تیم ملی فوتبال ایران با 4 امتیاز از جام‌جهانی حذف شد. روز اول که قرعه‌کشی انجام شد، کسی فکر نمی‌کرد با چنین کارنامه‌ای از روسیه برگردیم؛ اما بازیکنان ما آنقدر خوب بازی کردند که ما قبل از بازی آخر، به صعود امیدوار شدیم و در بازی با پرتغال تا لحظه آخر امیدوار بودیم و با یک دنیا التهاب بازی به پایان بردیم.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۹۴
برای این تیم دست بزنید

به گزارش جام جم آنلاین ، این‌که تیم ملی این‌‌طور بازی کرد چند دلیل داشت که مهم‌ترین آنها، تعصب و جنگندگی بازیکنان ایران بود. حقیقت بزرگ این بازی‌ها این بود: بازیکنان ما کم نگذاشتند. مردم ما با این حس که بچه‌ها کم نگذاشتند، روحشان آرام می‌شد. در این شرایط سخت اقتصادی، مردم به این نگاه کردند که بازیکنان برای آنها کم نگذاشتند و با تمام وجود بازی کردند و بعد آرام می‌شدند. هیچ مسکنی به این اندازه آنها را آرام نمی‌کرد.این نشان می‌دهد فوتبال نقش خود را خوب بازی کرد. مردم ما وقتی تیم را این‌طور دیدند با آن همراه شدند. بازیکنان تیم دلاورانه بازی می‌کردند و مردم هم همین را می‌خواستند. آنها با بازیکنانی که در این شرایط با تمام وجود بازی کنند، همدل و همراه می‌شوند؛ اما نسبت به تیمی که بازیکنانش بی‌تفاوت بازی کنند، هیچ حس مثبتی ندارند. مردم دلشان را به این تیم گره زدند چون احساس کردند این تیم، خواستنی و دوست‌داشتنی است.

تیم ملی در برابر پرتغال مردانه و برابر جنگید و آنقدر خوب بود که تیم پرتغال در اواخر بازی وقت‌کشی می‌کرد. این تیم حالمان را خوب کرد و این نشان می‌دهد فوتبال چه ورزش ارزشمندی است و چقدر در لایه‌های مختلف جامعه نفوذ دارد. نباید این تیم را رها کرد. تا چشم به هم بزنیم دی‌ماه می‌رسد و باید در جام ملتها بازی کنیم. این تیم نباید به حال خود رها شود. بازیکنان جوان تیم ما واقعا عملکرد خوبی داشتند و می‌توانند بیشتر از این هم بدرخشند. جام ملت‌ها می‌تواند همان میدان بزرگ برای درخشش واقعی آنها باشد. این تیم با این وضعیت بخت بالایی برای موفقیت در جام ملت‌ها دارد. من تعجب می‌کنم از برخی افراد که شروع کرده‌اند به بازیکنانی مانند سردار آزمون و مهدی طارمی حمله و در فضای مجازی به آنها توهین می‌کنند. الان وقت این حرف‌ها نیست. اگر هم ایرادی بود، در برابر نمایش تیم ملی به چشم نمی‌آید.الان باید ایستاد و به احترام این تیم و نمایش مردانه بازیکنانش دست زد. من فکر می‌کنم باید متحد باشیم و کنار هم بایستیم. با اتحاد می‌توان طلسم جام ملت‌ها را شکست.

خداداد عزیزی/ کارشناس فوتبال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها