فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) سیستم جدید ویدیو چک مشهور به «چشم عقاب» را به زودی معرفی می‌کند.
کد خبر: ۸۹۸۸۱۷
«چشم عقاب»،جایگزین ویدیو چک

به گزارش جام جم آنلاین، سمینار ویژه برای داوران قضاوت کننده در المپیک در دو گروه 10 نفره در ژاپن برگزار می شود که محمد شاهمیری در گروه نخست و از 20 اردیبهشت ماه در آن شرکت می کند و سمینار گروه دوم نیز از پنجم خردادماه آغاز می شود.

در این دوره مسایلی همچون قوانین و مقررات جدید والیبال، سیستم جدید ویدیو چک، منشی الکترونیک، بحث های رواشناسی و تست پزشکی از داوران قرار دارد که دبیر، رئیس کمیته داوران و رئیس کمیته پزشکی فدراسیون جهانی والیبال نیز در این سمینار حضور خواهند داشت .کاربرد سیستم جدید ویدیو چک مشهور به «چشم عقاب» یکی از محورهای مهم این سمینار است.

شاهمیری داور بین المللی والیبال کشورمان درباره ویژگی های سیستم چشم عقاب گفت: مهمترین ویژگی استفاده از دوربین های بسیار قدرتمند است. همچنین امکان نمایش تصاویر به صورت گرافیکی از دیگر مزایایی این سیستم است.

شاهمیری با بیان اینکه گروه اپراتور همراه این سیستم از طرف فدراسیون جهانی به مسابقات اعزام می شوند، گفت: داور ویژه ویدیو چک نیز به جمع داوران اول و دوم اضافه می شود. همچنین داور ویدیو چک با داور اول و دوم از طریق بیسیم در ارتباط خواهد بود.

سیستم چشم عقاب در مسابقات والیبال جام جهانی 2015 برای تست استفاده شد و نمره قبولی گرفت. این سیستم در مسابقات تنیس نیز استفاده می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها