سرمربی تیم فوتبال پیکان معتقد است که تصمیم برای کاهش تعداد تیم‌های لیگ باعث بی‌کیفیت شدن بازی‌ها شده است.
کد خبر: ۵۳۷۳۳۷
فیروزکریمی: وقت کشی در فوتبال ما بیداد می کند

 

سرمربی تیم فوتبال پیکان معتقد است که تصمیم برای کاهش تعداد تیم‌های لیگ باعث بی‌کیفیت شدن بازی‌ها شده است.

فیروز کریمی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر داماش گفت: بازی حساسی پیش‌رو داریم، چون تیم‌هایی که در جدول از رده دوازدهم به بالا هستند تقریبا تکلیفشان مشخص است و سخت می‌شود قبول کرد که آنها جزو تیم‌های صعود کننده قرار بگیرند. بنابراین بازی شش تیم پایین جدول سرنوشت‌ساز است و چه بسا نتیجه بازی فردا در سرنوشت هر دو تیم تاثیر مستقیم داشته باشد.

وی در ادامه در واکنش به صحبت‌های کارلوس ک‌روش مبنی بر وفور وقت‌کشی‌ها در فوتبال ایران گفت: کروش درست گفته است. ما در اکثر بازی‌های لیگ شاهد هستیم که وقتی تیمی جلو می‌افتد، وقت‌کشی می‌کند و البته این موضوع شامل همه تیم‌ها نمی‌شود. سرمربی تیم ملی باید نسبت به این مسئله حساس باشد. همان طور که مسئولان لیگ ما و مسئولان کلان فوتبال باید به آن حساس باشند. این روش بازی کردن از گذشته‌هایی دور بر تیم‌های عربی حاکم بوده و متاسفانه تا حد کمتری در فوتبال ما رسوخ کرده است. وقتی تیمی یک بر صفر جلو می‌افتد اگر به روند خودش ادامه دهد می‌تواند گل‌های بیشتری بزند اما فوتبال نتیجه‌گرا باعث شده که تیم‌ها رو به وقت‌کشی بیاورند. در شرایط کنونی خود ما هم دل‌مان می‌خواهد نتیجه را کسب کنیم.

کریمی در ادامه در واکنش به صحبت ک‌روش مبنی بر کسالت‌بار بودن فوتبال ایران هم گفت: خودم در لحظه‌ای که ک‌روش چنین حرفی زده حاضر نبودم ولی اگر بودم جوابش را می‌دادم. با همین لیگ قابل انتقاد از نظر ک‌روش تاکنون دو بار به جام جهانی رفته‌ایم و وضعیت فوتبال ما از نظر پشتیبانی و امکانات هیچ گاه به این اندازه خوب نبوده است. بازیکنان، مربیان و حتی تمام ارکان تیم‌ها پول‌های حرفه‌ای می‌گیرند که این نکته که باید فوتبال ما را به جلو ببرد اما لیگ ما سطح کیفی لازم را ندارد. یکی از عوامل این مسئله، همین قانون من‌درآوردی سقوط چهار و نیم تیم به دسته یک است. این قانون باعث شده که تیم‌ها بیش از پیش نتیجه‌گرا باشند. در فوتبال نتیجه‌گرا هم بازی زیبا و جوانمردانه و دور از حاشیه وجود ندارد.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها