دو اسکی‌باز جوان ایرانی از شبه‌‌جزیره کامچاتکا (مکانی برای ورزش‌های فوق‌العاده در روسیه) طلا صید کردند؛ جایی که آتشفشان کوه‌های کامچاتکا فعال بود، اما مسئولان برگزارکننده همه نوع امکانات را برای امنیت ورزشکاران تامین کرده بودند.
کد خبر: ۹۰۲۶۰۴
زلزله اسکی‌بازان ایرانی در کامچاتکا

نمایندگان اسکی کوهستان ایران از رقابت‌های کاپ اروپا در روسیه با دست پر بازگشتند که سوغات آنها بین 80 اسکی‌باز این رقابت‌ها چهار مدال طلا و دو نقره بود. نوید مقدید و حسین صید به همراه ابوالفضل ساوه‌ای و رضاسحرخیز ملی‌پوشان اسکی ایران بودند که به نمایندگی از باشگاه رایکا توسعه کیش در اسکی کوهستان کاپ اروپا شرکت کرده بودند.

برای نخستین بار نمایندگانی از ایران در این مسابقه‌ها حضور داشتند و مدال طلای نوید مقدید نیز نخستین طلای اسکی ایران از رقابت‌های کاپ اروپاست که در رده جوانان برگزار شد. در رده امید، اما حسین صید بر سکوی نخست ایستاد.

نوید مقدید درباره سطح این رقابت‌ها می‌گوید: مسابقه‌ها در سطح مطلوبی برگزار شد و جمعی از برترین‌های اسکی کوهستان اروپا در کامچاتکای روسیه حضور داشتند. مسافت طولانی تا این شبه‌جزیره، مشکلاتی به وجود آورده بود مانند پرواز 12 ساعته از مسکو تا آنجا که واقعا سخت بود، اما خوشبختانه توانستیم با چهار مدال طلا دشواری‌ها را از بین ببریم.

مقدید در رده سنی جوانان طلا گرفت و همراه با ابوالفضل ساوه‌ای در رقابت‌های دو نفره به مدال نقره رسید. او درباره ارزش مدال‌هایش توضیح می‌دهد: با طلای این رقابت‌ها نام ما در رنکینگ اسکی کوهستان اروپا ثبت شد و می‌توانیم در رقابت‌های آینده شرکت کنیم.

این رقابت‌ها بسیار ارزشمند بوده و خوشحالم که در میان اسکی‌بازان اروپایی صاحب رنک هستم.

قهرمان اسکی جوانان کوهستان کاپ اروپا می‌گوید: اسپانسرها نقش زیادی در اعزام تیم ما به این رقابت‌ها داشتند که از همه آنها ممنونم.

حسین صید دیگر ملی‌پوش تیم نیز در رده سنی امید، ایران را صاحب مدال طلا کرد. او درباره میزان آمادگی خود پیش از شروع رقابت‌ها می‌گوید: مدت 30 روز تمرین کرده بودیم و با آمادگی و شناخت قبلی وارد رقابت‌ها شدیم. خوشبختانه شناختمان کمک کرد تا امروز با نتیجه‌ای که گرفتیم در رده‌بندی ورزشکاران اسکی کوهستان اروپا جایگاه مناسبی داشته باشیم.

ملی‌پوش اسکی کوهستان از ورزشکاران جمهوری چک، بلغارستان، روسیه، کره جنوبی و لهستان به عنوان رقبای شاخص این دوره از رقابت‌ها نام برد و درباره مسافت این رقابت‌ها می‌گوید: معمولا مسافت بین 12 تا 18 کیلومتر تعیین می‌شود که در کامچاتکا 13 کیلومتر بود. ما تجربه اسکی آلپاین داشتیم که در کسب موفقیت‌مان خیلی اثربخش بود.

کامچاتکا دارای 10 درصد آتشفشان‌های فعال جهان است که خطر زلزله و سقوط بهمن نیز وجود دارد و نیاز به امکانات خارج از پیست اسکی جدی است، اما صید که به همراه مقدید با گرفتن چهار مدال طلا در کاپ اروپا زلزله به پا کردند، درباره امنیت این رقابت‌ها می‌گوید: همه نوع امکانات، از قبیل هلیکوپتر امداد برای حمل ورزشکاران وجود داشت و مشکلی نداشتیم. جا دارد از آقای تفته، پدر و مادرم و فدراسیون کوهنوردی بویژه آقای زارعی تشکر کنم که در این مدت از ما حمایت کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها