برنامه همیشه با ورزش رادیو ورزش در گفت و گو با محمود حداد رییس سابق سازمان لیگ والیبال و محمد رضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال به بررسی چگونگی برگزاری لیگ برتر والیبال پرداخت.
کد خبر: ۹۶۰۵۹۳
کسب درآمد فدراسیون والیبال از برگزاری لیگ

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از رادیو ورزش، محمود حداد رییس سابق سازمان لیگ والیبال در خصوص منفعت های برگزاری لیگ برای فدراسیون گفت: امروز فدراسیون ها با برگزاری لیگ به فکر کسب درآمد هستند. باتوجه به کمبود بودجه این روزهای فدراسیون های ورزشی لیگ منبع خوبی برای تامین هزینه ها است. متاسفانه قانون و مقرراتی در این زمینه وجود ندارد و اگر وجود دارد اجرایی نمی شود. در تمام دنیا لیگ توسط باشگاه های خصوصی برگزار می شود. در ایران نیز باید برگزاری لیگ به اتحادیه باشگاه ها سپرده شود تا شاهد برگزاری هر چه بهتر لیگ باشیم. اکنون فدراسیون برای قراردادهای پخش تلویزیونی میلیاردها تومان از حامیان مالی و باشگاه ها دریافت می کند و چیزی عاید باشگاه نمی شود.
محمد رضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال در پاسخ به سخنان حدادی اظهار داشت برخی از اطلاعاتی که حدادی ارائه داد با واقعیت منطبق نیست. اصل این موضوع را می پذیرم. در بسیاری از کشورها اتحادیه باشگاه ها هستد که لیگ را برگزار می کنند. ما هم امیدوایم روزی در کشورمان شرایط طوری باشد تا اتحادیه باشگاه ها این کار را انجام دهد. اما باید کاری کرد تا اتحادیه ها به وجود بیایند. در هر فدراسیون ابعاد قهرمانی، همگانی و حرفه ای رشته های ورزشی دنبال می شود و اتحادیه های باشگاه ها بخش حرفه ای را حمایت می کنند. در ایران به دلیل نبود اتحادیه و وجود مشکلات مختلف حمایت از این بخش به فدراسیون ها سپرده می شود. این که بگوییم نیت فدراسیون از برگزاری لیگ کسب درآمد است واقعیت ندارد. چون هزینه برگزاری لیگ باید از لیگ تامین شود و بر گردن دولت نیفتد.
همیشه با ورزش هر شب به جز جمعه ها ساعت18:30 با اجرای شهاب قاسمی و کارشناسی مازیار مهرانی تقدیم شنوندگان می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها