یکی از به یادماندنی ترین جام ملت های تاریخ برای فوتبال ایران به 22 سال پیش برمی گردد یعنی وقتی تیم ایران با ارائه بازی های به یادماندنی تا نیمه نهایی صعود کرد و در نهایت به مقام سوم رسید.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۴۸
تیم کنونی بیشتر از تیم 96 شانس قهرمانی در جام ملت ها را دارد

به گزارش جام جم آنلاین ، در آن رقابت ها اقبال عمومی مردم به تیم ملی فوتبال ایران بیشتر شد. ستاره های آن تیم به چهره های بسیار محبوبی در جامعه تبدیل شدند به خصوص علی دایی و خدادادی عزیزی که ستاره های بی چون و چرای جام ملت های 96 بودند. آن تیم اما ستاره کم نداشت. یکی از آنها علی اکبر استاد اسدی بود که گاهی اوقات کارهایی می کرد که تبدیل به سوژه طنز می شد.

علی اکبر استاد اسدی در گفت و گو با جام جم آنلاین عنوان کرد: «خیلی حیف شد، آن تیم باید به عنوان قهرمانی جام ملت ها می رسید. اما عربستان در بدترین موقعیت با ما روبرو شد. اگر در نیمه نهایی به این تیم نمی خوردیم قطعا قهرمان بودیم. یادتان می آید چطور ناداوری بود؟ یادتان می آید چگونه در ضربات پنالتی و در عین شایستگی به این تیم باختیم؟ عربستان لایق حضور در فینال نبود. ما باید به فینال می رفتیم که نشد.»

وی افزود: « تیم آن سال ها تکرار نمی شود. ما بازیکنانی در ترکیب تیم داشتیم که بی رقیب بودند. علی دایی، خداداد عزیزی، کریم باقری، عابدزاده و ... حیف از آن تیم که هرگز قهرمانی در جام ملت های آسیا را تجربه نکرد. وقتی می گویم حیف شد یعنی اینکه واقعا حیف بود! فکرش را بکنید بازیکنان بزرگی مثل علی دایی و خداداد عزیزی به این افتخار بزرگ نرسیدند. »

استاداسدی در ادامه گفت: « من اعتقاد دارم طلسم قهرمان نشدن تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت ها همین امسال می تواند شکسته شود. با اینکه در آن تیم بهترین های تاریخ فوتبال را داشتیم اما این تیم شانس بیشتری برای قهرمانی دارد چرا که امکانات و تجربه بسیار بیشتری در اختیار بازیکنان این تیم است. شرایطی که بازیکنان کنونی دارند هرگز قابل مقایسه با زمان ما نیست.»

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: «کارلوس کی روش بسیار حرفه ای است. او راه و رسم قهرمانی را اینبار بهتر از دفعه قبل بلد است. امیدوارم تجربیات او در نهایت به قهرمانی ایران منجر شود. »

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها