تیم منتخب پرسپولیس در تاریخ دربی تهران، تلفیقی از هم‌بازیان و شاگردان علی پروین است.
کد خبر: ۱۱۶۶۶۰۶
تیم منتخب پرسپولیس در تاریخ دربی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از 90، او در دوران بازی، کنار بازیکنانی بازی کرد که بهترین گلزنان و بهترین گل‌سازهای دربی تهران بودند و بعد از آن هم در دوران مربیگری، با ستاره‌های جدیدی برنده دربی شد. او در برد ۶-۰ پرسپولیس به عنوان بازیکن حضور داشت و پس از بازگشت به نیمکت پرسپولیس در سال ۷۷، سه دربی از ۵ دربی اولش را با ستاره‌های نسل جدید این تیم برد.

احمدرضا عابدزاده

شکست ناپذیرترین بازیکن دربی، ۸ بازی از ۱۳ بازی‌اش در این مسابقه را با پیراهن پرسپولیس انجام داده است. عابدزاده در ۵ بازی از این ۸ بازی دروازه‌اش را بسته نگه داشت و با ۴ برد و ۴ مساوی، آماری فوق العاده در دربی تهران دارد.

ابراهیم آشتیانی

با ۶ پاس گل، رکورددار پاس گل دربی است. او در بازی معروف به شیش‌تایی‌ها، گل اول پرسپولیس را ساخت و نقش بزرگی در پیروزی فوق العاده سرخپوشان داشت. آشتیانی در ۱۵ دربی مختلف به میدان رفت و علاوه بر برد ۶-۰، در پیروزی ۴-۱ پرسپولیس هم با ۳ پاس گل رکورد بیشترین پاس گل در یک دربی را به خود اختصاص داد.

افشین پیروانی

رکورددار بازی با پیراهن پرسپولیس، در دربی هم یکی از با سابقه‌ترین‌های این تیم بود. او با ۱۸ حضور در دربی، بعد از پروین رکورددار است. پیروانی ۵ بازی را برد و یک گل زد و یک پاس گل هم داد. تنها گل او در دربی تهران، دقایق پایانی فینال جام حذفی بود و پرسپولیس را به قهرمانی رساند.

مهدی هاشمی‌نسب

رفتنش به استقلال، او را از لیست بازیکنان محبوب پرسپولیسی‌ها خارج کرد اما گل‌های هاشمی‌نسب در تاریخ دربی فراموش نشدنی است. با وجود بازی در خط دفاع، هاشمی‌نسب در ۶ دربی با پیراهن پرسپولیس ۴ گل زد و ۴ تای آن‌ها را سرخپوشان به نفع خودشان تمام کردند. پیروزی در دو سوم بازی‌ها، که رکوردی فوق العاده محسوب می شود.

حمید استیلی

پای ثابت خط هافبک پرسپولیس در دوران طلایی تیمش بود. او ۱۰ بار در دربی به میدان رفت و هیچوقت شکست نخورد. استیلی دو بار در دربی پاس گل داد و دو بازیکن حریف را هم اخراج کرد تا یکی از چهره‌های ثابت موفقیت پرسپولیس در دربی باشد. تنها جای خالی کارنامه‌اش، گلزنی به استقلال است.

مهدی مهدوی‌کیا

برگ برنده پرسپولیس در دربی تهران، همیشه برای این تیم خوش یمن بود. مهدوی‌کیا ۶ بار در دربی به میدان رفت، ۴ بازی برد و هیچوقت شکست نخورد. قبل از رفتن مهدوی‌کیا با آلمان، پرسپولیسی‌ها با او ۳ گل در دربی زدند و پیروز شدند. یکی از گل‌ها را هم مهدوی‌کیا زد. پس از بازگشت کیا، آن‌ها تیم همیشه بازنده دربی بودند اما با نمایش درخشان و سانترهای طلایی او که به عنوان بازیکن ذخیره به زمین رفت، بازی ۲-۰ باخته را ۳-۲ بردند.

علی پروین

هیچکس بیشتر از پروین، در دربی تهران بازی نکرده است. ۲۰ حضور، که با ۲ گل و ۴ پاس گل همراه بود. گل‌های پروین، پرسپولیس را برنده نکرد اما پاس گل‌های او، نقش مهمی در پیروزی‌های تاریخی پرسپولیس از جمله برد معروف به شیش‌تایی داشت. پروین در این مسابقه، دو پاس گل برای ایرج سلیمانی فرستاد.

علی کریمی

منجی همیشگی پرسپولیس در دربی تهران بود. پیش از رفتن به امارات، با یک قیچی تماشایی جلوی باخت پرسپولیس از استقلال و هاشمی‌نسب را گرفت. بعد بازگشت، در اولین دربی دقایق آخر گل مساوی را زد. دو بار هم از استقلالی‌ها پنالتی گرفت که یکی از آن‌ها، باز هم در دقایق آخر بود و پرسپولیس را از شکست نجات داد. گرفتن ۳ پنالتی در دربی، او را تبدیل به پنالتی‌گیرترین بازیکن دربی می‌کند.

حسین کلانی

۱۱ دربی به زمین رفت، ۶ گل زد و مجموعا روی ۸ گل تاثیر گذاشت. گل او، شروع برد شش صفر پرسپولیس بود و اولین برد پرسپولیسی‌ها در دربی هم با گل‌های کلانی بدست آمد. کلانی در ۴ دربی با پرسپولیس پیروز شد که سه تای آن‌ها، نامش در بین گلزنان مسابقه قرار داشت.

همایون بهزادی

با ۹ بار بستن بازوبند کاپیتانی، رکورددار پرسپولیس در دربی تهران است. بهزادی ۴ گل در دربی زده که سه تای آن‌ها، مربوط به بازی معروف به شش‌تایی می‌شود. او اولین کسی بود که در دربی هت‌تریک کرد و بجز ایمون زاید، هیچکس نتوانست این کار را تکرار کند. کاپیتان تیم طلایی پرسپولیس، فقط در یک دربی بدون بازوبند وارد زمین شد و بقیه دربی‌ها، کاپیتان تیمش بود.

صفر ایرانپاک

زدن ۷ گل در دربی، کاری است که فقط صفر ایرانپاک توانسته انجام دهد. ایرانپاک، بزرگترین غایب برد ۶ گله پرسپولیس بود و با حضور او در زمین، معلوم نیست چه نتیجه‌ای بدست می‌آمد. ایرانپاک ۷ گلش به استقلال را در ۶ بازی مختلف زده و از این جهت هم، رکورددار دربی محسوب می‌شود. او فقط در یک مسابقه، دو گل زد که پرسپولیس با گل‌هایش ۲-۱ پیروز شد. یک بار هم گل دقیقه نود، او پرسپولیس را از شکست نجات داد. پرسپولیس فقط یک بار با گلزنی ایرانپاک در دربی شکست خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها