برنامه "پنجره ای رو به شب" رادیو ورزش در دومین شب والیبالی خود با حضور جمشید حمیدی و سیف الله ترابی، کارشناسان والیبال و محمود افشار دوست، دبیرکل فدارسیون والیبال در خصوص عملکرد لوزانو، مربی پیشین تیم ملی و گزینه مناسب سرمربیگری این تیم به بحث پرداخت.
کد خبر: ۹۶۳۴۵۳
بررسی عملکرد لوزانو در دوشنبه های والیبالی

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از رادیو ورزش؛ جمشید حمیدی، کارشناس والیبال، درباره عملکرد کنونی فدراسیون والیبال، گفت: دغدغه هایی که جامعه ایران نسبت به والیبال دارد، بسیار مشخص است؛ به ویژه در 2 دهه اخیر، مردم ما همواره رویدادهای مربوط به تیم ملی را با حساسیت تعقیب کرده اند. نتیجه زحماتی که در چند دهه اخیر انجام شد را در بازیهای المپیک دیدیم؛ بازیهایی که می تواند آرزوی ما باشد، اما پایان راه نبوده است. وقتی خبرگان والیبال می خواهند در خصوص این رشته صحبت کنند 2 بعد را درنظر می گیرند، یکی ورود به المپیک است که به خودی خود مایه افتخار است و دیگر اینکه آیا توقعاتی که از والیبال کشور وجود داشت برآورده شد یا نه، که مسلماً برآورده نشده است. در نتیجه افشار دوست و مسئولان فدراسیون والیبال به این فکر افتادند که راهکارهای جدیدتری را ارائه کنند.
وی، تصریح کرد: ما برای صعود به المپیک، از اشتباهات مربیان کشورهای رقیب استفاده کردیم. چینی ها از نظر تجربه بین المللی به شدت ضعیف هستند و اشتباهات تاکتیکی زیادی داشتند؛ کشور کانادا بهترین بازیکن خود را از زمین خارج کرد و زمانی که لیبرو در زمین قرار گرفت 5،6 ساعد پیاپی داد. بی تردید لوزانو نسبت به سرمربیان این تیم ها از تجارب بیشتری برخوردار بود.
افشار دوست، دبیرکل فدراسیون والیبال، در پاسخ به این سوال که چرا زمانی که ولاسکو رفت، مربی را جایگزین کردیم که فاصله زیادی با وی داشت، عنوان کرد: بحث ترک ولاسکو از ایران حقیقت دارد؛ زیرا مکاتبات آن موجود است. با توجه به درخواستی که وزیر ورزش آن کشور داشت، شرایطی ایجاد شد که باید می رفت.
وی، در ادامه گفت: ولاسکو یک مربی حرفه ای بود. او در جلسه ای که داشتیم، اعلام کرد این کار به لحاظ حرفه ای غلط است؛ ولی بیش از 30 سال از کشورم خارج شده ام و این اولین شانس من برای مربیگری کشورم است؛ ما هم پذیرفتیم، زیرا دیگر دلش ما تیم ما نبود و اگر به اجبار هم او را حفظ می کردیم نمی توانست کارایی لازم را داشته باشد.
پس از ترک ولاسکو، با گزینه های مختلفی صحبت کردیم که برخی اصلاً به سمت قاره آسیا نمی آمدند؛ یکی از مربیان اعلام کرد که نمی خواهم با تیم های ملی کار کنم؛ مربی دیگری، کاروانی از افراد را در کنار خود می خواست و اگر قرار بود این قرارداد منعقد شود، قرارداد سنگینی می شد. یکی از مربیان همه شرایط و تعداد کمک هایی که در تیم وجود داشت را پذیرفت؛ اما در روز آخر اعلام کرد که به همراه خود 4 نفر را به ایران می آورد که ما نپذیرفتیم؛ زیرا هدفمان این بود مربی ایرانی در کنار سرمربی تیم باشد. در نهایت تصمیم گرفتیم که کواچ وارد تیم شود؛ اما در یک مقطعی به این نتیجه رسیدیم که وی بر روی بعضی افراد و بحث ها اصرار بی دلیلی دارد.
ترابی، کارشناس والیبال، در ارتباط با عملکرد لوزانو، اظهار داشت: برخی از افراد عنوان می کنند که تیم ملی ایران، بعد از 53 سال موفق شد که به المپیک راه پیدا کند؛ اما باید به این نکته توجه کرد که در قاره آسیا و تیم هایی که در انتخابی حضور داشتند، تنها 8 تیم بودند که از این تعداد 4 تیم به المپیک صعود می کردند و این در تاریخ والیبال جهان سابقه نداشته است. بنابراین بنده اعتقاد دارم که عملکرد ما در المپیک باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.
برنامه زنده پنجره ای رو به شب، دوشنبه ها با نام شبی با والیبال کاری ازگروه مسابقات ورزشی با میان برنامه های متنوع و نیز گزارش های ورزشی و تحلیل و گفتگو در مورد اخبار ورزشی ایران و جهان، هر شب از ساعت 22 به مدت 4 ساعت تقدیم به شنوندگان رادیو ورزش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها