جام جم ورزشی: ورزشکار اعجوبه‌ ایران قصد دارد پس از سه سال رکورد بسکتبالی‌اش را در کتاب گینس ثبت کند.
کد خبر: ۸۰۷۷۸۶
ورزشکار اعجوبه، رکورد بسکتبالی‌اش را در گینس ثبت می‌کند

نزدیک به سه سال پیش یک ورزشکار معلول که با دو عصا به خوبی فوتبال بازی می‌کرد تصمیم گرفت هنر خود را در بسکتبال هم نشان دهد و با حرکات جالب توجه در این رشته نام خودش را در کتاب گینس ثبت کند.

علیرضا صادقی ورزشکار اصفهانی که هنرنمایی‌اش در فوتبال او را به برنامه 90 هم رسانده بود پس از چندین سال تلاش حالا به نتیجه رسیده و با کمک فدراسیون بسکتبال می‌خواهد هنرش را جهانی کند. او که با ضربه دست توپ را از یک طرف زمین بسکتبال وارد سبد مقابل خود می‌کند بعد از سه سال تلاش در یک قدمی ثبت این رکورد به نام ایران است و می‌خواهد فردا دوشنبه در سالن بسکتبال آزادی این کار را انجام دهد.

صادقی قصد دارد در این برنامه خود که زیر نظر فدراسیون بسکتبال و سازمان ثبت آمار ایران انجام می‌شود یک توپ بسکتبال را با ضربه مشت از فاصله سی متری وارد سبد بسکتبال کند. این ورزشکار اصفهانی اگر در این امر موفق شود نخستین ایرانی است که در سالن آزادی و در یک رشته توپ و توری رکوردی را وارد کتاب گینس می‌کند. در صورت موفقیت، او سومین ایرانی خواهد بود که نامش در کتاب گینس ثبت خواهد شد.

علیرضا صادقی که در تاریخ یکم دی ماه 1391 از آغاز فعالیتش در بسکتبال خبر داده بود درباره برنامه روز دوشنبه خود گفت: چهار سال طول کشید تا موافقت داوران گینس برای ثبت این رکورد جلب شود. ابتدا درخواستم فرستاده شد که بعد از سه ماه به من پاسخ دادند. بعد از این پاسخ پروفایلی برای من باز شد که در آن گینس اطلاعات من را درخواست می‌کرد و من نیز تمام فعالیت‌هایم را برایشان ارسال می‌کردم. من یک بار این رکورد را ثبت کردم اما چون امکاناتی که گینس برای ثبت آن در نظر دارد در زمان انجام فعالیتم نبود قرار شده دوباره این کار را انجام بدهم.

او ادامه داد: از هشتم اردیبهشت سال جاری تاکنون در حال مهیا کردن شرایط ثبت این رکورد بودم که با همکاری فدراسیون بسکتبال قرار است ساعت 14 فردا (دوشنبه) در سالن بسکتبال آزادی این رکورد ثبت شود و امیدوارم حتی بتوانم رکوردم را ارتقا بدهم و با فیلمبرداری و عکسبرداری مناسب نامم را در کتاب گینس ثبت کنم.

صادقی از رسانه‌های خبری خواست تا برای پوشش این برنامه با او همکاری داشته باشند تا بتواند بعد از سال‌ها تلاش به آنچه که می‌خواسته برسد و باز هم نام ایران را بلند آوازه کند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها