برنامه "جهان کشتی" رادیو ورزش با حضور علی آبادی، کارشناس کشتی، به تحلیل عمکرد کشتی گیران کشور در مسابقات جام باشگاه های جهان پرداخت.
کد خبر: ۱۱۰۳۲۵۵
ارزیابی عملکرد کشتی گیران در جام باشگاه های جهان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رادیو ورزش؛ علی آبادی، کارشناس کشتی، در ارتباط با عملکرد کشتی گیران در مسابقات کشتی جام باشگاه های جهان گفت: مسابقات بسیار سطح بالا بود. کشتی گیران همه با برنامه ریزی در این مسابقات شرکت کرده بودند. ما با این شرایط، امکانات و حمایت باید در دنیا استثناء باشیم. با کمک مربیان و این نسلی که شروع به کار کرده اند، رسیدن به اهداف دور از دسترس نیست. در این شرایط مدیریت و حفظ کشتی گیران مهم است و نباید نیروهای جوان را هدر دهیم.
این کارشناس کشتی، به کشتی روز گذشته میثم دلخانی اشاره کرد و گفت: در کشتی دیروز میثم دلخانی واقعاً یک ستاره بود و باید به فال نیک گرفت که چنین کشتی گیرانی داریم. ما باید به این کشتی گیران بها دهیم و آنها را از ادامه راه دلزده نکنیم.
علی آبادی، تصریح کرد: ما باید در لیگ کشتی گیران شاخص را شناسایی کرده و نسبت به نیاز تیم آنها را جذب کنیم. وقتی 14 یا 15 بازیکن نیاز داریم، این اشتباه است که 20 بازیکن را در اختیار بگیریم که هیچ فرصتی برای کشتی گیران ذخیره ایجاد نشود. در لیگ باید تجدید نظری صورت بگیرد. از 100 درصد تیمی که انتخاب می کنیم، باید 30 تا 35 درصد از جوانان باشند تا در مسابقات با حریفان جهانی تمرین کنند و دلگرم شوند.
وی، در پاسخ به این سوال که نسل جوانی که در رقابتهای جام باشگاه های جهان شرکت کردند را از نظر فنی چگونه تحلیل می کنید، آیا به پختگی لازم رسیده اند، عنوان کرد: مهرداد مردانی در کشتی که گرفت، اصلاً روحیه جنگندگی را در چهره اش نمی بینیم؛ در حالیکه میثم دلخانی اشتیاق به کشتی گرفتن دارد و رو به پیشرفت است. ما از مردانی با توجه به اینکه سابقه بیشتری نسبت به دلخانی دارد و چند سال است که پشت خط مانده انتظار بیشتری داریم. ما نباید بهانه بیاوریم که قوانین تغییر کرده یا کشتی گیر خسته و تحلیل رفته بود. این شرایط برای حریف مردانی و دلخانی و دیگر کشتی گیران هم وجود داشت.
برنامه زنده "جهان کشتی" کاری از گروه مسابقات ورزشی، به تهیه کنندگی فرما غریب نژاد و با اجرا و کارشناسی صدرالدین کاظمی، روزهای شنبه هر هفته، ساعت ۰۹:۰۵ به مدت ۵۵ دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها