جام جم ورزشی: با مربیگری مهران شاهین طبع در تیم ملی بسکتبال بسیاری او را گزینه اول فدراسیون مشحون برای سرمربیگری تیم ملی بسکتبال معرفی کردند.
کد خبر: ۸۰۳۹۵۱
گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال چه کسی است؟

به گزارش جام جم ورزشی ، مهران شاهین طبع همان گونه که در مصاحبه دیروز خود با ایرنا اعلام کرده است ، نزدیک به ۱۵ سال در سطح اول بسکتبال ایران تیمداری کرده است.

او پیش از این سال ها ، در رده های پایه فعالیت های نسبی داشت که بچه های آن روزهای باشگاه پاس در اکباتان با نحوه مربیگری شاهین طبع آشنا هستند.

شاهین طبع بعد از قهرمانی با تیم جوانان ایران در رقابت های ۲۰۰۴ آسیا با نامرادی هایی رو به رو شد و از آن تاریخ تا سه سال پیش که مربی تیم ملی بسکتبال شد ، دور تیم های ملی را خط کشیده بود.

شاهین طبع در دوره کنونی بسکتبال با تیم دانشگاه آزاد نتایج خوبی گرفته است. او در کارهای باشگاهی خود، برنامه محور بوده از این رو با رعایت اصول تیمداری حتی با دستمزدهای ناچیز بازیکنان ، نتایج مناسبی گرفته که نمونه اش همین بازی های فصل جاری لیگ ملی و لیگ حرفه ای با دانشگاه آزاد است.

نگاه به بازیکنان خارجی ممتاز، نخستین بار توسط مربیانی مانند شاهین طبع و هاشمی به وجود آمد و اگر خوب نگاه کنیم بهترین خارجی ها که تاثیر گذاری مثبتی برای بسکتبال ایران داشتند ، توسط مربیانی مانند شاهین طبع وارد چرخه بسکتبال باشگاهی ایران شدند.

شاهین طبع با این سوابق و به خاطر داشتن تحصیلات آکادمیک و قرارگرفتن تیمش در کورس قهرمانی لیگ حرفه ای بسکتبال گزینه نخست سرمربیگری تیم ملی است. حتی اصرار برخی به روابط حسنه رییس با شاهین طبع نمی تواند اثرات این مربی در بسکتبال ایران را تحت الشعاع قرار دهد زیرا حتی منتقدان و مخالفان سرسخت شاهین طبع هم این نکته را باور دارند اگر قرار است سرمربی تیم ملی از بین مربیان ایرانی برگزیده شود ، شاهین طبع و مصطفی هاشمی در اولویت هستند.

درباره هاشمی و دیدگاههای منحصر به فردش در حال حاضر نمی توان صحبتی کرد مگر اینکه فدراسیون مشحون در دوره تغییر ، هاشمی را نیز صدا بزند ، خواسته ها و مطالباتش را بشنود و در جای درست از این مربی توانمند هم استفاده کند اما تا به آن روز مهران شاهین طبع گزینه اصلی فدراسیون برای هدایت تیم ملی است.

با وجود آنکه شاهین طبع نیز از سوی برخی جریان ها حتی از داخل فدراسیون و تیم ملی برای عهده دار شدن این مسئولیت در امان نیست اما گزینه ای بهتر از او وجود ندارد. او در وهله نخست باید بعد از حکم سرمربیگری تیم ملی به فکر کمک های خودش باشد. صفا کمالیان سال هاست مربی تیم ملی است اما آیا او حاضر به قرار گرفتن در کادر شاهین طبع می شود؟ اصلا شاهین طبع چقدر در انتخاب کادرفنی خودش اختیار دارد ؟ شاهین طبع در مصاحبه اش با ایرنا یادآوری کرد اگر با او بر سر هدایت تیم ملی مذاکره شود ، برنامه هایش را اعلام می کند بنابراین او هر توصیه ای را نخواهد پذیرفت و با شناختی که از برنامه محور بودن شاهین طبع داریم بر این باوریم ، مرحله بندی برنامه های گزینه سرمربیگری تیم ملی جامع است.

شاهین طبع از دوران بازی در راه آهن ، ارتباط خوبی با مربیانی مانند محمد کسایی پور دارد . کسایی پور در تیم های متعدد، کمک مهران ایستاده است و حال این پرسش مطرح می شود شاهین طبع با احتمال سرمربیگری در تیم ملی ، آیا کمکش را کسایی پور انتخاب می کند؟

کسایی پور در سال های اخیر در فدراسیون مشحون جایگاه با ثباتی در تیم ب ایران به عنوان سرمربی داشت. در بین این مربیان نام محسن صادق زاده هم مطرح است که فصل گذشته با پمینا اصفهان در لیگ حرفه ای بود. به این ترتیب باید گزینه های مربیگری مشحون در تیم های ملی را بررسی کرد. برخی گمانه زنی ها از جابه جایی هایی در تیم های ملی خبر می دهد به این ترتیب که کمالیان – کسایی پور در تیم ب و شاهین طبع – صادق زاده در تیم ملی هدایت این تیم ها را بر عهده خواهند گرفت. در کنار این نام ها مهران حاتمی و علی توفیق را نباید از نظرها دور داشت.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها