برای هیچ بازیکنی سخت تر از این نیست که مدت ها برای یک هدف زحمت بکشد اما درست در حالی که فاصله ای با آن ندارد از دستش بدهد.
کد خبر: ۹۲۱۳۹۳
لوزانو چرا فرهاد ظریف را خط زد؟ / پای "ترمه" در میان است

به گزارش جام جم آنلاین ، حالا حکایت فرهاد ظریف است، لیبروی محبوب تیم ملی والیبال ایران که پس از سال ها حضور در تیم ملی به فاصله کمتر از یک ماه مانده به المپیک از تیم ملی خط می خورد.

لوزانو روز گذشته فهرست جدید تیم ملی را اعلام کرد که بر اساس این فهرست نامی از فرهاد ظریف نیست. او قطعا در المپیک حضور نخواهد داشت. اما چرا این اتفاق افتاد؟

تحلیل آمادگی یا شرایط بد روحی؟

ظریف اخلاق خاصی دارد. او بسیار حساس و شکننده است و در برابر اتفاقات گوناگون احساسی عمل می کند. روز گذشته هم وقتی فهمیدیم او از تیم ملی خط خورده با وی تماس گرفتیم اما گفت که شرایط روحی مناسبی ندارد و مصاحبه نمی کند.

ظریف به سرعت تحت تاثیر همه چیز قرار می گیرد. مشکل شخصی اش هم اخیرا باعث شده بود تا در تمرینات و دیدارهای اخیر تیم ملی به وضوح شرایط به هم ریخته جسمانی اش هم مشاهده شود، چیزی که از دید لوزانو پنهان نماند. این اوضاع آشفته روحی بر روی عملکرد فنی فرهاد هم تاثیر بگذارد تا لوزانو تصمیم نهایی اش را درباره این بازیکن بگیرد؛ خط زدن از تیم ملی.

دلیل اصلی آشفتگی های فرهاد

فرهاد ظریف از آنجایی که فردی بسیار احساساتی است به سرعت دلتنگ دخترش می شود. او دختری به نام ترمه دارد که به خاطر او در سال 2013 از تیم ملی والیبال خداحافظی کرد اما با اصرار مسئولان فدراسیون به تیم ملی بازگشت. به هر حال ترمه که اکنون چهار ساله است دلیل دلتنگی های پدرش به شمار می رود، پدری که گاهی اوقات به شدت احساساتی می شود.

کارخانه: الان وقت تغییر اینچنینی نبود

مصطفی کارخانه کارشناس و پیشکسوت والیبال در اینباره به جام جم آنلاین گفت: فرهاد ظریف بازیکن ارزشمندی برای تیم ملی والیبال ایران است و اینکه نمی تواند به المپیک برود خیلی ناراحت کننده است. وی افزود: الان وقت اعمال تغییرات اینچنینی در ترکیب تیم ملی والیبال نبود اما نظر سرمربی تیم بسیار قابل احترام است و حتما دلایل قانع کننده ای داشته است.

کارخانه در ادامه گفت: ظریف ممکن است از لحاظ آمادگی کمی تحلیل رفته باشد اما تا فرصت باقی مانده تا رقابت های المپیک فرصت این را داشت که به شرایط ایده آل برگردد.

وی خاطر نشان کرد: به هر حال ظریف برای تیم ملی خیلی زحمت کشید و ای کاش فرصت حضور او در المپیک هم فراهم می شد.

فرهاد ظریف در یک نگاه

با اینکه فرهاد ظریف در گفت و گویی تاکید کرده که تشکرش از مردم در اینستاگرام به معنای خداحافظی او از تیم ملی نیست اما بدون تعارف باید گفت که این بازیکن دیگر برای تیم ملی تمام شده است.

ظریف که متولد 1361 است هنگامی که وی با قد ۱۶۵ وارد عرصه والیبال شد کسی باور نمی‌کرد که او بتواند کار خاصی انجام‌دهد اما سر انجام او توانست با بازی‌های درخشان به مرتب بالاتر راه پیدا کند.

او از سال ۲۰۱۱ تا کنون عضو تیم ملی بزرگسالان ایران است و جام‌ها و افتخارات زیادی را همراه با ایران به دست آورده است.

افتخارات

قهرمانی نوجوانان آسیا
قهرمانی جوانان آسیا
بهترین دریافت کننده در مسابقات قهرمانی جوانان جهان ۲۰۰۱
مرد سال والیبال ایران در سال ۱۳۸۰
حضور در جمع ۱۰ بازیکن برتر والیبال ایران در دو دوره لیگ برتر ایران
بهترین لیبرو در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۲
۳ دوره بهترین لیبرو آسیا ۲۰۰۲، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳
نایت قهرمانی نوجوانان جهان
قهرمانی ۴ دوره لیگ برتر والیبال با تیم‌های مختلف
چهار نایب قهرمانی با تیم‌های مختلف لیگ برتر
حضور در لیگ جهانی در سال ۲۰۱۳[۱]
کسب مقام چهارمی به همراه تیم ملی ایران در مسابقات جام بزرگ قهرمانان جهان ۲۰۱۳ (قهرمان قاره‌ها)
کسب عنوان بهترین لیبرو جام بزرگ قهرمانان جهان ۲۰۱۳ (قهرمان قاره‌ها)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها