برترین بازیکن زن جهان در سال 2015 از رویاهای بزرگتر حرف می‌زند

جاه‌طلبی‌های کارلی ادامه دارد

کارلی لوید بر خلاف گاف بزرگی که سایت فیفا داده بود جایزه برترین بازیکن زن جهان در سال 2015 را برد.
کد خبر: ۸۷۴۱۷۹
جاه‌طلبی‌های کارلی ادامه دارد

به گزارش جام جم ورزشی ، کارلی که کاپیتان تیم ملی فوتبال آمریکاست تابستان 2015 همراه تیم ملی فوتبال کشورش موفق به فتح رقابت‌های جام جهانی کانادا شد تا افتخار بزرگ دیگری را به مجموعه افتخارات خود بیفزاید. لوید که خود را به همراه هم تیمی‌هایش برای المپیک 2016 آماده می‌کند برای نخستین‌بار به توپ طلا رسید. چند روز پیش سایت فیفا بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان را برنده جایزه برترین بازیکن زن فوتبال جهان در سال 2015 اعلام کرد، اما در نهایت لوید بود که به این افتخار بزرگ رسید. گفت‌وگوی این بازیکن پس از کسب عنوان برترین بازیکن زن جهان در سال 2015 را در ادامه می‌خوانید:

همه چیز برای شما ایده آل پیش رفت. اول قهرمانی در جام جهانی و حالا عنوان برترین جهان. الان به چه چیزی فکر می‌کنید؟

قسمت اول یعنی قهرمانی ما در جام جهانی هیچ ارتباطی به انتقام نداشت. پیروزی درخشانی در فینال مقابل ژاپن به دست آوردیم که بسیاری گمان کردند ما به دنبال انتقام از ژاپنی‌ها به‌دلیل شکست در فینال قبلی هستیم اما واقعیت این طور نبود. ما نه به انتقام که به قهرمانی فکر می‌کردیم. پس از آن نیز قسمت خوب دیگر ماجرا آغاز شد. یعنی وقتی که برترین بازیکن جهان شدم. خیلی لذت بخش بود و البته اصلا فکر نمی‌کنم که این برای آخرین مرتبه بود. من خودم را تنها بازیکن لایق برای رسیدن به این عنوان نمی‌دانم و خوب درک می‌کنم بازیکنان دیگری هم می‌توانستند به جای من این لذت بزرگ را تجربه کنند.

تصاحب دوباره این عنوان چقدر برای شما اهمیت دارد؟

بگذارید اکنون از حال حاضر لذت ببرم. بعد هم فرصت کافی هست. من پیش‌از هر چیزی به موفقیت در المپیک فکر می‌کنم. موفقیت در المپیک و رسیدن به تمام ایده آل‌های ذهنی در این رقابت‌ها به طور خودکار من و بقیه هم تیمی‌هایم را در شرایط بسیار بهتری قرار می‌دهد.

سال گذشته که نادینه کسلر (بازیکن تیم ملی فوتبال زنان آلمان) جایزه برترین بازیکن زن جهان را برد فکرش را می‌کردید این عنوان به شما برسد؟

بله به این موضوع فکر می‌کردم. من قبلا هم کاندیدای دریافت این جایزه شده بودم اما اکنون خوشحالم که واقعا به این آرزوی بزرگ رسیدم. برای امسال خیلی از بازیکنان انتظار داشتند خودشان این جایزه را ببرند. ولی باید بگویم من اصلا بابت این موضوع هیجان زیادی نداشتم هر چند واقعا آن را می‌طلبیدم.

هم در فینال المپیک 2008 گل بسیار زیبایی زدید و هم در فینال المپیک 2012 لندن. فینال المپیک 2016 را هم می‌توانید پیش‌بینی کنید؟

تصور یک گل زیبا، یک پیروزی بزرگ، یک قهرمانی ارزشمند و یک جشن تیمی دیگر خیلی خیلی لذت بخش است. من فقط یک قسمت ماجرا را نمی‌خواهم. همه اینها را با هم می‌خواهم . من خیلی جاه طلبم. این عنوان حالا من را جاه‌طلب‌تر هم می‌کند.

شما هافبک هستید اما در یک سال اخیر بیشتر از هر مهاجم دیگری گلزنی کرده اید. این میل بسیار زیاد به گلزنی چرا باعث تغییر پست شما نمی‌شود؟

برای این‌که ترجیح خودم همین است. هر چقدر هم که گل بزنم نقش اصلی ام را فراموش نمی‌کنم. در این پست راحت تر هستم و اگر بخواهم به خط حمله بروم شاید کارایی اکنون را برای تیمم نداشته باشم.

بازیکنان مورد علاقه شما چه در میان مردان و چه در میان زنان چه کسانی هستند؟

اینیستا، مسی، استیون جرارد و خامس رودریگوئز بازیکنانی هستند که به سبک بازی آنها علاقه‌مندم. در میان زنان نیز میشله آکرس، فورمیگا و آیا میاما تقریبا الگوی من محسوب می‌شوند.

جیل الیس پرچمدار مربیان زن

به دنبال انتخاب کارلی لوید به عنوان برترین بازیکن جهان در سال 2015، سرمربی تیم ملی زنان آمریکا نیز جایزه برترین مربی زن جهان را به خانه برد. این مربی جیل الیس نام دارد و 49 ساله است. الیس تابستان 2015 موفق شد تیم ملی فوتبال زنان کشورش را به مقام قهرمانی رقابت‌های جام جهانی 2015 کانادا برساند. او از سال 2012 هدایت موقت این تیم را به دست گرفت و از سال 2014 نیز قراردادش با این تیم دائمی شد. الیس که پیش از این تیم ملی آمریکا را قهرمان رقابت‌های کونکاکاف کرده بود برای المپیک 2016 برزیل برنامه‌های زیادی دارد.

مترجم: هیلدا حسینی‌خواه / منبع: اسپورتس کیدا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها