رقابتهای گزینشی المپیک - ترکیه؛

سهمیه طلایی سوریان برای المپیک

نماینده وزن ۵۹ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران با کسب عنوان قهرمانی و سهمیه المپیک در رقابتهای گزینشی ترکیه به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۰۱۹۶۵
سهمیه طلایی سوریان برای المپیک

به گزارش جام جم ورزشی، آخرین مرحله رقابتهای کشتی گزینشی المپیک امروز(جمعه) در شهر استانبول برگزار شد که حمید سوریان ضمن کسب عنوان قهرمانی و مدال طلا،‌ تنها سهمیه باقیمانده کشتی فرنگی ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو را نیز از آن خود کرد.

سوریان که پس از کسب سه پیروزی متوالی برابر حریفانی از کرواسی، آلمان و اوکراین ، راهی دیدار فینال وزن ۵۹ کیلوگرم رقابتهای گزینشی شده بود، «جسی تیلکه» از آمریکا را در کمتر از یک دقیقه با نتیجه ۸ بر صفر ضربه فنی کرد و به مدال طلا دست یافت.

فرنگی‌کار وزن ۵۹ کیلوگرم کشتی ایران پس از ناکامی در رقابتهای جهانی ۲۰۱۵ لاس وگاس و سپس رقابتهای گزینشی قزاقستان و مغولستان، تنها یک فرصت دیگر برای کسب سهمیه المپیک داشت که جمعه شب توانست با درخشش خیره کننده‌ای در رقابتهای گزینشی استانبول،‌ طلسم ناکامی‌ها را بشکند و تنها سهمیه باقیمانده المپیک را نصیب کشتی ایران کند.

یکی از نکات قابل توجه مبارزات امروز حمید سوریان این بود که وی بر خلاف میادین قبلی با شادابی و آمادگی قابل توجهی به روی تشک رفت و توانست تمامی حریفان خود را در حدود یک دقیقه یکی پس از دیگری با امتیاز ضربه فنی کند. بدین ترتیب او موفق شد در حدود ۵ دقیقه،‌ ابتدا سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریو و سپس مدال طلای مسابقات گزینشی ترکیه را برای کشتی فرنگی ایران به ارمغان آورد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها