هفته بیست و ششم لیگ برتر

شکست ماشین‌سازی مقابل پدیده

پرسپولیس با اختلاف 12 امتیاز نسبت به تیم دوم جدول یعنی استقلال در صدر جدول یکه تازی می کند و به احتمال فراوان قهرمان می شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۴۰۵
شنل قهرمانی روی دوش ارتش سرخ/ تراکتور و استقلال در رویای معجزه / جام از مشت پرسپولیس می رود فقط در یک حالت!

به گزارش جام جم آنلاین ، این تیم در هفته های پیش رو چهار مسابقه دیگر در پیش دارد. استقلال و تراکتورسازی نیز با 47 امتیاز و با توجه به تفاضل گل دوم و سوم هستند. البته استقلال و تراکتورسازی نسبت به پرسپولیس یک بازی کمتر دارند و امروز و فردا به ترتیب مقابل گسترش فولاد تبریز و صبای قم به میدان می روند. در صورتی که هر دو تیم به پیروزی برسند هر دو 50 امتیازی می شوند و فاصله امتیازی هر دو با صدر به عدد 9 کاهش پیدا می کند آن هم در حالی که پس از هفته بیست و ششم چهار مسابقه دیگر برای سه مدعی قهرمانی باقی مانده است. پرسپولیس با اینکه مقتدرانه در صدر قرار دارد قهرمانی اش به تنهایی در دستان خودش نیست.

معجزه ای به وسعت لیگ برای قهرمان نشدن سرخ ها

سرخ های پایتخت چهار مسابقه پیش رو دارند، دیدار با تیم های ماشین سازی ، پدیده، ذوب آهعن و سیاه جامگان.

استقلال هم در هفته بیست و هفتم به مصاف صبا می رود، در هفته بعد مقابل تراکتورسازی قرار می گیرد ، هفته بیست و نهم از پدیده مشهد پذیرایی می کند و در نهایت در هفته آخر رودرروی سپاهان قرار خواهد گرفت.

پدیده، استقلال، سپاهان و نفت هم حریفان تراکتورسازی در هفته های آتی هستند. مسیر استقلال و تراکتورسازی با توجه به اینکه یک بازی رو در رو هم دارند برای قهرمانی بسیار سخت است اما در مقابل سرخ ها که با اختلاف امتیاز بیشتری در صدر قرار دارند مسیر نسبتا راحت تری برای قهرمانی پیش روی خود می بینند.

استقلال برای اینکه قهرمان شود امروز باید بدون شک گسترش فولاد را ببرد. همان طور که ذکر شد با این پیروزی اختلاف امتیازی با صدر به عدد 9 می رسد. آبی ها در هفته های پیش رو هم به شرط اینکه پرسپولیسی ها از چهار مسابقه پیش رو، سه تا را ببازند باید مقابل صبا ، تراکتورسازی و پدیده به پیروزی برسند تا هفته پایانی تبدیل به یک جایی برای برگزاری فینال های مختلف شود. در واقع یک هفته مانده به پایان لیگ در صورت سه شکست پیاپی برای پرسپولیس و سه پیروزی پشت سر هم برای استقلال امتیازها برابر و آنگاه شانس قهرمانی برابر می شود. آنگاه استقلال برای قهرمانی قطعا باید سپاهان را ببرد و پرسپولیس هم قطعا به پیروزی نرسد. همه اینها احتمالاتی بسیار بعید و دور از ذهن است.

تراکتورسازی نیز همانند استقلال برای قهرمانی باید دقیقا انتظار همین معجزه ها را داشته باشد، یعنی سه هفته پشت سر هم ببرد و پرسپولیس هم سه هفته پشت سر هم ببازد(با درنظرگرفتن اینکه تراکتورسازی بازی هفته بیست و ششم را نیز با پیروزی پشت سر گذاشته است). تبریزی ها باید بازی حساس و حیاتی مقابل استقلال را هم با پیروزی پشت سر بگذارند. هفته آخر آنگاه امتیاز این تیم برابر با پرسپولیس است و یک پیروزی از سوی تبریزی ها و پیروز نشدن سرخ ها مقابل سیاه جامگان به معنای نخستین قهرمانی تاریخ برای تبریزی ها در لیگ برتر است. این احتمالات نیز بسیار بعید به نظر می رسد.

پرسپولیس هفته آینده قهرمان می شود؟

پرسپولیس در یک صورت میتواند قهرمانی خود را هفته بیست و هفتم جشن بگیرد. استقلال و تراکتورسازی امروز و فردا مقابل گسترش فولاد و صبای قم ببازند تا اختلاف 12 امتیازی حفظ شود. اگر این دو تیم در هفته بیست و هفتم نیز امتیاز از دست بدهند و یا حتی در صورت برد به تفاضل گل پرسپولیس نرسند قهرمانی پرسپولیس حتی با وجود سه شکست پیاپی در سه هفته پایانی مسجل می شود. قهرمانی استقلال و تراکتورسازی احتمال بعیدی است که فقط در هفته پایانی مسجل خواهد شد اما از امروز تا پایان لیگ احتمال قهرمانی پرسپولیس در هر لحظه ای از هفته های پیش رو وجود دارد.

بر اساس جدول بازی ها به نظر می رسد در حالت طبیعی پرسپولیس بتواند دو هفته دیگر یعنی بعد بازی با پدیده در استادیوم آزادی جشن قهرمانی را بر پا کنند.

سهمیه های آسیایی

اگر اتفاقات عجیب و غریب لیگ برتر نیفتد سه سهمیه پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی برای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا با توجه به قانون 3+1 قطعی است. سهمیه چهارم که باید به پلی آف برود از فینال جام حذفی بین تراکتورسازی و نفت به آسیا می رود. اگر تراکتورسازی قهرمان جام حذفی شود با توجه به کسب سهمیه از لیگ برتر تیم های سپاهان، ذوب آهن، نفت و پیکان در هفته های پایانی برای سهیه چهارم می جنگند. اگر نفت قهرمان جام حذفی شود که نیازی به این رقابت نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
۰
۰
قهرمانی پرسپولیس توسط فدراسیون فوتبال از ابتدای لیگ كلید خورده خواهشا وقت ملت والكی نگیرید نیازی به این همه حماسه سرایی جام جم هم نیست .
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
متاسفانه ما هواداران پرسپولیس و استقلال ،هروقت،تیم مقابل داره قهرمان میشه ربطش می دیدیم به تبانی با فدراسیون ،فقط میگم متاسفم.
تو
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
این یكی خیلی دیگه تابلویه . بازی با علی دایی چی ؟؟ اونم توهمه ؟؟
یك پرسپولیسی با غیرت
Netherlands
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
۰
۰
پرسپولیس این دوره داورها رو خریده تا بلكه بتونه یك قهرمانی بی ارزش بدست بیاره اگه داورها به نفع پرسپولیس سوت نمیزدن پرسپولیسیها الان وسطای جدول لیگ بودن.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
پرسپولیس مزد بازیهای خوبش رو گرفته اتفاقا داوری به ضررش بوده
محمد
United States
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
۰
۰
استقلالی ها مجبورن ناتوانی خودشون رو اینطوری توجیه كنن
خوبه پرسپولیس بیسترین ضربه رو از اشتباه داوری دیده و استقلال بیشترین فایده رو
پرسپولیس قهرمان هستش
فقط پرسپولیس قهرمان
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
اگر نداشتن میلیاردها تومن پول زبون بسته ، حمایت فدراسیون فوتبال وشخص وزیر ورزش ، حمایت بی چون وچرای داوری ناتوانی محسوب میشه باید خدمت شما عرض كنم كل تیمهای لیگ برتر منهای پرسپولیس محروم وناتوان هستند
نوذر
Canada
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
۰
۰
ارتش2 سرخ همان ارتش روسیه است....
نرم افزار موبایل
-
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
۰
۰
بعد ازچند سال، كه پهلوان می خواهد قهرمان شود،همه متحیر شدند،چون تمام نور چشمیها با مشكل روبرویند،دیگر از پولهای باد اورده خبری نیست،سپاهان می لرزد،تراكتور ترك می خورد،فولاد مات می شود،فدراسیون مانده چه كند ،داوریها بی تاثیر شده،چون پرسپولیس انقدر زیبا وصحیح حركت میكنه،مجبور به قبول پهلؤان به قهرمان شدند،این بر همه سرم دلان مبارك.یك پرسپولیسی

نیازمندی ها