اعزام 150 نفره به بازی‌های همبستگی

بانوانی که شانس مدال دارند می‌روند!

احتمالا تعداد ورزشکاران اعزامی به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی بین 80 تا 90 نفر خواهد بود و تعداد کل کاروان با توجه به تعداد مربیان و سرپرستان به حدود 150 نفر خواهد رسید.
کد خبر: ۵۳۷۱۳۷
بانوانی که شانس مدال دارند می‌روند!

اصغر رحیمی در گفتگو با مهر در پاسخ به این سوال که آیا تعداد نفرات اعزامی کاروان ایران به مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی مشخص شده است؟ تصریح کرد: هنوز تعداد نفرات اعزامی به این بازی‌ها مشخص نشده اما قرار است تکواندو، ووشو، کاراته، وزنه برداری، والیبال سالنی و رشته‌های پرتابی دوومیدانی را به این مسابقات اعزام کنیم.

وی ادامه داد: در رشته‌های رزمی علاوه بر آقایان، بانوان هم به این مسابقات اعزام می‌شوند. البته احتمال این وجود دارد بانوانی که در رشته‌‍‌های دیگر، شانس کسب مدال‌های برنز و نقره دارند هم به این بازی‌ها اعزام شوند.

"پیش از این قرار بود فقط رشته‌هایی که شانس کسب مدال طلا دارند را به این بازی‌ها اعزام کنیم" دبیر ستاد تدارکاتی بازی‌آسیایی و المپیک با بیان این جمله اظهارات خود را اینگونه ادامه داد: به دلیل اینکه این رقابت‌ها، بازی‌های کشورهای همبستگی اسلامی است و حضور بانوان در آن اهمیت دارد، تصمیم گرفتیم بانوانی که شانس کسب مدال‌های برنز و نقره هم دارند را به این رقابت‎ها ببریم.

وی با بیان اینکه دراگون بت آقایان به این بازی‌ها اعزام نمی شود اما بانوان این رشته ورزشی اعقتاد دارند که می‌توانند مدال کسب کنند، خاطرنشان کرد: در حال بررسی این موضوع هستیم. ما معتقدیم که بانوان این رشته ورزشی شانسی برای کسب مدال در این بازی‌ها ندارند؛ اما خودشان می‌گویند که ما مدال می‌گیریم.

رحیمی با اشاره به اینکه رشته‌هایی مانند قایقرانی و جودو در این بازی‎ها حضور ندارند، تاکید کرد: در حال بررسی شرایط تیراندازی باکمان هستیم تا اگر شد بانوان این رشته ورزشی را هم اعزام کنیم.

دبیر ستاد تدارکاتی بازی‌های آسیایی و المپیک در پاسخ به این سوال که کاروان ایران برای حضور در این با‌زی‌ها چند نفره خواهد بود؟ گفت: احتمالا تعداد ورزشکاران بین 80 تا 90 نفر خواهند بود و تعداد کل کاروان با توجه به تعداد مربیان و سرپرستان به حدود 150 نفر خواهد رسید. ضمن اینکه در جلسات آتی هیات اجرایی در این خصوص تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها