برنامه "صبح و ورزش" دوشنبه 1 خرداد، با حشمت مهاجرانی، مربی و پیشکسوت فوتبال، پیرامون موفقیت تیم ملی جوانان و اهمیت توجه به فوتبال پایه گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۰۳۳۶۲۱
توصیه «حشمت خان» برای فوتبال ایران؛ ضرورت توجه به فوتبال پایه

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از رادیو ورزش؛ حشمت مهاجرانی، مربی و پیشکسوت فوتبال، در ارتباط با موفقیت تیم ملی جوانان، عنوان کرد: موفقیت تیم ملی جوانان را تبریک می گویم. چندین سال بود که چنین موفقیتی از تیم جوانان شاهد نبودیم؛ اما خوشبختانه در جام جهانی امسال قدم اول را خوب برداشته ایم. امیدوارم در بازیهای آینده هم بتوانند با همین قدرت ظاهر شویم.
وی، در خصوص اهمیت توجه به رده های سنی پایه در فوتبال، اظهار داشت: فوتبال پایه، مدرسه یا آکادمی فوتبال در خارج از کشور اهمیت خاصی دارد؛ زیرا بازیکن از کودکی فضاسازی، فضا شناسی و یا حمایت از بازیکن با توپ و بدون توپ را می آموزد و به مرور فوتبال منطقی و عقلانی را یاد می گیرد و زمانیکه به سن بزرگسالی رسید، صد در صد در اختیار مربی است.
مهاجرانی، افزود: در بین تمام بازیکنان تیم ملی، اگر به اشکان دژاگه نگاه کنیم متوجه می شویم این بازیکن هرگاه صاحب توپ شد رو به دروازه حریف بوده که نشان دهنده این است که دژاگه فضاسازی و فضاشناسی را به خوبی آموخته است. دژاگه بازیکنی است که در مدرسه فوتبال آلمان نحوه بازی فوتبال را یاد گرفته است.
وی، تأکید کرد: مدرسه و آکادمی فوتبال یکی از واجبات فوتبال ماست که متأسفانه در باشگاه ها به این موضوع اهمیت داده نمی شود. اگر ما مدرسه و آکادمی خوب داشته باشیم، آنقدر نیاز به خرید بازیکن نداریم و می توانیم از مدرسه فوتبال خودمان تغذیه کنیم.
اگر هزینه یک بازیکن را خرج مدرسه یا آکادمی کنیم، نتیجه بهتری خواهیم گرفت و از نقطه نظر اقتصادی و نیروی انسانی می توانیم تیم اولمان را کاور کنیم.
برنامه "صبح و ورزش" با کارشناسی والی زاده، کاری از گروه علوم ورزشی، جنگ صبحگاهی نشاط انگیزی است که با پیگیری رویدادهای ورزشی و ارتباط با مسئولین ورزش، مخاطبین و شنوندگان همه روزه به جز جمعه ها ساعت ۷:۱۵ به مدت ۱۱۰ دقیقه پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها