بررسی وضعیت مدعیان قهرمانی لیگ برتر؛

در جستجوی خوشبختی

با کمی خوشبینی دیگر فقط می‏توان سه مدعی قهرمانی برای لیگ برتر فوتبال ایران تصور کرد، یکی پرسپولیس، دیگری سپاهان و در نهایت استقلال. تراکتورسازی و پدیده مشهد نیز با توجه به فاصله امتیازی که با صدر دارند از دایره مدعیان قهرمانی خارج شده‏اند. هر چند همین الان هم استقلال وضعیت جالبی ندارد و با خارج شدن این تیم از کورس قهرمانی یک تار مو فاصله است اما به هر حال می‎توان برای نبرد قهرمانی یک مثلث در نظر گرفت.
کد خبر: ۱۲۰۳۱۴۵
در جستجوی خوشبختی

به گزارش جام‎جم آنلاین ، کاملا واضح به نظر می‎رسد که پرسپولیس نسبت به هر تیم دیگری از شانس بیشتری برای قهرمانی برخوردار است و در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ قادر است این قهرمانی را مسجل کند. اما به هر حال برای دو مدعی دیگر یعنی سپاهان و استقلال هم شانس قهرمانی قائل می‎شویم و این شانس را بررسی می‎کنیم.

پرسپولیس، چند گام تا هت‎تریک؟

شاگردان برانکو ایوانکوویچ که در بازی اخیر لیگ برتری خود با تیم سپاهان بدون گل مساوی کردند تا از دیدار فینال‎گونه لیگ برتر یک امتیاز گرفته باشند هم اکنون با 56 امتیاز در صدر قرار گرفته‎اند. آنها نسبت به تیم دوم جدول رده‎بندی یعنی سپاهان 5 امتیاز بیشتر دارند و فعلا در حاشیه امنیت خوبی به سر می‎برند. البته آنچه که شرایط بهتر پرسپولیس را در صدر رقم زد به تعلل و امتیاز از دست دادن از سوی تیم‎های دیگر نیز ارتباط دارد. قطعا اگر سپاهان و استقلال امتیازات فراوانی را از دست نمی‏دادند شرایط برای سرخ‏ها بسیار دشوارتر می‏شد.

سرخ‎های پایتخت در سه هفته باقی مانده لیگ برتر فوتبال ایران سه مسابقه در روزهای یازدهم ، بیست و یکم و بیست و ششم با تیم‎های تراکتورسازی تبریز، ماشین سازی تبریز و پارس جنوبی جم در پیش دارند.

تقابل با تراکتورسازی برایشان بسیار سخت است. تراکتور سه هفته پشت سر هم باخته، با انواع و اقسام حاشیه‌ها دست و پنجه نرم کرده و حسابی بحران زده است. آنها با سه باخت پیاپی مقابل سپیدرود، پیکان و ذوب آهن به طور کامل از کورس قهرمانی خارج شدند و اکنون فقط برای کسب سهمیه آسیایی اندک امیدی دارند. تیم تحت مالکیت زنوزی که جرج لیکنز بلژیکی را به عنوان سرمربی خود می‎بیند در چنین شرایطی مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرند. صد البته تراکتور با وجود همه بحران‎های هفته‎های اخیر به شدت زخم خورده است و برای مرهم گذاشتن به ناراحتی‎های هواداران بی‎شمار خود تمام تلاش را به کار می‎گیرند تا این مسابقه را ببرند و اعاده حیثیت کنند. انگیزه‎های تراکتورسازی مقابل پرسپولیس می‎تواند دو مدعی دیگر یعنی سپاهان و استقلال را امیدوار کند. این را هم نباید فراموش کرد تیم پرطرفدار تبریزی علاوه بر انگیزه احیای حیثیت از انگیزه دیگری به نام کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا هم برخوردار است.

در همین هفته بیست و هشتم رقابت‎های لیگ برتر فوتبال ایران استقلال به مصاف حریف همنام خوزستانی خود می‎رود و سپاهان نیز مقابل ماشین سازی تبریز صف آرایی می‎کند. چقدر اوضاع برای تیم‎های زرد و آبی ایده‎آل می‎شود اگر خودشان ببرند و پرسپولیس هم مقابل تراکتورسازی تن به شکست بدهد و سه امتیاز بسیار حساس و تعیین کننده را از دست بدهد. البته اگر شاگردان برانکو موفق به شکست تیم تراکتورسازی شوند آنگاه قهرمانی‏شان در لیگ برتر تقریبا قطعی است و در کسب عنوان قهرمانی در سه فصل اخیر هت‏تریک کرده‎اند که اتفاقی بی‏سابقه و تاریخی در فوتبال ایران خواهد بود.

پس از پایان هفته بیست و هشتم هم باید منتظر هفته بیست و نهم باشیم. پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان ماشین سازی تبریز است، سپاهان در خانه پدیده شهر خودرو به میدان می‎رود و در نهایت استقلال هم به عنوان ضلع سوم قهرمانی مهمان تیم آماده صنعت نفت آبادان است.

بازی پرسپولیس نسبت به دو مدعی دیگر قهرمانی ساده‎تر به نظر می‎رسد. شاید در این هفته قهرمانی سرخ‎ها قطعی شود البته با احتساب این موضوع که سرخ‎ها در هفته قبل موفق به شکست تراکتورسازی شده باشند و این هفته هم هیچ نتیجه‎ای جز برد به دست نیاورند آنگاه سومین قهرمانی خود را به دست خواهند آورد.

در نهایت به هفته پایانی می‎رسیم، هفته‏ای که استقلال مقابل یکی از قعرنشینان یعنی سپیدرود رشت به میدان می‎رود و سپاهان هم مقابل دیگر قعرنشین یعنی استقلال خوزستان صف آرایی می‎کند. پرسپولیس هم مهمان پارس جنوبی جم است.

شاید هفته پایانی لیگ کاملا تشریفاتی باشد، شاید هم دیگ جوشانی که رقابت بر سر قهرمانی در آن به اوج می‎رسد. شاید هم اتفاقات دیگری در راه باشد که هت‎تریک تاریخی پرسپولیس را وتو کند و تاج قهرمانی در لیگ برتر را بر سر تیم دیگری بگذارد که در این صورت هم اتفاقی بسیار جالب خواهد بود. به هر حال آنچه مشخص به نظر می‎رسد این است که قهرمان این فصل از رقابت‎های لیگ برتر فوتبال ایران به زودی می‏شناسیم. جام این فصل چه رنگی می‌شود؟ قرمز، آبی یا زرد؟!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها