وزیر ورزش در نشست مشترک معاونت امور ورزش بانوان با مسوولین ورزش بانوان استان‌ها و نایب رئیسان فدراسیون‌ها گفت: بانوان با کسب مدال در المپیک سقف شیشه‌ای که اطراف خود محصور کرده‌اند را کنار بزنند و از حقوق خود دفاع کنند.
کد خبر: ۹۰۸۵۴۹
وزیر ورزش: بانوان در المپیک سقف شیشه‌ای را کنار بزنند

به گزارش جام جم ورزشی ، محمود گودرزی در این نشست اظهار کرد: در دو سه سال اخیر فعالیت‌های خوبی در حوزه بانوان انجام شده و با توجه به محدودیت‌هایی که داشته اند توانسته‌اند خود را به سطوح بالا ارتقاء دهند. به طوری که اگر در گذشته اجازه حضور به بانوان در دستگاه‌های اجرایی داده نمی‌شد اما امروز با تغییر این نگاه و رویکرد، فعالیت‌های خوبی در حوزه بانوان چه در فدراسیون‌ها و چه در ادارات کل استان‌ها و شهرستان‌ها اتفاق افتاده است. البته ما هنوز در بخش بانوان در ابتدای راه قرار داریم.

وی یکی از مشکلات بانوان را خوددرگیری بین بانوان عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات کنونی بانوان این است که سعی می‌کنند مشکلات را در بین خود حل و فصل کنند و اجازه نمی‌دهند تا نهادهای تصمیم‌گیر در این خصوص ورود پیدا کنند. من بارها و بارها تذکر داده‌ام بانوان از حق مساوی در خصوص امکانات، اعتبارات و زیرساخت‌ها و غیره برخوردارند اما بانوان ما همواره تلاش کردند تا کمتر وارد اینگونه مناقشات شوند. قطعا اگر مناقشه‌ای نیز رخ دهد در نهایت به نفع مردان تمام می‌شود.

وزیر ورزش اضافه کرد: در حال حاضر بانوان ما خود را در محدوده‌ای محصور کرده‌اند و نگاه آنگونه نیست که از این محدوده شیشه‌ای خود را فراتر ببینند و یا زمانی که مناقشه‌ای با مجموعه فدراسیون‌ها و یا ادارات کل درخصوص بانوان پیش می‌آید خیلی سریع کوتاه می‌آیند که این روند خوبی برای رشد بانوان ما نیست.

وی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات در مجامع مختلف می‌بینم که زنان ما به دنبال منفک کردن خود از آقایان هستند. به اعتقاد من در حال حاضر وضعیت بانوان ما بهینه است اما مطلوب نیست. ما باید سعی کنیم فارغ از نگاه جنسیتی در رشد و توسعه ورزش بانوان گام‌های موثری برداریم.

وزیر ورزش تاکید کرد: توسعه می‌کنم کسانی که به دنبال اخبار کذب در ورزش بانوان هستند، هم در نگاهشان و هم در متشنج کردن جامعه تجدیدنظر کنند. من امیدوارم بانوان ما با کسب مدال در المپیک رکورد خود را افزایش دهند تا سقف شیشه‌ای که دور خود نصب کرده‌اند را کنار بگذارند و به سطوح بالاتر حرکت کنند.

وی در پایان گفت: بانوان ما نباید بهانه‌ای به دست بهانه‌جویان بدهند تا مانع حضور آنها در بخش‌های اجرایی ورزش شوند. ما تمام تلاش‌مان بر این است تا از حقوق بانوان دفاع کنیم و سهم بیشتری به آنها اختصاص دهیم.

ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها