رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: بر خلاف برخی ادعاها و اخبار درج شده در سایت‌ها، تیم داوری بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس هنوز نهایی نشده است.
کد خبر: ۸۹۴۸۳۸
تیم داوری بازی استقلال پرسپولیس هنوز مشخص نیست

به گزارش جام جم ورزشی، فریدون اصفهانیان شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازی این دو تیم از حساسیت ویژه برخوردار است و نباید اشتباهات داوری سال‌های قبل تکرار شود، تصریح کرد: ما تیمی انتخاب می‌کنیم که به لحاظ تجربه، دانش و آمادگی جسمانی در صدر باشد.

وی در خصوص برخی اظهارات و عناوین مطرح شده به عنوان داور در سایت‌های خبری تأکید کرد: اینکه در خصوص ترکیب تیم اظهارنظری صورت گیرد صرفاً از کانال فدراسیون، کمیته با دپارتمان خواهد بود و خود ما تاکنون فرد خاصی را معرفی نکردیم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با تأکید به اینکه به موقع ترکیب تیم داوری مشخص خواهد شد، در پاسخ به سؤالی در خصوص اعتراض‌ها به داوری بازی‌های اخیر افزود: طرح اعتراض طبیعی است و فدراسیون نیز تلاش دارد با توجه به حساسیت بازی‌ها از داوران با تجربه در داوری استفاده کند.

اصفهانیان سیاست جوان‌گرایی را از جمله برنامه‌های فدراسیون دانست و در خصوص حق‌الزحمه پرداختی به داوران گفت: همه‌ساله درخواست افزایش حق‌الزحمه از کمیته به فدراسیون طرح می‌شود که امسال نیز این درخواست عنوان شده است.

وی تأکید کرد: هر چند فدراسیون تا حدودی برای افزایش حق‌الزحمه موافق است اما تا زمانی که اعتبار نباشد نمی‌توان کاری از پیش برد و فدراسیون باید تأمین اعتبار شود تا نسبت به افزایش حق‌الزحمه‌ها اقدام کند.

به گفته رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال حق‌الزحمه داوران فوتبال در کشور پایین است و به واقع این گروه با ایثارگری فعالیت دارند.

اصفهانیان متذکر شد: این در حالی است که داوران کشور در سطح آسیا و جهان خوب عمل کرده‌اند و به عنوان مثال هر جند در جام جهانی تیم نداشتیم اما داور داشتیم و در بازی‌های آسیایی و فینال جام جهانی آسیا داوران ما سوت زدند.

وی در خصوص مجمع انتخابات داوران نیز با بیان اینکه زمان ۱۱ اردیبهشت ما تعیین شده بود، ادامه داد: به دلیل مشکلات اساسنامه فعلاً زمان مشخص نیست.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال هدف از حضور خود در جمع داوران اردبیلی و هیئت فوتبال استان اردبیل را بررسی مشکلات داوران از نزدیک توصیف کرد و افزود: به داوران شهرستان اردبیل پیشنهاد شده است رئیس هیئت شهرستان خود را به هیئت استان معرفی کنند تا بتوانند به شکل مناسب و ساماندهی شده فعالیت داشته باشند.

اصفهانیان این اظهارات که از داوران اردبیلی کمتر استفاده می‌شود را نپذیرفت و تأکید کرد: ما دغدغه ارزیابی درست از داوران را داریم و به دلیل حساسیت بازی‌ها جای آزمون و خطا نیست و بیشتر از داوران بیشتر شناخته شده در بازی‌ها استفاده می‌شود.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها