جام جم ورزشی: علی کفاشیان پیشنهاد برگزاری جام جهانی کوچک فوتسال زنان و مسابقه های جام باشگاه های فوتسال جهان را به فیفا داده است.
کد خبر: ۸۳۹۲۸۷
پیشنهاد عجیب علی کفاشیان به فیفا!

به گزارش جام جم ورزشی ، کفاشیان در حالی چنین پیشنهادی داده که حداقل در مورد برگزاری جام جهانی کوچک زنان محدودیت های فراوانی وجود دارد و به نظر می رسد فعلا امکان میزبانی آن برای ورزش کشور فراهم نباشد.

علی کفاشیان درباره عملکرد ملی پوشان فوتسال در اولین دوره از رقابتهای قهرمانی فوتسال بانوان آسیا به میزبانی مالزی به سایت فدراسیون فوتبال گفت: مسابقه ایران و تایلند بسیار حساس و پایاپای بود. بازیکنان و کادر فنی به خوبی تیم تایلند را آنالیز کرده بودند و تیم مقابل به جز چند موقعیت، نتوانست حمله جدی به سمت دروازه ایران داشته باشد. ملی پوشان با تلاش و جنگندگی بالا، تیم دونده تایلند را شکست دادند و شاهد بازی بسیار جذاب و پر هیجانی از آنها بودیم.

وی در ادامه درباره دیدار مقابل تیم ژاپن در مرحله فینال فوتسال بانوان آسیا یادآور شد: بچه ها در بازی با ژاپن دیدار سخت تری پیش رو دارند و فکر می کنم این بازی هیجان و شرایط خاص خود را دارد. اگر مثل بازی تاینلد، تمرکز کنند و عجله نداشته باشند و کار تیمی خوبی انجام دهند میتوان مقابل این تیم نیز نتیجه گرفت.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره میزبانی رقابتهای مقدماتی قهرمانی آسیا در رده سنی نوجوانان و جوانان تصریح کرد: تیم ملی نوجوانان در یک سال اخیر اردوها و بازیهای تدارکاتی مختلفی را برگزار کرده و خوشبختانه این تیم نتیجه دلخواه را گرفت. تیم ملی جوانان نیز اردوها و مسابقات دوستانه خود را پشت سر گذاشته و اکنون در مشهد مقدس به رقابت با حریفان خود خواهد رفت. هدف از میزبانی مسابقات در مرحله مقدماتی حمایت و ایجاد انگیزه برای بازیکنان است. برهمین اساس میزبان رقابتهای مقدماتی آسیا شدیم. ضمن اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای از باشگاه گسترش فولاد تبریز به خاطر میزبانی رقابتهای قهرمانی آسیا تقدیر و تشکر کرد.

کفاشیان درباره نشست خود در زوریخ خاطرنشان کرد: این جلسه برای کمیته اجرایی فوتسال بود که گزارش های مختلفی را در این باره ارائه کردیم. در این نشست دو پیشنهاد را مطرح کردیم. اول اینکه از مسئولین خواستیم تا مسابقات جهانی فوتسال بانوان به صورت رسمی شکل بگیرد. اولین بازیهای جهانی در کشور گواتمالا برگزار خواهد شد که از ایران و ژاپن دعوت کرده اند و ما آمادگی خود را در این نشست برای حضور در مسابقات فوق اعلام کردیم. قصد داریم در این دوره از بازیها پر قدرت ظاهر شویم. اکنون فوتسال بانوان در آسیا شناخته شده است و در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم. فوتسال بانوان در آسیا یکی از پر قدرت ترین تیم ها محسوب می شود. تیم های آسیایی دیگر حریف سرسختی برای ایران نیستند.

وی افزود: دومین پیشنهادی که ارائه کردیم، برگزاری مسابقات فوتسال باشگاههای جهان بود. در این جلسه، گزارشی از بازیهایی که در اصفهان میزبان آن بودیم را ارائه کرده و شرایط رقابتهای باشگاههای آسیا را به طور کامل تشریح کردیم. همچنین گزارشی از بحث توسعه فوتسال، داوری، آموزش و .. به فیفا ارائه کردیم که در نهایت قرار شد سرمایه گذاری خصوص موارد فوق صورت گیرد. نماینده کلمبو نیز گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته در بازیهای جهانی کلمبو که در سال آینده قرار است برگزار شود، ارائه کرد.

کفاشیان ادامه داد: همچنین یکی از تصمیم های کمیته اجرایی فوتسال این بود که تورنمنت فوتسال جایگزین فوتبال در رده سنی جوانان خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه درباره تیم ملی فوتبال که از روز یکشنبه وارد اردو می شود گفت: شرایط خوبی را برای تیم ملی فوتبال فراهم کرده ایم. این تیم، اردویی در امارات خواهند داشت تا برای بازی عمان حاضر شوند. ضمن اینکه بازی دوستانه ای با ژاپن در ایران خواهیم داشت تا ملی پوشان در بازیهای بعدی با آمادگی کامل به مصاف حریفان خود بروند.

وی درباره دیگر فعالیتهای صورت گرفته در فدراسیون فوتبال گفت: طی چند روز گذشته شاهد برگزاری فستیوال تیم های پایه با حضور 30 استان در شهر کرج بودیم و در مهر ماه نیز این فستیوال را برای بانوان برگزار خواهیم کرد. تکمیل ساختمان پزشکی، انجام فعالیتهای مختلف در بخش های آکادمی آموزش از دیگر کارهایی است که به طور منظم در دستور کار فدراسیون قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها