مرور صفحه نخست روزنامه های ورزشی امروز

خودزنی +تصاویر

رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید جامعه داوری باید با هم متحد باشند و حکم اول و آخر نظر قاضی یک مسابقه است.
کد خبر: ۸۷۳۱۳۷
کفاشیان: جامعه داوری متحد باشند

به گزارش جام جم ورزشی ، علی کفاشیان در مراسم تجلیل از برترین داوران نیم فصل نخست لیگ پانزدهم اظهار کرد: سالهاست که از جامعه داوری و فوتبال تعریف و تمجید نمی‌شود و فقط اشکالات را می‌گویند. زمانی که از ما تعریف می‌کنند به خودمان شک می‌کنیم اما جامعه داوری باید با این مشکل مبارزه کند. آن‌ها زحمت زیادی می‌کشند و امسال هم پس از سال‌ها توانستیم با اسپانسر خوبی قرارداد ببندیم و در حال انجام یک کار جهانی و استاندارد هستیم. همان طور که اسپانسر از داوران حمایت می‌کند داوران هم باید از آن‌ها حمایت کنند چرا که آن‌ها حامی داوری هستند.

او اضافه کرد: داوران ما فصل گذشته و فصل جاری زحمات زیادی کشیدند و آن‌ها باید با یکدیگر متحد باشند تا کسی نتواند هجمه‌ای بر آن‌ها وارد کند. البته قرار است مراسم دیگری با حضور مربیان، مدیران باشگاه‌ها و داوران لیگ برتری برگزار شود تا وفاق ایجاد شود. زمانی که یک نفر علیه خانواده خود صحبت می‌کند موجب از هم پاشیده شدن آن می‌شود.

رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به اظهار نظر کارشناسان داوری پس از یک دیدار گفت: زمانی که داور دیداری را قضاوت می‌کند چند کارشناس چند نظر مختلف را اعلام می‌کنند. این خوب نیست. حکم اول و آخر نظر داور است و در 95 درصد موارد او به تنهایی تصمیم می‌گیرد. فقط در 5 درصد موارد مشاوره‌ها می‌تواند به او کمک کند. فوتبال مانند سایر رشته‌ها نیست که با تماشای تلویزیون رای خود را عمل کند و این هم یکی از جذابیت‌های آن است. در هر صورت از داوران تشکر می‌کنم و می‌خواهم که پشت هم باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها