بازی با فرانسه به تیم ملی نشان داد در کجای مرز آمادگی ایستاده است.
کد خبر: ۹۰۵۳۹۹
بازی با فرانسه؛ فرصتی برای رفع اشتباهات

به گزارش جام جم ورزشی ، فرانسه قهرمان لیگ جهانی والیبال در دو دیدار تدارکاتی تیم ایران را با نتایج 3 بر یک و 3 بر صفر شکست داد. این نتایج پیش از آن که مایوس‌کننده باشد در قواعد بازی‌های تدارکاتی فرصت مناسبی است برای تجزیه و تحلیل بیشتر.تیم ایران با رائول لوزانوی آرژانتینی نخستین پایه‌های بازی خود را در حضور دیگران بنا نهاد و در واقع از این رقابت‌ها به بعد سیمای اصلی تیم ملی والیبال و اندوخته‌های تازه‌اش بیشتر آشکار می‌شود. همان‌گونه که محمود افشاردوست، دبیرکل فدراسیون والیبال نیز می‌گوید: این بازی‌ها صد‌درصد به لحاظ دو موضوع زمانی و فنی برای تیم ملی والیبال ایران مفید بود.

ایران درآستانه بازی‌های انتخابی المپیک با نقاط ضعف خود آشنا شد. این بهترین جمله‌ای است که می‌توان پس از دو بازی با فرانسه برای تیم ملی والیبال نوشت. افشاردوست با توجه به موقعیت آسیایی والیبال ایران به نسبت تیم‌هایی مانند فرانسه می‌گوید: ما باید خلأ‌های والیبال‌مان را پر کنیم. این خلأ‌ها به ظرفیت‌های روانی بازیکنان بازمی‌گردد. آنها نباید برابر رقبایی مانند فرانسه زود تسلیم شوند. در بازی های تیم ملی با این تیم وقتی بازیکنان ایران پیش می‌افتادند باور نداشتند می‌توانند برنده از بازی خارج شوند. باید این باور در آنها ایجاد شود فرانسه هم شکست می‌خورد حتی اگر قهرمان لیگ جهانی باشد. ارزیابی‌های فنی افشاردوست هم یکی دیگر از مشکلات تیم را نشان می‌دهد. او می‌گوید: وقتی تیم تحت فشار است، حالت تیمی خود را از دست می‌دهد. در زدن سرویس و توپگیری، بازیکنان باید دقت لازم را داشته باشند و از آنجا که وقت داریم می‌توانیم این مشکلات را تا اندازه زیادی برطرف کنیم. بازی تدارکاتی یعنی همین و ما حتما به اهداف خود دست یافتیم.

تیم ملی والیبال کمتر از دو هفته دیگر باید در رقابت‌های انتخابی المپیک در توکیو به میدان برود. این تیم در بازگشت از فرانسه تمریناتش را دنبال می‌کند. تمریناتی برای افزودن به نقاط قوت و از بین بردن ضعف‌ها.

امیر‌ غفور قطر پاسور تیم ملی یکی از این ضعف‌ها را عادت به شکست می‌داند و می‌گوید از بازی‌های جام جهانی، تیم ایران به شکست عادت کرده است که باید این عادت را ریشه‌کن کرد. ملی پوش والیبال ادامه می‌دهد: بازی‌های تدارکاتی حتی اگر تعدادشان کم باشد به شما درس‌هایی می‌دهد که ده‌ها جلسه تمرینی نمی‌دهد.

تیم ایران در توکیو میزبان رقابت‌های انتخابی المپیک هم چند دیدار تمرینی برگزار می‌کند. مجتبی میرزاجانپور دریافت‌کننده تیم ملی که از بازی در فرانسه راضی است درباره روزهای آینده والیبال می‌گوید: روزهای خوبی پیش روی ماست. بعد از بازی با فرانسه با‌انگیزه‌تر تمرین می‌کنیم. فرانسه خیلی خوب بازی کرد و مسابقه با قهرمان لیگ جهانی فرصت خوبی بود. با چند مسابقه دیگر بهتر می‌شویم و تا رقابت‌های انتخابی المپیک به آمادگی کامل می‌رسیم.

ایران با ترکیب سعید معروف، مهدی مهدوی، شهرام محمودی، امیر غفور، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور، مجتبی میرزاجانپور، حمزه زرینی، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی، آرمین تشکری، مصطفی شریفات، فرهاد ظریف و مهدی مرندی دو بار برابر فرانسه بازی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها