افتخاری بزرگ و تاریخی برای فوتبال ایران رقم خورد. اگر فوتبال ایران تا دیروز فقط به عنوان آقای گلی جهان علی دایی فخر می فروخت امروز می تواند به علیرضا جهانبخش هم مباهات کند.
کد خبر: ۱۱۳۹۸۹۷
«جهانِ ایران»، آقای گل سرزمین گل ها +اینفوگرافیک

به گزارش جام جم آنلاین ، علیرضا جهانبخش جوان 25 ساله گیلانی روز گذشته در ترکیب تیمش با هت تریک مقابل زوله در هفته آخر لیگ هلند 21 گله شد و عنوان برترین گلزن فصل را به دست آورد تا به این ترتیب برای نخستین بار در تاریخ فوتبال اروپا یک آسیایی و البته یک ایرانی عنوان آقای گلی یکی از معتبرترین لیگ های جهان و اروپا را به دست بیاورد.

بازیکن اخلاق مدار و بی حاشیه تیم ملی فوتبال ایران در سال 92 با مبلغ بسیار اندکی با پیگیری های مستمر امیر عابدینی و البته یک نماینده رسمی فیفا راهی هلند شد. فیلم بازی های این مهاجم خوش تکنیک به چند باشگاه بلژیکی و هلندی فرستاده شد تا در نهایت تیم نایمخن پذیرفت از او تست بگیرد. موفقیت در تست این باشگاه باعث شد تا علیرضا ویزای کار هلند را بگیرد و راهی سرزمین لاله های نارنجی شود.

حضور او در هلند اکنون تاریخی است. او فصل فوق العاده ای را پشت سر گذاشت و با آقای گلی، کسب کفش طلا و کسب عنوان برترین بازیکن فصل با آلکمار وداع کرد. حالا انتظار می رود او همانند علی دایی راهی یک تیم بزرگ اروپایی شود.

جهانبخش در ۱۱ خرداد سال ۱۳۹۲ با قراردادی سه ساله به‌طور رسمی به باشگاه ان ای سی (نایمخن) پیوست و نخستین بازی خود را در برابر تیم ار.کی. سی والویک انجام داد. او همچنین اولین گل خود را در پیروزی ۸–۰ تیمش مقابل تیم هارکماس بویز در رقابت‌های جام حذفی فوتبال هلند به ثمر رساند.

در بازی افتتاحیه لیگ فصل ۱۵–۲۰۱۴ فوتبال هلند جهانبخش یک گل در پیروزی ۳–۱ تیمش در برابر پی‌اس‌وی آیندهوون به ثمر رساند. همچنین در ۲۹ اوت او دو گل زد و دو پاس گل در پیروزی ۴–۱ تیمش مقابل تیم هلموند اسپورت ارائه داد. او در این فصل آمار ۱۲ گل و ۱۸ پاس گل از خود بجا گذاشت. در این فصل جهانبخش به عنوان برترین بازیکن دسته اول لیگ هلند برگزیده و برندهٔ گاو طلایی شد. او دومین خارجی بود که پس از کیسوکه هوندای ژاپنی، این افتخار را کسب می‌کرد.

علیرضا در فصل ۱۶–۲۰۱۵ به ای زد آلکمار پیوست. این ملی پوش ایرانی در هفته‌های بیست و یکم و بیست و دوم در تیم منتخب لیگ هلند قرار گرفت. همچنین در هفته بیست و سوم در مقابل هراکلس با یک گل و یک پاس گل به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. وی در فصل ۲۰۱۷_۲۰۱۸ در لیگ هلند یک بار توانست جایزهٔ بهترین بازیکن ماه هلند را دریافت کند.

علیرضا جهانبخش در این فصل از باشگاه‌های ناپولی ایتالیا و لاتزیو نیز پیشنهاداتی دریافت کرد.

فصل ۱۸–۲۰۱۷ برای علیرضا درخشان تر بود.

جهانبخش در این فصل عنوان بهترین بازیکن سال تیم ای‌زد آلکمار دریافت کرد و همچنین با ۲۱ گل زده آقای گلی لیگ اردیویسه هلند را به دست آورد و تبدیل به نخستین بازیکن تاریخ فوتبال ایران و آسیا شد که در یک لیگ اروپایی به این مهم دست پیدا می‌کند.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها