بازیکنان استقلال و پرسپولیس را باید هنرمندان تساوی در بازیهای شهرآورد دانست ، بازیکنانی که چون برد و باخت را چندان در سرنوشت تیم خویش در جدول دخیل نمی دانند به مساوی راضی می شوند تا در پایان شهرآورد 76 دو تیم نیز یک مساوی به آمار تساوی های سرخابی اضافه شده و جلوی آن عدد 33 نوشته شود .
کد خبر: ۵۳۶۲۲۴
هنرمندان تساوی در شهرآوردها


بازیکنان استقلال و پرسپولیس را باید هنرمندان تساوی در بازیهای شهرآورد دانست ، بازیکنانی که چون برد و باخت را چندان در سرنوشت تیم خویش در جدول دخیل نمی دانند به مساوی راضی می شوند تا در پایان شهرآورد 76 دو تیم نیز یک مساوی به آمار تساوی های سرخابی اضافه شده و جلوی آن عدد 33 نوشته شود .
هر چند که در این بازی پرسپولیس در مجموع بهتر از استقلال عمل کرد و عطش پیروزی اش بیشتر از آبی ها به چشم آمد ، اما شهرآورد 76 نیز مثل بازی دیدار رفت ، بسان کلاف سردرگمی می ماند که حتی حضور فرهاد مجیدی در 20 دقیقه پایانی نیز بازی نتوانست گره گشای آن باشد . البته بازیکنی که در این بازی جای خالی اش بیشتر از همه به چشم آمد علی کریمی بود که شاید اگر بود می توانست با پاس های طلایی اش ، مهاجمان قرمز را در شرایط بهتری برای گلزنی قرار دهد . اما با اینکه گفته می شد احتمال حضور کریمی پنجاه- پنجاه است ، یحیی گل محمدی که در این بازی اولین تجربه مربیگری خود را در شهرآورد قرمز و آبی تجربه می کرد ، در رابطه با بازیکن تاثیر گذار تیمش ریسک نکرد تا این مهره تعیین کننده را برای روزهای سخت و مبادای پرسپولیس حفظ کند . البته در غیاب کریمی ،مهدوی کیا به این بازی رسید تا با وجود آنکه در یکی دو صحنه به زیبایی استارت زد و دفاع استقلال را به هم ریخت ، او هم نتواند در گره ایجاد شده در بازی تاثیر چندانی بر جای بگذارد . مهدی از دقیقه 59 جای خود را به عادل کلاه کج جوانتر و دونده تر داد تا شاید آخرین شهرآورد زندگی اش را اینگونه به پایان رسانده باشد .
در این بازی همانطور که امیر قلعه نویی نیز در پایان بازی اذعان کرد ، پرسپولیس بهتر و رو به جلوتر توپ را به گردش درآورد تا به همان نسبت نیز بر روی دروازه مهدی رحمتی ، چند موقعیت خطرناک را بویژه در پایان بازی خلق کند .  در این بین محمد نوری در جمع سرخ ها بازی اش بیشتر از دیگران به چشم آمد تا در نبود کریمی ، موتور محرک پرسپولیس در پاس های رو به جلوی او تعریف شود که الحق و انصاف ، نوری این وظفه خود را به بهترین شکا انجام داد تا در کنار دوندگی های رضا حقیقی و بازی درگیرانه او ؛ خط هافبک قرمزها در برابر آبی ها کم نیاورد . در طرف مقابل در این بازی و بر خلاف انتظار خط هافبک استقلال نتوانست در روند بازی تاثیر چندانی از خود بروز دهد تا در شرایطی که تمام توپ ها بیشتر به مجتبی جباری و خسرو حیدری در میانه زمین ختم می شد ، حضور جواد نکونام چندان به چشم نیاید .
اگر از چندین حمله سرخ ها بویژه در نیمه دوم و اواخر بازی و همینطور تک موقعیت فرهاد مجیدی برای استقلال در این نیمه بگذریم ، آنچه بیش از همه در شهرآورد 76 استقلال و پرسپولیس به چشم آمد ، بازی احساسی دو تیم بود که بطور حتم نتوانست پاسخگوی انتظارات هواداران دو تیم باشد . درصد بالای پاس های اشتباه  بازیکنان دو تیم ، بیش از آنکه به طبیعت بازی برگردد ، حکایت از بازی احساسی داشت تا در چنین شرایطی ، بختک مساوی یک بار دیگر سایه سنگین خود را بر بازی شهرآورد پهن کرده و هواداران متعصب آبی و قرمز را در حسرت یک بازی رو به جلو و توام با گلزنی باقی بگذارد . در این بازی که به قضاوت محسن قهرمانی انجام شد ، رضا حقیقی تنها بازیکن کارت زرد گرفته بازی بود که شاید اگر قهرمانی دقت بیشتری در قضاوت خود می کرد ، می توانست به این بازیکن نیز کارت نشان ندهد .به اعتقاد کارشناسان داوری در این صحنه دفاع استقلال روی حقیقی مرتکب خطای پنالتی شد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها