هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران

مدعیان مسیر خود را جدا می‌کنند؟

هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران از امروز (جمعه) با انجام ۷ بازی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۸۹۶۱
مدعیان مسیر خود را جدا می‌کنند؟

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران امروز(جمعه) با انجام هفت بازی آغاز می‌شود که تیم های مدعی با ادامه روند امتیازگیری‌شان می‌توانند خود را از سایر تیم ها جدا سازند تا کم کم چهره تیم های مدعی مشخص شود.

تراکتورسازی - گل‌گهر سیرجان، ساعت۱۷:۳۰؛ ورشگاه یادگار امام(ره)

اولین مسابقه را تراکتورسازی و گل‌گهر سیرجان آغاز می‌کنند. نماینده تبریز با یک پیروزی و دو تساوی پا به مسابقه می‌گذارد؛ مسابقه‌ای که قرار بود تماشاگران از دیدن آن در ورزشگاه محروم باشند اما با رای کمیته استیناف محرومیت هواداران تراکتور لغو شد تا شاگردان دنیزلی از حمایت تماشاگران برخوردار باشند.

سرمربی تراکتور که از ابتدای لیگ گفته بود تیمش از هفته پنجم به بعد به فرم ایده آل می‌رسد باید برابر وینگو بگوویچ و شاگردانش قرار بگیرد. بگوویچ و دنیزلی هر دو از مربیان قدیمی در لیگ ایران هستند که سابقه مربیگری در پرسپولیس و پاس را دارند.

گل گهر که در این فصل به لیگ برتر صعود کرده در سه هفته ابتدایی توانسته است ۳ تساوی کسب کند و در رتبه هشتم قرار بگیرد.

آن‌ها به خوبی می‌دانند که برای اینکه به سرنوشت خیلی از تیم‌های تازه صعود کرده به لیگ دچار نشوند و مجبور نباشند برای بقا در لیگ در روزهای آخر تلاش کنند، باید از همین حالا به فکر کسب امتیاز باشند هر چند که کسب امتیاز برابر تیم پر مهره تراکتور کار دشواری به نظر می‌رسد.

شهر خودرو - فولاد، ساعت ۱۹؛ ورزشگاه امام رضا(ع)

تنها تیم ۹ امتیازی لیگ باید در ورزشگاه خانگی خود برابر فولاد قرار بگیرد. بازیکنان شهر خودرو در ادامه بازی‌های خوب خود در فصل پیش در این فصل هم کار را با قدرت شروع کرده و حالا در صدر جدول حضور دارند.

فولاد اما وضعیت خیلی خوبی ندارد و هنوز موفق نشده با سرمربی‌گری جواد نکونام به پیروزی برسد. آن‌ها در هفته اول برابر صنعت نفت شکست خوردند و دو تساوی هم برابر دو رقیب قدرتمند خود یعنی استقلال و سپاهان به دست آوردند. قرمزپوشان اهواز در این بازی می‌توانند از مدافع اردنی جدید خود یعنی انس بنی یاسین استفاده کنند.

پارس جنوبی‌جم- سایپا، ساعت ۱۹:۳۰؛ ورزشگاه تختی جم

شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که سایپا با سرمربیگری ابراهیم صادقی کم تجربه لیگ را با قدرت شروع کند و با هفت امتیاز و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در رتبه سوم لیگ قرار بگیرد.

هر چند قضاوت درباره عملکرد تیم‌ها هنوز زود است اما سایپا نشان داده با اتکا به بازیکنان و مربی جوانش می‌تواند برای تیم‌های مدعی خطرساز باشد. همان‌قدر که خط حمله سایپا با زدن ۷ گل خطرناک نشان داده است خط دفاعی این تیم با دریافت ۵ گل فعلا نقطه اطمینانی برای صادقی محسوب نمی‌شود.

رقیب آن‌ها یعنی پارس جنوبی وضعیت خوبی ندارد و فقط دو امتیاز کسب کرده و از نظر مالی هم این تیم به شدت در مضیقه است. آن‌ها در بازی اولشان با پرسپولیس در وضعیتی قرار داشتند که حتی نمی‌توانستند به تهران پرواز کنند البته هنوز ۳ هفته از لیگ گذشته و امتیاز تیم‌ها بسیار به هم نزدیک است و پارسی‌ها می‌توانند با کسب پیروزی از رتبه سیزدهم چند پله صعود کنند.

پیکان- ماشین‌سازی تبریز، ساعت ۱۹:۳۰؛ ورزشگاه شهدای شهر قدس

فرکی و بازیکنانش باید در خانه به مصاف دیگر نماینده تبریز بروند. هر چند فرکی در نشست خبری پیش از این بازی گفت که به خاطر نداشتن هوادار بازی داخل خانه و خارج از خانه برای آن‌ها تفاوتی ندارد. او همچنین گفت که در این ۳ بازی می‌توانستند بیشتر از یک امتیاز کسب کنند اما در ضربات نهایی دقت نکرده‌اند.

ماشین‌سازی هم با قرعه سختی در ابتدای لیگ رو به رو شد و بعد از پیروزی هفته اول برابر استقلال در دقایق پایانی در دو بازی بعدی خود برابر سپاهان و شهر خودرو شکست خورد تا در میانه‌های جدول قرار بگیرد.

سپاهان- نفت مسجد سلیمان، ساعت ۱۹:۳۰؛ ورزشگاه نقش جهان

نایب‌قهرمان فصل پیش و یکی از مدعیان قهرمانی این فصل باید به مصاف نفت مسجد سلیمان برود. شاگردان قلعه‌نویی که قهرمانی فصل پیش را به خاطر ۳ امتیاز از دست دادند به خوبی به اهمیت همه مسابقات آگاه هستند. قلعه‌نویی هم در نشست خبری قبل از این بازی گفت که هر بازی برای او و تیمش حکم فینال را دارد.

قلعه‌نویی که تیمش در خانه بازی دارد از هواداران تیمش هم گلایه کرد و از آن‌ها خواست که بیشتر از این‌ها از تیمشان حمایت کنند. سپاهان برای این بازی می‌تواند بالاخره از محمدرضا حسینی که در این فصل به جمعشان اضافه شده است استفاده کند.

نفت مسجد سلیمان هم از سه بازی سه تساوی کسب کرده و در رتبه نهم جدول قرار دارد. در این چند روز این باشگاه به رای کمیته انضباطی مبنی بر محرومیت سه جلسه‌ای هوادارانش اعتراض کرد و حتی مدیرعامل باشگاه هم تهدید کرد از لیگ کنار می‌کشند.

مهدی تارتار، سرمربی تیم هم در نشست خبری قبل از بازی گفت که می‌خواهند کاری کنند که همه به آن‌ها احترام بگذارند.

نساجی قائمشهر- شاهین شهرداری بوشهر، ساعت ۱۹:۳۰؛ ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

بهترین خط حمله و بدترین خط دفاعی تا اینجای کار متعلق به تیم نساجی است. شاگردان رضا مهاجری بازی‌های پرگلی را در این فصل به نمایش گذاشته‌اند. آن‌ها در هفته دوم ۴ بر ۳ پیکان را بردند و با همین نتیجه در هفته سوم برابر سایپا شکست خوردند.

به علت مشکلات مالی این تیم هنوز نتوانسته است کارت بازی مهرداد کفشگری و محمد قاضی را بگیرد و این بازیکنان نمی‌توانند فعلا تیمشان را همراهی کنند. علی شجاعی و رحمان جعفری دو بازیکن دو گله این تیم هستند که فعلا در صدر جدول گلزنان قرار دارند.

حریف آن‌ها یعنی شاهین شهرداری بوشهر دو شکست داشته و برابر پیکان هم به تساوی رضایت داده است. آخرین تیم جدول به اعتقاد سرمربی‌اش ویسی، در شهر بوشهر نمی‌تواند خوب بازی کند. آن‌ها حالا این فرصت را دارند که در زمین نساجی خودی نشان بدهند و از همین ابتدا در انتهای جدول جا خوش نکنند.

صنعت نفت آبادان- ذوب‌آهن، ساعت ۱۹:۴۵؛ ورزشگاه تختی آبادان

بازیکنان صنعت نفت در این سه هفته لیگ همه نتایج را امتحان کرده‌اند؛ آن‌ها هم پیروز شده‌اند، هم شکست خورده‌اند و هم به تساوی رسیده‌اند.

آخرین بازی آن‌ها برابر پرسپولیس بود که یک بر صفر شکست خوردند. آن‌ها لیگ را با برد شروع کردند و به نوعی تا هفته سوم روندی نزولی را طی کردند.

اسکوچیچ، سرمربی این تیم بعد از شکست برابر پرسپولیس گفته بود که اگر بدشانس نبودند می‌توانستند حتی برنده بازی باشند.

حریف آن‌ها یعنی ذوب‌آهن، طبق عادت این چند ساله نیم فصل اول را بد شروع می‌کند.

سبزپوشان اصفهان در دو فصل اخیر در نیم‌ فصل اول به قعر جدول چسبیده اند ولی در نیمه دوم لیگ به یک‌باره خود را به میانه و حتی رده‌های ابتدایی لیگ می‌رسانند.

منصوریان در این بازی می‌تواند بالاخره از ۳ بازیکن تیمش که مشکل سربازی‌شان حل شده استفاده کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها