با شبنم فرشادجو، هنرپیشه‌ای که بانی راه‌اندازی تیم اسکواش هنرمندان شد

بالا رفتن آدرنالین با اسکواش

هرچند حضور چهره‌های سرشناس ورزشی به‌خصوص فوتبالیست‌ها در سینما وتلویزیون زیاد شده، اما به پای حضور پرشمار چهره‌های مختلف هنری در وادی ورزش نمی‌رسد.
کد خبر: ۸۸۵۹۶۶
بالا رفتن آدرنالین با اسکواش

به گزارش جام جم ورزشی ، در واقع شکل گرفتن تیمی به نام هنرمندان در رشته‌های گوناگون که صرفا به منظور انجام کارهای خیریه بود باعث شد تا تلویزیونی‌ها، سینمایی‌ها و حتی تئاتری‌ها حضوری پررنگ در ورزش پیدا کنند.

در سال‌های اخیر حضور بانوان هنرمند نیز در تیم‌های موسوم به هنرمندان نیز افزایش یافت و هر چند وقت یک‌بار شاهد برگزاری مسابقه‌ای با حضور ستاره‌های زن سینما وتلویزیون هستیم. البته برخی از چهره‌های هنری پا را فراتر گذاشته‌اند و باعث و بانی تشکیل چنین تیم‌هایی شده‌اند. نمونه‌اش شبنم فرشادجو بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتراست که البته او را بیشتر با ایفای نقش در سریال در حاشیه به کارگردانی مهران مدیری به یاد می‌آوریم. این بانوی هنرمند، در روزهایی که به دلیل اجرای تئاتر چمدان به کارگردانی فرهاد آییش در تئاتر شهر حسابی سرش شلوغ است با ما همکلام شد تا برایمان از اسکواش و هدفش از تشکیل تیم هنرمندان و ارتباط ورزش و هنر بگوید.

چه شد که به فکر راه‌اندازی تیم اسکواش بانوان هنرمند افتادید؟

ابتدا در اندیشه راه‌اندازی تیم رالی هنرمندان بودیم، اما به پیشنهاد فردی تصمیم گرفتیم ورزشی را دنبال کنیم که خیلی در دید نباشد و البته ورزشی که حالت خصوصی‌تری داشته و تخصصی‌تر هم باشد. نمی‌خواستیم مثل سایر تیم‌های هنرمندان شود و قصدمان این بود که هر فردی در این تیم حضور نداشته باشد. اسکواش یک ورزش کاملا شهری است و راحت می‌شود آن را مدیریت کرد. در نهایت پس از مشورت‌های مختلف تیم را راه‌اندازی کردیم. اسکواش مثل تنیس ورزش گرانی نیست. ما در تیم هنرمندان ورزشکاران بی‌حاشیه‌ای را که حرفه‌ای هم هستند دور هم جمع کردیم.

چه هدفی را با این تیم جست‌وجو می‌کنید؟

هدف از تشکیل این تیم کمک به کودکان کار و زنان بی‌سرپرست است. ما فعلا باید فقط خودمان را به منظور حضور در رقابت‌های مختلف آماده کنیم. پیش از این کار باید چند مسابقه دوستانه بدهیم. اکنون فقط در مرحله تمرین هستیم و فکر می‌کنم تا تابستان کاملا آماده شویم.

تیم اسکواش هنرمندان برنامه‌ای برای قرار گرفتن در مسیر حرفه‌ای و رقابت‌های معتبر کشوری ندارد؟

هدف اصلی ما فقط حضور در رقابت‌های خیریه است. ما نخستین تیم اسکواش هنرمندان در جهان هستیم و برنامه‌هایمان فقط بر اساس حضور در رقابت‌های خیریه است. ما حتی برنامه‌هایی هم برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی در کشوری مثل مالزی داریم. البته فدراسیون اسکواش هم حامی ماست و می‌توانیم با کمک آنها اهداف بزرگی را محقق کنیم.

خود شما به عنوان بانی تشکیل تیم اسکواش هنرمندان پیش‌زمینه‌ای در ورزش اسکواش داشتید؟

من قبلا قهرمان دو‌و‌میدانی بودم و شنا را هم به صورت حرفه‌ای کار می‌کردم، ضمن این‌که بدمینتون هم بخش دیگری از فعالیت‌های ورزشی من بود. اسکواش بعد از تمام اینها بود. از مهر ماه تمرین می‌کنم و اکنون شرایط خوبی دارم.

پیشرفت شما و سایر اعضای این تیم چقدر امیدوار‌کننده بوده؟

خانم سحر فولادوند که مربی این تیم است، می‌گوید شرایط تیم ما خیلی جای امیدواری دارد و از ما تعریف می‌کند. البته ما به دلیل موقعیت شغلی‌مان نمی‌توانیم مدام در تمرینات حضور داشته باشیم، وگرنه اوضاع حتی بهتر هم می‌شود. در روزهای اخیر مدام درگیر تئاتر و جشنواره فیلم فجر بودیم.

از این به بعد اسکواش می‌تواند یکی دیگر از دغدغه‌های شما در کنار بازیگری باشد؟

بله. در سبد هر خانواده یک ورزش هم باید وجود داشته باشد و اسکواش می‌تواند ورزش سبد خانواده‌ها لقب بگیرد. خیلی‌ها هنوز نمی‌دانند اسکواش چیست و اصلا آن را با هاکی اشتباه می‌گیرند. خیلی از مردم هم اصلا فکرش را نمی‌کنند که هنرمندان در زمینه‌های دیگر هم می‌توانند فعالیت داشته باشند.

در ابتدای مصاحبه گفتید که نمی‌خواهید تیم اسکواش هنرمندان مثل سایر تیم‌های هنرمندان شود. منظورتان چه بود؟

ببینید، بسیاری از تیم‌هایی که در قالب تیم هنرمندان تشکیل شدند به دنبال کارهای خیریه نبودند یا برایشان مشکل پیش آمد. تیم والیبال هنرمندان که بانی‌اش خانم هدیه تهرانی بود دچار دو‌دستگی شد و بر سر مسائلی همچون اسپانسر با مشکلات جدی روبه‌رو گردید. در واقع فعالیت‌های این تیم به مرحله تعلیق درآمد که امیدوارم این مسائل برای تیم اسکواش هنرمندان تکرار نشود.

به غیر از ورزشکاران حرفه‌ای که در این تیم عضویت دارند کدام چهره‌های نامدار به تیم اسکواش هنرمندان ملحق شده‌اند؟

ویشکا آسایش، هانیه توسلی، سیما تیرانداز، لیلی رشیدی، مارال فرجاد، پانته آ پناهی‌ها، مائده طهماسبی، رویا تیموریان، لاله اسکندری، مرجان شیرمحمدی، سپیده اعلایی، شکوفا کریمی و سمیرا بختیاری از افراد دیگری هستند که در کنار تیم حضور دارند و به ما کمک می‌کنند.

فکر می‌کنید از این تیم استقبال خوبی به عمل بیاید؟

بله، چون فدراسیون پشت ماست استقبال خوبی می‌شود. البته به تجهیزاتی نیاز داریم و علاوه بر آن به دنبال اسپانسر هم می‌گردیم. تا تابستان همه چیز برای این تیم ایده‌آل می‌شود.

شما موفق شده‌اید با این رشته ورزشی ارتباط برقرار کنید؟

بله. یادم می‌آید یک بار کمند امیرسلیمانی می‌گفت دوست ندارم با دیوار بازی کنم و می‌خواهم در ورزشی باشم که حریف خودم را ببینم. اسکواش ورزشی است که تمرکز و قوای جسمانی بالایی می‌خواهد. ما صبح‌ها باید ورزش کنیم تا برای تمرینات اسکواش تمرکز پیدا کنیم. اسکواش تمرکز زیادی برای ضربه زدن می‌خواهد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اسکواش با توجه به تمرکزی که می‌طلبد به شغل ما هم کمک می‌کند. از سوی دیگر اسکواش ورزش کم‌خرجی است و فقط یک راکت و یک توپ می‌خواهد و می‌توان در یک اتاق4×4 هم تمرین کرد. اسکواش آدرنالین خون را بالا می‌برد و من هر وقت اسکواش بازی می‌کنم شب‌ها خوابم نمی‌برد. واقعا با آن ارتباط برقرار کرده‌ام.

هیلدا حسینی‌خواه / ضمیمه جام بانوان روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها