سرمربی تیم فوتبال استقلال ابراز امیدواری کرد، دیگر تیمش با محرومیت از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال روبه‌رو نشود.
کد خبر: ۹۹۰۷۲۴
منصوریان: امیدوارم این آخرین محرومیت ما باشد

به گزارش جام جم آنلاین ،علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل استقلال خوزستان اظهار داشت: امیدوارم این آخرین باری باشد که ما را محروم کردند چون ما نیاز داریم که هواداران‌مان از ما حمایت کنند، بازیکنان من جوان هستند و نیاز به حمایت دارند، دو تیم استقلال و پرسپولیس به هواداران‌شان نیاز دارند.

توصیه منصوریان به هواداران استقلال
وی ادامه داد: من از هواداران تیمم می‌خواهم در بازی‌های آینده فقط تمام تمرکز خود را روی تشویق تیم‌شان بگذارند و هر مسئله‌ای که در جریان بازی پیش می‌آید حرمت‌ها را حفظ کرده و فقط تیم محبوب خود را تشویق کنند. امیدوارم دیگر شرایطی پیش نیاید تا باز مجبور نشوم بگویم ما یار دوازدهم خود را در بازی در اختیار نداریم.

استقلال خوزستان همان تیم قهرمان فصل گذشته است
سرمربی تیم فوتبال استقلال با خوش‌آمدگویی به تیم استقلال خوزستان خاطر نشان کرد: تیم حریف همان تیم قهرمان فصل گذشته است، تیمی فنی و سرعتی با بازیکنان تکنیکی که از فوتبال خوزستان می‌آیند. ما شناخت کاملی از حریف‌مان داریم و امیدوارم بتوانیم فردا با استفاده درست از نقاط ضعف حریف سه امتیاز این دیدار را کسب کنیم.

شیب داوری‌ها به سمت ماست اما شیبش سربالایی است، نه سرپایینی!
منصوریان در واکنش به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی براینکه این ذهنیت به وجود آمده است که داوری‌ها به سمت استقلال شیب دارد، یادآور شد: بله داوری‌ها به سمت استقلال شیب دارد، اما شیبش سربالایی است، نه سرپایینی! من نمی‌خواهم وارد فضای داوری شوم و در چند سال اخیر نیز همیشه با تمام وجودم به داوران احترام گذاشته‌ام، چرا که اعتقاد دارم، داوریک قاضی است و همه ما وقتی در محکمه حضور داریم باید منتظر رأی قاضی باشیم.

تحت هر شرایطی باید به رأی داور احترام بگذاریم
وی افزود: زمین فوتبال هم به همین شکل است و ما تحت هر شرایطی باید به رأی داور احترام بگذاریم. شاید در خیلی از بازی‌ها اشتباهات داوری به ضرر تیمم بوده است، اما تحت هیچ شرایطی به داور بی احترامی نکرده‌ام. من در چند بازی گذشته به مدیر رسانه‌ای تیمم مأموریت داده‌ام تا صحنه‌های داوری را یادداشت کرده و به آنالیزوز تیم بدهد. متأسفانه در خیلی از بازی‌ها دو سه هند پنالتی بازیکن حریف ما را نگرفتند و چند ضربات کاشته برای ما گرفته نشده است. در عین حال برای حریف‌مان به اشتباه خطا اعلام شده است. خیلی از خطاها به اشتباه سوت زده شده است، اما در مجموع اشتباهات را ما عمدی نمی‌دانیم بلکه اعتقاد داریم داوران هم انسان بوده و اشتباه می‌کنند.

باید کمک کنیم فضا برای قضاوت داوران آرام شود
وی در این باره اضافه کرد: داوری در فوتبال ایران فراتر از آسیاست، اما جریاناتی که خارج از زمین فوتبال در رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی از سوی مربیان علیه داوری راه می‌اُفتد باعث می‌شود آنها مدیریت خود را روی داوری از دست بدهند. از این رو باید کمک کنیم فضا برای قضاوت آنها آرام شود.

رحمتی تا یکی دو ساعت دیگر به اردوی تیم ملحق می‌شود
سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه سیدمهدی رحمتی به بازی فردا مقابل استقلال خوزستان خواهد رسید یا خیر، گفت: مهدی دیروز در جریان تمرین از ناحیه انگشت آسیب دید و الحمدالله زمانی که من قرار بود به اینجا بیایم شرایطش خوب بود. فکر می‌کنم مهدی تا یکی دو ساعت دیگر به اردوی تیم ملحق شود.

ما به کسی پول نمی‌دهیم که در تمرینات بد ظاهر شود
منصوریان در مورد خریدهای ناموفق تیمش که در حال حاضر ساز جدایی سرداده‌اند، یادآور شد: ما خریدهای‌مان را براساس کار تاکتیکی‌مان انجام می‌دهیم. ممکن است یک بازیکن وقتی به استقلال می‌آید حتی در تمرینات هم خوب باشد، اما در قالب تاکتیکی نمی‌تواند به تیم کمک کند. اینکه بازیکن مدعی می‌شود خوب تمرین می‌کند، وظیفه‌اش را انجام می‌دهد. ما به کسی پول نمی‌دهیم که در تمرینات بد ظاهر شود. بازیکنان همیشه باید در بالاترین کیفیت و آمادگی قرار داشته باشند تا مربی بتواند یک ارنج ایده‌آل را برای تیم خود انتخاب کند.

یک بازیکن به هزار دلیل می‌تواند در یک تیم جواب ندهد
وی افزود: ممکن است برخی‌ها در قالب تاکتیکی نتوانند به تیم کمک کنند. یک بازیکن به هزار دلیل می‌تواند در یک تیم جواب ندهد. دلایلی از جمله فضای جدید، مسائل تاکتیکی، توقع و خواسته زیاد از آنها و ... . ما یک ضعف بزرگ در فوتبال‌مان داریم که نشان می‌دهد حرفه‌ای نبوده و از استانداردها عقب هستیم. اینکه از یک بازیکن توقع داریم خیلی زود تمام خواسته‌ها را برآورده کند، درحالی که ممکن است یک بازیکن برای اینکه خودش را با شرایط جدید وفق دهد به چند ماه زمان نیاز داشته باشد.

تیم من بیش از حد جوان است
سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که از خریدهای تیمش در فصل نقل‌وانتقالات نیم‌فصل راضی است و اینکه چرا سراغ بازیکنان پا به سن گذاشته رفته است، خاطرنشان کرد: در مورد سن بازیکنان باید بگویم ما تیم‌مان بیش از حد جوان است و نمی‌توانیم هر 11 بازیکن خود را جوان به میدان بفرستیم. باید آن بالانس را از نظر سنی ایجاد کنیم، چون ممکن است خیلی روبه جلو و یا خیلی رو به عقب باشیم و حتماً نیاز است با حضور بازیکن باتجربه بالانس از نظر سنی و تاکتیکی در تیم ایجاد شود.

نیاز داشتیم که بازیکنان باتجربه در تیم‌مان داشته باشیم
منصوریان ادامه داد: شما ببینید الان ستاره‌های لیگ بازیکنان 35 و 366 ساله هستند و در ذوب‌آهن قبلاً قاسم حدادی فر و الان مهدی رجب‌زاده ستاره تیم هستند. در نفت تهران ایمان مبعلی همه کاره است. در تراکتورسازی تاحدودی مهدی کیانی و در پرسپولیس هم سیدجلال نقش مهمی را ایفا می‌کنند. به این خاطر ما هم نیاز داشتیم که بازیکنان باتجربه در تیم‌مان داشته باشیم. البته این دلیل نمی‌شود که بحث جوان‌گرایی را فراموش کنیم. ضمن اینکه درنظر داشته باشید در آینده بازی‌ها هر چهار روز یک بار برگزار خواهد شد و لازم است که ما از هر لحاظ تیم‌مان را کامل کنیم.

قیمت بازیکنان جوان تیم من به اندازه ستاره‌های لیگ است
سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه چرا برای برخی بازیکنان در ابتدای فصل رقم‌های نجومی خرج کردند، اضافه کرد: اعتقاد من این است که در آن مقطع قیمت بازیکنان همان رقم بوده است، به هر حال یک بازیکن در مقطعی ستاره لیگ بوده، اما وقتی راهی تیم دیگری می‌شود هزار و چند دلیل نمی‌تواند شرایط خوب خود را ادامه دهد. شما باید این را در نظر بگیرید ما امسال جوانانی را بازی دادیم که در حال حاضر سرمایه‌های استقلال هستند و رقم‌شان با ستاره‌های لیگ یکسان است، همین الان اگر تیمی بخواهد بازیکنانی مثل محسن کریمی، امید نورافکن، مجید حسینی و بهنام برزای را از ما بخرد ما به قیمت یک ستاره لیگ آنها را می‌فروشیم. این نفرات آینده باشگاه استقلال هستند و من به افتخاری گفته‌ام که باید از این ستاره‌های خود مراقبت کنیم تا سال‌ها از آنها بهترین بهره را ببریم.

در تیم ما احترام بزرگ‌ترها حفظ می‌شود حتی اگر نیمکت‌نشین باشند
منصوریان در واکنش به سؤال خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم مبنی بر اینکه «آیا انتظاراتی که از مهدی رحمتی به عنوان کاپیتان داشتید برآورده نشد به همین دلیل آندو را به تیم‌تان آورید تا او به عنوان یک بزرگ‌تر و فرمانده در ترکیب تیم‌تان قرار بگیرد؟»، گفت: نه این‌طور نیست؛ در تیم ما تحت هر شرایطی احترام بزرگ‌ترها حفظ می‌شود، حتی اگر آنها در ترکیب اصلی نباشند. ضمن اینکه ما به همه بازیکنان خود گفته‌ایم که کسی گارانتی حضور در ترکیب اصلی را نمی‌دهیم. انتخاب 11 نفر اصلی نیز ملاک نیست. هر کسی که آماده باشد و در قالب تاکتیکی ما بتواند خودش را نشان دهد بازی می‌کند. بزرگ‌ترهایی مثل مهدی رحمتی، خسروحیدری و آندو تیموریان اگر به تیم ما بیاید و همچنین جپاروف که یک بازیکن حرفه‌ای است، همه از این شرایط برخوردارند. ما با هیچ‌کس شرط بازی نداریم. ضمن اینکه بزرگ‌ترهای تیم حتی اگر بیرون ترکیب اصلی باشد باید یار و یاور تیم باشند. قطعاً همین طور بوده و خواهد بود.

وی درباره واکنش به سؤال یکی از خبرنگاران راجع به اینکه چرا مثل زمان حضورش در نفت به دنبال استعدادیابی از فوتبال خوزستان نیست، گفت: نه، اتفاقاً این‌طور نیست و من ابتدای فصل قصد داشتم دو سه بازیکن را که دوستانم در خوزستان و شهرهای دیگر به من معرفی کرده بودند به استقلال بیاورم، اما قبل از اینکه من با باشگاه استقلال قرارداد ببندم آنها راهی تیم دیگری شدند آن هم با رقم کم، به هر حال با این نفرات در آن باشگاه‌ها قراردادهای سه و چهارساله بسته شد. الان هم مجبوریم به دنبال استعدادهای جدید باشیم، ضمن اینکه من طرحی دارم مبنی براینکه با هم‌بازیان خود در سال 98 که به نوعی بهترین‌های نسل آن سال‌های فوتبال ایران بودند، گروهی را درست کنم. وظیفه گروه این است که به مدت چند ماه در چهار پنج نقطه کشور کمپ کوتاه مدتی را راه اندازی کنم تا استعدادها را شناسایی کنم. اعتقاد من این است که فوتبال ایران می‌تواند سالی چند ستاره به لیگ فوتبال معرفی کنم. این کار همچنین کمک می‌کند تا فوتبالمان از فضای دلالی خارج شود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال همچنین راجع به‌آخرین وضعیت سجاد شهباززاده برای حضور در استقلال خاطرنشان کرد: قبلا هم گفته‌ام که شهباززاده در حال جدا شدن از تیمش در ترکیه است و اطلاعات جدید دیگری در این خصوص ندارم.

منصوریان در مورد بیانیه‌های برخی بازیکنان استقلال که در حال جدایی از این تیم هستند نیز اظهار داشت: به اعتقاد من همه مخصوصا شما باید کمک کنید این ادبیات از فوتبال ایران از بین برود. اینکه یک سری تا زمانی که بازی می‌کنند بگویند فضا خوب است و همه چی عالیست اما وقتی عرصه را تنگ می‌بینند شروع می‌کنند به صحبت کردن و اینکه بگویند در‌آینده حرف‌هایی خواهیم زد اینها خوب نیست. ممکن است یک بازیکن در مقطعی نتواند به تیم کمک کند و کار کادر فنی نیست اما دلیل نمی‌شود او نگاهش به همه چیز عوض شده و یک سری حرف‌ها را بزند ما به نفراتی که نیاز نداریم گفته‌ایم بازیکنانی مثل میثم مجیدی و امین حاج محمدی دیگر در تیم ما جایی ندارند و به باشگاه هم گفته‌ام آنها را نمی‌خواهیم و با تمام احترامی که برای آنها قائلیم برایشان آرزوی موفقیت داریم.

وی در پایان در خصوص آخرین وضعیت بختیار رحمانی نیز گفت: بختیار فلسفه‌اش با بقیه فرق می‌کند او پیش از این با بهتاش فریبا، عبدالهی و خرمگاه صحبت کرده است و درخواست جلسه با من هم داشت فرصت نکردم با او صحبت کنم. بختیار درخواست جدایی از تیم را دارد باشگاه فولاد نیز به باشگاه نامه زده که این بازیکن را می‌خواهد من به افتخاری گفته‌ام اگر رحمانی درخواست جدایی دارد مشکلی نیست شما شرایط باشگاه را درنظر بگیرید و هر تصمیمی که به صلاح باشگاه است اتخاذ کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها