والیبال ساحلی در جزیره کیش توانمندی‌های فیزیکی خود را آزمایش می‌کند تا میزبان تور جهانی شود. این میزبانی به‌دنبال درخواست فدراسیون والیبال از سوی فدراسیون جهانی (FIVB) به ایران داده شد که در صورت رعایت استانداردهای لازم به مدت سه سال تمدید می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۰۷۲
فرصت تازه والیبال با میزبانی تور ساحلی

نخستین میزبانی ایران در تور جهانی والیبال ساحلی 25 تا 30 بهمن در جزیره کیش است و فدراسیون والیبال تا آن زمان فرصت دارد امکانات مناسب را برای برگزاری رقابت‌ها فراهم کند.

برگزاری مسابقه‌های جهانی یک رشته ورزشی تابع رعایت استانداردهای لازم است که والیبال ایران در لیگ جهانی موفق به میزبانی شایسته در سه سال اخیر شده و اینک نوبت ساحلی است. هر چند انتقادهایی به کار گردانندگان والیبال ساحلی در ایران وارد است، اما در مقطع کنونی آبروداری در میزبانی رقابت‌های تور جهانی اهالی این ورزش را متحد کرده است.

فدراسیون والیبال برای برگزاری هر چه بهتر تور جهانی والیبال ساحلی در ایران غفار درخشنده، مدیر کمیته رویداد‌های بین‌المللی و عضو کمیته مسابقه‌های کنفدراسیون والیبال آسیا را به FIVB معرفی کرده است.

برخی استانداردهای مورد نیاز برای برگزاری تور جهانی والیبال ساحلی که باید به تایید فدراسیون جهانی برسد به این ترتیب است:

چهار زمین مسابقه و یک زمین تمرین که زمین‌ها باید با حصاری از فضای عمومی ساحل جدا شود. جنس مرغوب ماسه، اسکوربرد الکترونیکی، بلندگوهای قدرتمند برای گروه موزیک، 1500 صندلی برای تماشاگران و جایگاه ویژه VIP، جایگاه تلویزیون و برای آنالیزورهای تیم‌ها باید مکان‌های ویژه تعبیه شود.

در این رقابت‌ها 11 هزار دلار جایزه و پاداش تیم‌ها به عهده میزبان است، همچنین تهیه لباس تیم‌ها که برای هر مسابقه دو دست با در نظر گرفتن رنگ‌هایی از پرچم آن کشورها باید تولید شود.

با توجه به این که در ماه آینده قطر میزبان تور جهانی والیبال ساحلی است و سرپرست اجرایی تور به کیش می‌آید تا از امکانات ایران برای میزبانی این رقابت‌ها بازدید کند بنابراین باید امکانات مورد نیاز میزبانی تا آن زمان آماده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها