باند و باند بازی در فدراسیون والیبال!

برنامه مجله والیبال پنج شنبه 4 شهریور، با اجرای اسکویی و کارشناسی شاکری؛ همچنین گفتگو با ترکاشوند، کارشناس والیبال، در مورد علل افت عملکرد بازیکنان والیبال بحث شد.
کد خبر: ۹۳۷۳۴۹
باند و باند بازی در فدراسیون والیبال!

به گزارش جام جم آنلاین از رادیو ورزش؛ ترکاشوند، کارشناس والیبال، در مورد عملکرد تیم ملی والیبال در بازیهای المپیک، گفت: در مجموع، عملکرد تیم ملی راضی کننده نبود. پتانسیل والیبال ما بسیار بالاتر از این است؛ ما تیم های بزرگی را در کشور خودشان شکست داده بودیم. گروهمان، گروه راحتی بود؛ اما متأسفانه به برد مقابل کوبا و مصر بسنده کردیم؛ دو تیمی که در حد و اندازه والیبال ما نیستند.

وی، در پاسخ به این سوال که به نظر شما به چه علت تیم ملی کشورمان از روند رو به رشد خود دور شد، اظهار کرد: ولاسکو، مربی خارق العاده ای بود و بازیکنان را خوب می شناخت و می دانست که چطور باید با آنها رفتار کند. ما طی دو سال نتایج بسیار مطلوبی را بدست آوردیم؛ اما در کمال تأسف ولاسکو رفت و شاید فدراسیون و بازیکنان از رفتن او خوشحال هم شدند. ولاسکو رفت زیرا ما نمی توانستیم حرف هایمان را به او دیکته کنیم و بگویم کدام بازیکن یا مربی را می خواهیم؛ او زیر بار این صحبت ها نمی رفت. ما پس از او کواچ را آوردیم؛ وی دو سال سرمربی تیم ملی بود. سال اول مربیگری کواچ، بازیکنان در تلاش بودند که حقانیت خود را به اثبات برسانند و بگویند که ما بودیم والیبال بازی کردیم، ولاسکو نبود که نتیجه گرفت؛ به همین جهت بازیکنان یک سال عالی بازی کردند. سپس، کم کم اعضای تیم از انگیزه افتادند و سال دوم مربیگری کواچ، نتوانستیم نتایج خوبی را بدست بیاوریم.

وی، در ادامه گفت: پس از افت تیم در دوره کواچ، فدراسیون کارشناسانی را جمع کرد که تصمیم گیری شود که چه کنیم و چه نکنیم؛ بنده هم باید در آن جلسه باید شرکت می کردم، اما نرفتم زیرا می دانستم فدراسیون تصمیم خود را خواهد گرفت و این جلسه حالت نمادین دارد. زمانی که از بازیکنان رأی گیری کردند، همه بازیکنان نظرشان بر این بود که کواچ باید برود و تنها یک بازیکن گفت او بماند. در نهایت تصمیم بر این شد که سرمربی دیگری را جایگزین کواچ کنند؛ پس از ماه ها سیچلو را به عنوان کمک انتخاب کردند تا یک سرمربی خوب هم برای تیم پیدا کنند. شاید یکی از دلایلی که سیچلو را به تیم آوردند این بود که می توانستند نفوذ خوبی روی او داشته باشند و هر کاری که خودشان دوست دارند را انجام دهند.

ترکاشوند، به مسیر نادرست فدراسیون والیبال اشاره کرد و گفت: متأسفانه باند و باندبازی در فدراسیون ما وجود دارد. خوش خبر از یک طرف برای خود گروهی را تشکیل داده است و از طرفی دیگر، افشاردوست می خواهد آدم های خودش را روی کار بگذارد؛ داورزنی همه اینها را می بیند و می داند؛ اما متأسفانه هیچ گونه عکس العملی نشان نمی دهد. نمی دانم چرا در والیبال ما چنین اتفاقاتی رخ می دهد. در مجموع والیبال ما راه زیبایی را در پیش نگرفته است.

حسینی خواه، خبرنگار رادیو ورزش، اخبار والیبال بانوان را ارائه کرد: سرمربی تیم ملی والیبال بانوان ایران، ترکیب نهایی این تیم را برای حضور در جام کنفدراسیون والیبال آسیا مشخص کرد. ششمین اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال بانوان، 28 مرداد به پایان رسید و مایدا چچیچ 12 بازیکن را برای حضور در اردوی نهایی انتخاب کرد.

برنامه «مجله والیبال» کاری از گروه مسابقات ورزشی با اجرای مسعود اسکویی و کارشناسی علی شاکری، پنج شنبه هر هفته از ساعت 9:05 تا 10:00 از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها