نه تنها در ایران لباس های بازیکنان المپیکی با چالش مواجه شده بلکه در برخی کشورها هم لباس تیم ها دست مایه شوخی و طنز شده است.
کد خبر: ۹۲۷۰۱۶
همه لباس هایی که در المپیک سوژه طنز شدند / از پاک کن ایرانی تا املت چینی!

به گزارش جام جم آنلاین ، چند روز بیشتر به آغاز رقابت های المپیک باقی نمانده است، رقابت هایی که در مراسم افتتاحیه آن ورزشکاران شرکت کننده باید در حالی که یک پرچمدار دارند در مراسم رژه با لباس هایی که برای آنها طراحی و دوخته شده است راه بروند. اما طراحی برخی از لباس های کشورهای مختلف با بازخوردهای ناخوشایند و استهزا آمیز شهروندان همان کشور روبرو شده است. به همین بهانه بحث برانگیزترین لباس های کاروان های ورزشی کشورهای مختلف را بررسی می کنیم.

چین ، لباسی مثل ظرف غذا!

پس از اینکه عکس های رسمی لباس های کاروان ورزشی چین از سوی مسئولان ورزشی این کشور منتشر شد ساعتی بعد هشتگی شکل گرفت با این مضمون: “#ScrambledEggsWithTomato” . مردم چین ازاین هشتگ برای مقایسه لباس رسمی کاروان ورزشی کشور خود با ظرف غذا استفاده کردند. در واقع لباس های قرمز و زرد ورزشکاران چینی مورد تمسخر زیادی قرار گرفت که در این رابطه لباس چینی ها با املت مقایسه شده است.

با این وجود طراح این لباس ها یعنی "یه چایونیگ" از طرح های خود دفاع کرد و بدون اینکه به این موضوع توجه کند که رنگ های زرد و قرمز در پرچم چین وجود ندارند اظهار داشت که ورزشکاران کشورش با لباسی که نمادی از پرچم کشورش است در مراسم رژه المپیک حضور خواهند داشت!

ایران، لباس هایی شبیه پاک کن!

فقط دقایقی از انتشار عکس های رسمی کاروان ورزشی ایران گذشته بود که طراحی این لباس ها سوژه طنز کاربران در فضای مجازی و البته واکنش شدید آنها شد. بسیاری از کاربران این لباس ها را با پاک کنی مقایسه کردند که در سال های گذشته دانش آموزان در مدارس ایرانی استفاده می کردند.

تعدادی از طراحان این لباس ها را بدترین طراحی تاریخ توصیف کردند و لطیفه های زیادی درباره آن ساختند.

حتی ورزشکاران هم به این موضوع اعتراض کردند از جمله محمد موسوی ستاره تیم ملی والیبال ایران که در اینستاگرام خود نوشت: "کاری به ترکیب رنگش ندارم اما اون دوستی که یک ماه پیش اومد و کلی با دقت اندازه گرفت فکر می کنم واحد اندازه گیریش اینچ بوده و یکم از یکم بزرگ تر شده واسم ....

این واکنش های شدید باعث شد تا کمیته المپیک ایران اعلام کند به زودی این لباس های پر انتقاد با طرح دیگری تعویض خواهد شد. طرح جایگزین را یک طراح از طریق اینستاگرام پیشنهاد کرده بود. لباسی که این طراح درنظر گرفته دربرگیرنده رنگ پرچم ایران است. او گفت که طرح نهایی او کمی تعدیل شده تر از چیزی است که پیش از این در اینستاگرام خود نمایش داده بود.

گرجستان؛ لباس هایی برای راهبان

لباس رسمی کاروان ورزشی گرجستان هم آنچنان مورد انتقاد قرار گرفت که بیش از هفت هزار گرجستانی برای تعویض آن طوماری را امضا کردند. اما طراح این لباس می گوید برای دوخت این لباس از لباس سنتی گرجی ها یعنی "چوکها" الهام گرفته است. با این حال این لباس باز هم مورد پسند گرجستانی ها واقع نشد.

نکته بسیار جالب و طنز آمیز این است که طراح این لباس گفته که طراحی لباس زنان ورزشکار کاروان المپیک گرجستان شامل بر دامن بسیار بلندی است که این ورزشکاران را از حملات پشه هایی که حامل ویروس زیکا هستند حفظ می کند. برخی دیگر از راهبان لباس های کاروان ورزشی گرجستان را با لباس های راهبان مقایسه می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی تهرانی
-
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
۰
۰
باسلام:خداراشكر كمی آبرومندتر شد البته اون رنگ سفید كه نشانه صلح ودوستی وپاكی میباشد بهتر است.
بی طرف
-
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
۰
۰
وقتی كسی رو مسئول طراحی لباس كردین چرا اعتراض میكنید. این لباس قبلی با همه این اعتراضات باید میرفت المپیك چون ما كه كارشناس مد و لباس نیستیم.

نیازمندی ها