تارنمای سی ان ان درگزارشی به بررسی روش ومیزان موفقیت حیوانات پیشگوی ادوار اخیر جام جهانی پرداخت وصحت برخی از این پیشگویی ها را بسیار بیشتر از انسان ها دانست.
کد خبر: ۱۱۴۹۳۲۸
آشنایی با حیوانات پیشگوی جام های جهانی

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، سی ان ان گزارش داد از هشت سال پیش و در سه دوره اخیر جام جهانی فوتبال، استفاده بشر از حیوانات پیشگو رواج یافته است.

پل، اختاپوس آلمانی، مشهورترین این پیشگوها بود که 85 درصد پیشگویی هایش در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی درست از آب درآمد. شهرت این هشت پا و دقت پیش بینی های وی تا آنجا رسید که هواداران تیم های بازنده تهدید به خوردن وی کردند.

با وجود شهرت پل، فیلی به نام نلی از پیشکسوتان پیش بینی نتایج مسابقات به شمار می رود و پیش از پیش بینی بازی های جام 2010، جام جهانی فوتبال زنان 2006 را پوشش داد و بیش از 90 درصد پیش بینی هایش درست بوده است. روش این ماده فیل نیز به این صورت است که توپ فوتبال را به سمت پرچم تیم پیروز شوت می کند.

دولت چین که می خواست سهمی از شهرت و هیاهوی این پیش بینی ها داشته باشد، در سال 2014 توله پانداهایی را معرفی کرد که قرار بود از درخت تیم برنده بالا برود. پکن در میانه راه از این پروژه منصرف شد و تصمیم گرفت تا این توله پانداها را در دید رسانه ها و حواشی شهرت قرار ندهد. شاید تهدید به مرگ پل اختاپوس در این میان نقش داشته است.

یکی دیگر از حیواناتی که حواشی رسانه ای آن بر دقت پیش بینی هایش می چربد، کانگورویی به نام پِرِدیکتارو است که متعلق به بیندی دختر استیو ایروین فقید (فعال محیط زیست و مجری برنامه های حیات وحش) استرالیایی است. با وجود حمایت های یکی از باغ وحش های استرالیا، منتقدان استعداد این کیسه دار را در زمینه پیش گویی نتایج فوتبال را زیر سوال برده اند. این کانگورو بیش از 14 هزار دنبال کننده در توییتر داشته و کلیپ هایش بیش از 100 هزار بار تماشا شده اند. پردیکتارو با انتخاب کاسه غذایی که پرچم تیم برنده بر آن نقش بسته پیشگویی می کند. وی نه تنها در زمینه فوتبال، بلکه در راگبی هم دستی در پیشگویی دارد.

اماراتی ها هم برای آنکه از قافله پیش بینی نتایج جام جهانی 2014 برزیل عقب نمانند شتری به نام شاهین را به رسانه ها معرفی کردند که با جویدن نماد یکی از تیم ها، آن را برنده بازی پیش رو معرفی می کرد. صحت پیش بینی های این شتر 66 درصد بود و امسال هم در پیشگویی برندگان مسابقات 2018 فعال است.

پدیده امسال و جام جهانی 2018 روسیه نیز آشیل گربه ناشنوای موزه ارمیتاژ است که در برابر خبرنگاران ظرف مقابل پرچم تیم برنده را از بین دو ظرف غذا که در برابر پرچم های تیم های رقیب قرار گرفته، انتخاب کرده و از آن غذا می خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها