را حتی برای ست شماری به هم زدند چون با وجود رقابت پایاپایی که گنبدی ها داشتند، آنها توانستند در پایان پنج گیم رقابت صاحب برتری شوند و با کسب دو امتیاز اما و اگرها را برای صعود خود از بین ببرند.

 متین ورامین هم از تیم‌هایی بود که امید زیادی به پیروزی در این هفته از رقابت‌های لیگ برتر داشت تا به این واسطه هم یکی از شکست‌های دور رفت خود را جبران کند و هم اینکه شرایط اولیه برای صعود خود به رده نخست را مهیا کند. شاگردان مصطفی کارخانه با این امید برابر کاله صف آرایی کردند و با وجودیکه بازنده گیم اول بودند، موفق شدند در سه گیم دیگر صاحب برتری شوند.

 بازیکنان متین ورامین با کسب این پیروزی شکست دور رفت برابر کاله را جبران کردند اما در رسیدن به صدر جدول ناکام ماندند چون یکی از شروط صعود آنها شکست پیکان بود که چنین نشد. چون خودروسازان در مصاف با باریج اساسن قاطعانه صاحب برتری شدند و صدر جدول را برای خود حفظ کردند.

 در چارچوب دیدارهای هفته پایانی مرحله برگشت رقابت‌های لیگ برتر دو دیدار دیگر هم برگزار شد  که هیچ تاثیری در سرنوشت برگزارکنندگان آن نداشت جز نهایی شدن جایگاه‌شان. در جریان این دیدارها شهرداری تبریز در دیدار خانگی برابر آلومینیوم المهدی بندر عباس تن به شکست داد.

 دیدار تیم‌های میزان خراسان و پیشگامان کویر یزد هم که در سالن  مهران مشهد برگزار شد با برتری تیم میزبان به پایان رسید. این دیدار یکی از طولانی ترین دیدارهای این فصل مسابقات بود که فقط گیم اول آن تا امتیاز 35 پیگیری شد. البته برد و باخت به دست آمده در این دیدار تاثیری در جایگاه مشهدی‌ها و یزدیها نداشت.

 نتیجه دیدارهای برگزار شده در هفته بیست و دوم (یازدهم و پایانی مرحله برگشت) رقابت‌های والیبال لیگ برتر به شرح زیر است:

* شهرداری ارومیه 3 - نوین کشاورز صفر

(25 بر 22)، (25 بر 19)، (25 بر 19)

 

* متین ورامین 3 - کاله آمل یک

(18 بر 25)، (25 بر 23)،(26 بر 24)، (25 بر 19)

 

* شهرداری تبریز 2 - آلومینیوم المهدی بندرعباس 3

 (25 بر 18)، (26 بر 28)، (15 بر 25)،(27 بر 25)، (16 بر 18)

 

* پیکان تهران 3 - باریج اسانس کاشان صفر

(25 بر 21)، (25 بر 19)، (25 بر 18)

 

* میزان خراسان 3 - پیشگامان کویر یزد 2

 (35 بر 33)، (21 بر 25)، (25 بر 19)، (22 بر 25)، (20 بر 18)

 

* جواهری گنبد 2 - سایپا البرز 3

 (25 بر 21)، (21 بر 25)، (13 بر 25)، (25 بر 20)، (8 بر 15)

 

با برگزاری این دیدارها مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در مرحله دوره‌ای (رفت و برگشت) به پایان رسید. این در حالی است که نتیجه دیدارهای به دست آمده در هفته پایانی تنها منجر به جابه‌جایی دو تیم در جدول رده‌بندی شد و تثبیت موقعیت دیگر تیم‌ها را به دنبال داشت.

بر این اساس سایپا که تا پیش از این هفته حتی نسبت به صعود خود هم اطمینان نداشت با پیروزی برابر جواهری گنبد به رده سوم صعود کرد و کاله به خاطر متحمل شدن شکست در ورامین با یک پله نزول درجایگاه چهارم قرار گرفت. پیکان و متین ورامین با پیروزی‌هایی که کسب کردند جایگاه اولی و دومی خود را تثبیت کردند اما شهرداری ارومیه با وجود پیروزی قاطعی که برابر نوین کشاورز به دست آورده بود، در رده پنجم باقی ماند و نتوانست صعود کند.

میزان خراسان هم یکی از تیم‌هایی بود که پیروزی این هفته تاثیری در جایگاهش نداشت. این تیم موفق به از پیش رو برداشتن یزدی‌ها شد اما پائین‌تر از آنها در رده هفتم باقی ماند مانند آلومینیوم المهدی بندرعباس که با وجود شکست دادن تبریزی‌ها نتوانست از رده نهم صعود کند.

جواهری گنبد که تا پیش از این هفته تنها در یک دیدار صاحب برتری شده بودند، از دیدار امروز برابر سایپا یک امتیاز ارزشمند گرفت هرچند این امتیاز تاثیری در قعر نشینی این تیم نداشت. جدول رده‌بندی مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در پایان مرحله دوره‌ای به شرح زیر است:

 

1- پیکان تهران (17برد، 5 باخت، 49 امتیاز)

2- متین ورامین (16برد، 6 باخت، 47 امتیاز)

3- سایپا البرز (15 برد، 7 باخت، 42 امتیاز)

4- کاله مازندران (15برد، 7 باخت، 41 امتیاز)

5-  شهرداری ارومیه (14برد، 8 باخت، 41 امتیاز)

6- پیشگامان کویر یزد (11 برد، 11 باخت، 36 امتیاز)

7-  میزان خراسان (10 برد، 12 باخت، 34 امتیاز)

8-  باریج اسانس کاشان (11برد، 11 باخت،30 امتیاز)

9- آلومینیوم المهدی بندرعباس (11برد، 11باخت، 28 امتیاز)

10- شهرداری تبریز (6 برد، 16باخت، 22 امتیاز)

11- نوین کشاورز (5 برد، 17باخت، 17امتیاز)

12- جواهری گنبد (یک برد، 21 باخت، 8 امتیاز)

 

در پایان مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه های کشور تیم های پیکان، متین ورامین، سایپا البرز و کاله آمل به عنوان تیم های اول تا چهارم به مرحله پلی آف صعود کردندو نوین کشاورز و جواهری گنبد هم که پیش از این سقوط شان به لیگ دسته اول قطعی شده بود.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها