لیونل مسی و کریستیانو رونالدو پارسال در زمینه کسب توپ طلا با هم مساوی شدند. همان شبی که نام کریس رونالدو به عنوان برنده این جایزه انفرادی و معتبر دنیای فوتبال اعلام شد تعداد توپ های طلای این دو اعجوبه فوتبالی هر کدام به عدد پنج رسید.
کد خبر: ۱۲۳۳۹۴۵
لئو مسی و فرار از رونالدو

به گزارش جام جم آنلاین ، سال گذشته که نام کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی رئال مادرید به عنوان برنده توپ طلا اعلام شد بسیاری گفتند که دیگر دلیلی ندارد بگوییم مسی از رونالدو بازیکن بهتری است. حالا هر دو به یک اندازه توپ طلا دارند، رکوردهایشان تقریبا برابر است و هر دو در یک سطح هستند. اما گویا مسی دوباره فرضیه قوی و محکم خود مبنی بر نفر اول بودنش را امسال ثابت می کند. او تا به حال پنج توپ طلا به دست آورده، رکوردی که با رکورد کریس رونالدو برابری می کند. اما اگر بتواند تا پایان امسال معتبرترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال را به خانه ببرد آنگاه رونالدو را دوباره پشت سر گذاشته است، اتفاقی که شاید ابدی باشد چرا که ممکن است دست رونالدوی 34 ساله دیگر به این جایزه نرسد. هم سن و سالش بالاتر رفته و هم اینکه رقیبان جدیدی به غیر از مسی در دنیای فوتبال برای او پیدا شده که به تدریج یکی پس از دیگری مدعی تر می شوند.

اکنون هم نشریه موندو دپورتیووی اسپانیا خبر می دهد مسی به عنوان فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا شانس اول کسب توپ طلای 2019 است و به احتمال فراوان با خوشحالی این جایزه را به خانه خواهد برد. این جایزه از سوی مجله معتبر و جهانی فرانس فوتبال به برترین بازیکن جهان اهدا می شود. این مجله با همکاری فیفا تا همین سه سال پیش جایزه برترین بازیکن جهان را اهدا می کرد اما با پایان قرارداد با فیفا جایزه ها سوا شد. فیفا برای خودش جایزه «بهترین» و یا همان the best را می دهد و فرانس فوتبال هم جایزه مخصوص به خودش یعنی همان توپ طلای همیشگی را. جالب اینجاست که مسی امسال جایزه «بهترین» را هم برد. به این معنا بود که او برای ششمین بار جایزه برترین بازیکن فوتبال جهان را برده است اما اگر بخواهیم فقط توپ طلا را حساب کنیم او پنج بار جایزه را به خانه برده است. به هر حال اگر بتواند امسال هم این توپ وسوسه انگیز و زیبا را به دست بیاورد برای ششمین بار خواهد بود و در مجموع هفتمین بار است که چنین موفقیتی به دست می آورد.

قطعا طرفداران مسی و رونالدو پس از کسب این جایزه برای چندمین بار این جنگ را آغاز می کنند که چه کسی بهتر است؛ رونالدو یا مسی؟ بسیاری رای به رونالدو می دهند و بسیاری رای به مسی. توپ طلا از نظر این هواداران اهمیتی ندارد، آنها فقط بر روی نظر خود پافشاری می کنند. اما واقعیت این است که در تمام این سال‎ها هنوز کسی به طور قطعی این موضوع را ثابت نکرده که کدام یک بهتر است. جنگ مسی و رونالدو هنوز ادامه دارد، این در حالیست که یکی در اسپانیا و دیگری در ایتالیا بازی می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها